شماره خبر : 31601
منتشر شده در مورخ : ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
ساعت : 9:41
گل‌علیزاده: طرح اسقاط خودر‌وهای فرسوده امسال به ۳ برابر افزایش پیدا می‌کند

گل‌علیزاده: طرح اسقاط خودر‌وهای فرسوده امسال به ۳ برابر افزایش پیدا می‌کند

 

رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست گفت: سال گذشته ۷۲ هزار خودرو اسقاطی داشته ایم، شاید این تعداد امسال به ۳ برابر هم افزایش پیدا کند.

داریوش گل‌علیزاده رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: آیین نامه اجرایی ماده ۱۰ قانون ساماندهی خودرو‌ها در خصوص از رده خارج کردن خودرو‌های فرسوده ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ توسط دولت ابلاغ شد.

او در ادامه گفت: این آیین نامه را به صورت مشترک با آیین نامه ماده ۸ قانون هوای پاک تهیه کرده ایم. سن فرسودگی که قبلا رد شده بود را مجدد احیا کردیم. براساس این آیین نامه به دنبال تسریع و تسهیل در نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و موتورسیکلت‌ها همچنان هستیم.

گل‌علیزاده تصریح کرد:این  یک آیین نامه اجرایی خوبی تلقی می‌شود، زیرا کمتر وابسته به منابع دولتی است. 

او گفت: سال گذشته ۷۲ هزار خودرو اسقاطی داشته ایم. شاید این تعداد امسال به ۳ برابر هم افزایش پیدا کند. برای پروژه‌ها و طرح‌هایی در کلان شهر‌ها با این رویکردی که منابع متحرکی هستند و سهم بیشتری در آلودگی دارند، برنامه ریزی خوبی شده است. 

گل علیزاده تصریح کرد: موضوع بعدی به روز کردن شهر‌هایی است که درگیر آلودگی هوا هستند. بازنگری در حدود مجاز خروجی دودکش‌ها در دستور کار قرار داده ایم. تشخیص و نظارت مراکز معاینه فنی از دیگر تمهیدات امسال ما است. پایش پایگاه‌های آلاینده و نظارت بر عمکلرد آن‌ها هم جزوی از تمهیدات ۱۴۰۳ است. 
از دیگر موارد می‌توان به پایش الکترونیکی و‌ماهواره‌ای برای بررسی هوای پاک اشاره کرد:

باشگاه خبرنگاران جوان  اجتماعی  محیط زیست
 

برچسب ها : گل‌علیزاده سازمان حفاظت محیط زیست رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست