شماره خبر : 31315
منتشر شده در مورخ : ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
ساعت : 13:9
توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی در سراسر کشور ممنوع است

توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی در سراسر کشور ممنوع است

 

به گفته رییس اداره فروشگاه‌های زنجیره‌ای وزارت صنعت معدن تجارت بر اساس ماده ٣ آیین نامه اجرایی محدودیت استفاده و توزیع کیسه‌های پلاستیکی، توزیع کیسه‌های پلاستیکی در کشور ممنوع است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، کریم مجرب، رئیس اداره فروشگاه‌های زنجیره‌ای وزارت صنعت معدن تجارت در در نشست بررسی شیوه نامه ماده ٣ قانون توزیع کیسه‌های پلاستیکی اظهار داشت: بر اساس ماده ٣ آیین نامه اجرایی محدودیت استفاده و توزیع کیسه‌های پلاستیکی، در کشور ممنوع است. ما به دنبال توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای هستیم و به نظر می‌رسد اقداماتی مانند کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی می‌تواند به توسعه این فروشگاه‌ها کمک کند.

همچنین مدیر کل دفتر محیط کار و محیط زیست وزارت صنعت معدن تجارت گفت: مسئله پلاستیک در بسیاری از کشور‌ها حتی آنهایی که پیشرفته هم نیستند موضوع مهمی محسوب می‌شود.

کتایون نعمت پور تاکید کرد: لذا ما هم در کشور باید تلاش کنیم مصرف کیسه‌های پلاستیکی را کاهش دهیم و یا آنهایی که مصرف می‌شوند دوباره بازیافت شده و به چرخه مصرف برگردد.

وی ادامه داد: این کار باید از جایی آغاز شود که قطعاً روز زمین پاک (٣ اردیبهشت) و مناسبت‌های محیط زیستی خرداد ماه می‌تواند فرصت مناسبی برای شروع باشد، می‌توان در ابن فاصله هم مشکلات اجرایی را شناسایی و نسبت به رفع آنها اقدام کرد.


 

برچسب ها : کیسه‌های پلاستیکی فروشگاه‌های زنجیره‌ای وزارت صنعت معدن تجارت