شماره خبر : 5848
منتشر شده در مورخ : ۲۵ مهر ۱۴۰۰
ساعت : 11:2
۱۶هزار میلیارد ریال تسهیلات به زیر مجموعه بخش کشاورزی خوزستان تزریق شد

۱۶هزار میلیارد ریال تسهیلات به زیر مجموعه بخش کشاورزی خوزستان تزریق شد

 

 مدیرشعب بانک کشاورزی خوزستان گفت: ۱۶هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی در نیمه نخست سال جاری به ۱۳هزار بهره بردار زیرمجموعه بخش کشاورزی و خدمات در خوزستان پرداخت شد.

جهانپور معماریان، افزود:۹ درصد این تسهیلات به بخش صنایع تبدیلی و صنایع دستی ، هشت درصد به بخش خدمات، ۲۷ درصد به بخش زراعت و باغداری، ۱۹ درصد به حوزه مرغداری و دامپروری، هفت درصد قرض الحسنه، ۱۳ درصد مکانیزاسیون و گلخانه و ۱۷ درصد بذر گواهی شده پرداخت شده است.
وی به جایگاه نخست کشاورزی خوزستان با تولید ۱۷.۵میلیون تن محصولات زراعی و باغی در سال اشاره کرد و افزود: استان خوزستان با تولید محصولات راهبردی همچون گندم ، چغندر قند ، نیشکر و دانه روغنی کلزا نقش برجسته و ممتازی در تامین امنیت غذایی کشور دارد و پرداخت تسهیلات بانکی به بهره برداران بخش کشاورزی در راستای ارتقای امنیت غذایی کشور و حفظ و توسعه ظرفیت تولیدی بخش کشاورزی صورت می‌گیرد.
معماریان از حمایت مالی بخش کشاورزی توسط بانک کشاورزی و پرداخت رو به رشد تسهیلات در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد و اظهار داشت:سال گذشته در مجموع ۲۸هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی به ۳۶هزار و ۴۰۰ بهره بردار در بخش کشاورزی خوزستان پرداخت شد و در مقطع کنونی از سال ۱۴۰۰ موفق شده ایم ۴۵ درصد از کل اعتبارات ابلاغی را به زیر بخش‌های مختلف بخش کشاورزی تزریق کرده و به اهداف حمایتی خود دست یابیم.
مدیر شعب بانک کشاورزی خوزستان در آستانه فصل زراعی جدید گفت:در راستای حمایت از بخش کشاورزی و تامین امنیت غذایی کشور و در جهت حمایت از منابع بخش کشاورزی در حوادث قهری، صندوق بیمه کشاورزی بانک کشاورزی خوزستان به عنوان تنها نهاد حمایتی در زمان بروز وقایع و حوادث غیرمترقبه با ساز وکارهای ایجاد شده در قالب سامانه الکترونیکی جامع بیمه کشاورزی توانسته است در استان خوزستان خدمات قابل توجهی ارائه دهد.

وی اظهار داشت:با بیمه کردن بیش از یک میلیون راس دام با تحقق ۲۲۷ درصدی ، بخش طیور با بیش از ۵۲ میلیون قطعه و رشد ۱۱۸ درصد ، بخش باغبانی با بیمه ۲۱۱ هزار و ۱۹۹ گزینه محصول و با افزایش ۱۱۹ درصدی همچنین در زیربخش زراعت با ۹۷.۵ درصد تحقق برنامه در مقایسه با سال گذشته گام بزرگی در جهت بیمه پذیری محصولات در استان خوزستان برداشته شده است.
معماریان افزود:تاکنون بیش از ۱۸۲ میلیارد ریال غرامت ناشی از عوامل مختلف قهری بالاخص خشکسالی برای بیمه گذاران مشخص و بیش از ۹۰۰ میلیارد ریال از غرامت‌های مذکور به بهره برداران خسارت دیده استان خوزستان پرداخت شده است.
مدیر شعب بانک کشاورزی خوزستان ادامه داد: در سال زراعی جدید در کنار بهره برداران بخش کشاورزی جهت تامین امنیت غذایی و توسعه پایدار کشاورزی خواهیم بود و با توجه به وجود ریسکهای مختلف در استان اهمیت بیمه کشاورزی به منظور فراهم ساختن بستر مناسب تولیدات بیش از پیش احساس می شود.
وی از رسانه‌ها خواست برای کمک به توسعه فرهنگ بیمه پذیری با هدف تنویر افکار عمومی همراهی کنند.

برچسب ها : تسهیلات بانکی بانک کشاورزی کشاورزی