شماره خبر : 31307
منتشر شده در مورخ : ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
ساعت : 11:43
معدوم سازی بیش از ۶۰۰ تن فرآورده‌های خام دامی ناسالم در خوزستان

معدوم سازی بیش از ۶۰۰ تن فرآورده‌های خام دامی ناسالم در خوزستان

 

مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: پارسال بیش از ۶۰۰ تن فرآورده‌های خام دامی ناسالم زیر نظر بهداشتی دامپزشکی استان معدوم سازی شدند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، ناصر عسکری فرد مدیرکل دامپزشکی خوزستان با بیان اینکه نظارت بر بهداشت و سلامت فرآورده‌های خام دامی از قبیل گوشت قرمز، گوشت مرغ، ماهی، شیر، تخم مرغ و... از ارکان مهم سلامت جامعه است، گفت: کارشناسان دامپزشکی استان در سال ۱۴۰۲ با تشدید نظارت‌های بهداشتی موثر بر فرآیند تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی از مزرعه تا سفره، در افزایش تامین امنیت و سلامت غذایی جامعه نقش موثری داشتند.

وی با اشاره به رشد چشمگیر ۷۷ درصدی کشف و معدوم سازی فرآورده‌های خام دامی غیر قابل مصرف در استان، افزود: در سال ۱۴۰۲ حدود ۶۰۱ تن فرآورده خام دامی غیر بهداشتی مشکوک در اماکن عرضه و کشتارگاه‌های دام و طیور ضبط و بیش از ۶۸۰ هزار کیلوگرم از این فرآورده‌های ضبطی ناسالم، زیر نظر کارشناسان دامپزشکی استان خوزستان معدوم و چرخه انسانی خارج شد.

عسکری فرد ادامه داد: با انجام بازدید‌های بهداشتی قبل و بعد از کشتار که توسط کارشناسان مجرب این اداره کل صورت می‌گیرد بیش از ۵۴۸ هزار راس دام سبک و سنگین و بیش از ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه مرغ، بوقلمون و بلدرچین در کشتارگاه‌های دام و طیور استان زیر نظر ناظر بهداشتی و شرعی کشتار شد.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان در پایان تاکید کرد: هم استانی‌های گرامی در هنگام خرید به تاریخ تولید و انقضای فرآورده‌های خام دامی توجه داشته باشند و فرآورده‌های خود را از مراکز مجاز که زیر نظر ناظران بهداشتی و شرعی دامپزشکی استان تولید می‌شوند خریداری و از خرید هرگونه گوشت و لاشه‌هایی که در کنار معابر و جاده‌ها به صورت غیرمجاز کشتار می‌شوند اکیدا خودداری کنند.

برچسب ها : فرآورده‌های خام دامی دام خوزستان