ثبت سفارش کتابهای درسی به تعویق افتاد
تقویم زمانی اولیه ثبت سفارش کتابهای درسی دانشآموزان در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ اعلام شد و جزئیات آن بعدا اطلاع رسانی خواهد شد.
ثبت سفارش کتابهای درسی سال تحصیلی آینده برای دانشآموزان پایههای دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم دوره متوسطه اول، یازدهم و دوازدهم دوره متوسطه دوم و پایههای تحصیلی آمادگی ۲ (استثنایی)، اول ۲ (استثنایی)، اول ۳ (استثنایی) و اول تکمیلی (استثنایی) قرار بود از امروز سهشنبه ۲۸ فروردین آغاز شود.
آغاز ثبت سفارش کتابهای درسی به تعویق افتاده است و در سامانه ثبت سفارش کتابهای درسی اعلام شده که تاریخ ثبت سفارش متعاقباً اعلام خواهدشد.
ثبت سفارش و توزیع کتابهای درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ تمامی دورههای تحصیلی از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی my.gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir و برابر جدول تقویم زمانی زیر انجام میشود.
لازم است مدارس ضمن اطلاع رسانی به دانشآموزان به شرح جدول تقویم زمانی زیر نسبت به ثبت سفارش کتابهای درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ بر فرض قبولی دانشآموز در سال تحصیلی جاری اقدام نمایند. در صورت عدم موفقیت دانش آموز در پایه فعلی در زمان اصلاح سفارش امکان تغییر پایه وجود خواهد داشت.
هر نوع تغییر در تقویم زمانی سفارش کتابهای درسی از طریق www.oerp.ir اطلاع رسانی میشود.
شیوه ثبت نام و ثبت سفارش خرید کتاب درسی
دانشآموزان و اولیاء آنان، در صورت تمایل میتوانند از طریق سامانه مذکور نسبت به ثبت سفارش انفرادی اقدام کنند و برای ورود به سامانه کد ملی دانشآموز، نام کاربری و شش رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانشآموز، "رمز عبور" ورود به سامانه میباشد.
کتابهای درسی دانشآموزان تمامی دورههای تحصیلی، از طریق مدرسه محل تحصیل آنان که در سفارش دانشآموز قید شده است، توزیع میشود.
قابل توجه مدیران محترم مدارس:
مدارس موظفند هرچه سریعتر با ورود به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی، نسبت به ثبت سفارش گروهی کتابهای درسی دانشآموزان اقدام و از ارجاع دانشآموز یا اولیای دانشآموز به کافی نتها پرهیز نمایند.
تبصره: دانشآموزان و اولیای آنان در صورت تمایل میتوانند از طریق سامانه www.irtextbook.ir یا www.irtextbook.com نسبت به ثبت سفارش فردی اقدام نمایند.
تحویل کتاب درسی از اداره آموزش و پرورش منطقه به مدرسه، براساس سفارشهای (فردی یا گروهی) پرداخت شده در سامانه خواهد بود.
از منوی «آمار فروش مدرسه» حتماً تعداد دانشآموزان باقی مانده و بدون سفارش کتاب درسی را ملاحظه و نسبت به ثبت سفارش آنان اقدام نمایید.
دانشآموز یا اولیای دانشآموز صرفاً موظف به پرداخت هزینه کتاب درسی برابر با قیمت پشت جلد (ثبت شده در سامانه) میباشد؛ لذا، دریافت هرگونه وجه اضافی ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.
به دلیل الکترونیک بودن فرآیند فروش و توزیع کتابهای درسی، کنترل ثبت سفارش کتاب درسی دانشآموزان از طریق سامانه امکانپذیر است؛ لذا درخواست ارائه نسخه چاپی (پرینت) برگ سفارش کتاب درسی از دانشآموز یا اولیای دانشآموز ممنوع میباشد.
ورود مدارس به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی، از طریق سامانه سیدا انجام میشود.
باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش
برچسب ها : کتاب درسی ثبت نام کتاب درسی آموزش و پرورش
- اجرا نشدن درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال تخلف است/ مصوبه اسفند پارسال ابلاغ شده بود
- ارائه خدمات رایگان روانشناسی به خانوادههای تحت حمایت کمیته امداد
- گلعلیزاده: طرح اسقاط خودروهای فرسوده امسال به ۳ برابر افزایش پیدا میکند
- معاون وزیر بهداشت عنوان کرد: پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا/مورد بومی ابتلا در کشور نداریم
- از سرگیری فعالیتهای «آشپزخانه مرکزی جهانی» در غزه
- در پی تشدید فشار افکار عمومی آمریکا ؛ عقب نشینی کاخ سفید : تظاهرات در دانشگاه های آمریکا مسالمت آمیز باشد
- مقام ارشد حماس: هنوز به اسرائیل در خصوص طرح جدید تبادل اسرا پاسخ ندادهایم
- گردانهای القسام مسئولیت حمله به نظامیان صهیونیست در جنوب غزه را برعهده گرفت
- معاون اداره کل راه و شهرسازی خوزستان: پل جدید بندقیر در محور ملاثانی _ شوشتر احداث میشود
- غیر حضوری شدن نوبت صبح مدارس و دانشگاه های اهواز، باوی، حمیدیه و کارون
- هشدار سیل به خوزستان؛ ورود سامانه بارشی شدید به کشور از چهارشنبه
- بازدید فرماندار اهواز از شرکت شرکت نفت و گاز کارون/تقدیر موالی زاده از کارگران نفت و گاز کارون