شماره خبر : 31537
منتشر شده در مورخ : ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
ساعت : 9:52
مدارس تا فرارسیدن ایام امتحانات باید دایر باشند

مدارس تا فرارسیدن ایام امتحانات باید دایر باشند

 

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت:مدارس برای ارتقای جایگاه علمی و افزایش میانگین نمرات نهایی دانش آموزان باید اقدامات موثری انجام دهند.

احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: طبق قانون مدارس تا فرارسیدن ایام امتحانات باید دایر باشند و مدارس برای ارتقای جایگاه علمی و افزایش میانگین نمرات نهایی دانش‌آموزان باید اقدامات موثری را به انجام برسانند.

وی افزود: ۵۷ درصد مدارس غیردولتی سراسر کشور در مقطع ابتدایی است. بر اساس آمار اعلامی تا ۱۴۰۵ تراکم دانش‌آموزدر دوره ابتدایی کاهش زیادی خواهد داشت. محمودزاده با بیان اینکه ۲ درصد مدارس غیردولتی فنی‌حرفه‌ای و ۳ درصد دیگر کاردانش هستند، گفت: تعداد دانش‌آموزان مدارس غیردولتی در هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای در سال گذشته رشد خوبی داشته است.
وی بر ثبت اطلاعات همه دانش‌آموزان و پرونده آنها در سامانه سیدا تاکید کرد و افزود: ساختار سازمانی مدارس و مراکز باید درست باشد و موسسین و مدیران مدارس بایست در جهت انجام برنامه‌های عملیاتی و تقویم اجرایی نهایت دقت را داشته باشند.
معاون وزیر آموزش و پرورش به تراز علمی دانش آموزان و امتحانات نهایی در خرداد ماه اشاره کرد و گفت: طبق قانون مدارس تا فرارسیدن ایام امتحانات باید دایر باشند و مدارس برای ارتقای جایگاه علمی و افزایش میانگین نمرات نهایی دانش آموزان باید اقدامات موثری را به انجام برسانند.
محمودزاده بر توسعه و راه‌اندازی هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای در راستای افزایش توانمندی‌ها و مهارت‌افزایی نسل آینده در استان‌ها تاکید کرد و گفت: حتی شهر‌هایی که امکان راه‌اندازی هنرستان را ندارند می‌توانند دو رشته فنی را در ضمیمه مدارس متوسطه راه‌اندازی کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان  علمی پزشکی  آموزش و پرورش

برچسب ها : مدارس امتحانات آموزش و پرورش