شماره خبر : 31463
منتشر شده در مورخ : ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
ساعت : 11:8
قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری های صعب العلاج

قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری های صعب العلاج

 

رئیس گروه خدمات پاراکلینیکی، توانبخشی و پیراپزشکان بیمه سلامت گفت: افراد کم توان دارای اختلال عملکردی بر اثر سکته مغزی، اتیسم و اس ام‌ای از پوشش صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج بهره مند می‌شوند.

سید سعید انوری در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صداوسیما افزود: سازمان بیمه سلامت ایران وظیفه پوشش بیمه افراد کم توان را متناسب با اختلال عملکردی آنها بر عهده دارد.

وی گفت: افراد کم توان بر اثر بیماری هایی، چون سکته مغزی، اتیسم و اس ام‌ای از پوشش بیمه خدمات توانبخشی برخوردار می‌شوند بدین صورت که از طریق سازمان بهزیستی به بیمه سلامت معرفی شوند.

رئیس گروه خدمات پاراکلینیکی، توانبخشی و پیراپزشکان بیمه سلامت افزود: بر این اساس، این افراد در گفتار درمانی، فیزیو تراپی، کاردرمانی از ۵۹ کد خدمتی ستاره دار که سایر افراد برخوردار نیستند استفاده می‌کنند و از بسته خدمات وزارت بهداشت در این صندوق بهره‌مند شود در این صورت ۷۰ درصد هزینه مراکز با هر نوع مالکیتی رابیمه پرداخت می‌کند و اگر از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج بهره‌مند شوند در مراکز دولتی کاملا رایگان و در مراکز غیر دولتی تا ۸۰ درصد تعرفه خدمات توانبخشی را بیمه سلامت پرداخت می‌کند.

برچسب ها : بیماران توانبخشی صندوق بیماری های صعب العلاج بیماری های صعب العلاج