شماره خبر : 31469
منتشر شده در مورخ : ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
ساعت : 11:49
کولر گازی برای کدام مناطق، قبوض نجومی برق را همراه دارد

کولر گازی برای کدام مناطق، قبوض نجومی برق را همراه دارد

 

استفاده از وسایل گرمایشی و سرمایشی متناسب با اقلیم و منطقه تحت سکونت می تواند منجر به کاهش ناترازی برق در فصول پیش رو شود.

به گزارش خبرنگار مهر، با نزدیکی به تابستان مصرف برق یکباره اوج می‌گیرد؛ یکی از مهمترین دلایل افزایش مصرف برق استفاده از کولر نامتناسب با اقلیم است به طوری که ۸۰ درصد مشترکان کشور در اقلیم عادی و معتدل زندگی می‌کنند اما همچنان از کولرهای گازی استفاده می‌کنند که این امر علاوه بر هزینه بالایی که برایشان دارد موجب به ناترازی برق هم می‌شود.

مدیر عامل توانیر چندی در رابطه با این موضوع به خبرنگار مهر گفت: کسانی که در مناطق معتدل هستند و از کولر گازی استفاده می‌کنند در صورتی که مراعات نکنند میزان مصرف برق آنها بیش از الگوی مصرف می‌شود و در صورت استفاده بی رویه کولرهای گازی در این مناطق منجر به افزایش قبوض و سنگین شدن قبوضشان می‌شود.

سخنگوی صنعت برق خاطر نشان کرد: کسانی که هنوز نسبت به تغییر کولر آبی به گازی اقدام نکرده‌اند، بدانند که هزینه برق این افراد افزایش قابل ملاحظه‌ای پیدا خواهد کرد و در این مناطق توصیه ما استفاده از کولرهای آبی و یا استفاده از کولرهای پر بازدهی است که اخیراً از موتورهای BLDC استفاده می‌کنند در این صورت مصرف برق به شدت کاهش پیدا می‌کند و تعرفه برق مناسب‌تری پرداخت خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار مهر استفاده از کولرهای گازی در سالهای اخیر در کلانشهرها به خصوص تهران رواج پیدا کرده است و اخیراً نیز در رسانه‌ها تبلیغات گسترده‌ای برای خرید این کولرها صورت می‌گیرد تا جایی که وزارت نیرو دستور داده است تا تبلیغ این کولرها ممنوع شود.

رجبی مشهدی در همین راستا با تاکید بر اینکه اگر مشترکان هنگام خرید وسایل برقی به برچسب انرژی آن توجه کنند، هزینه برق مصرفی‌شان به مراتب کمتر خواهد شد، خاطر نشان کرد: بخشی از پرمصرفی برق به انتخاب تجهیزات برقی باز می‌گردد به طوری که اگر برچسب انرژی هرچه رده بالاتری نظیر A و A+ و A++ و A+++ داشته باشد، مصرف آن وسیله برقی به مراتب کمتر بوده و سهم هزینه برق در سبد خانوار نیز به طور محسوسی کاهش می‌یابد اما مساله اصلی مصرف کنندگان وسایل برقی همچون کولر گازی محل زندگی آنها است.

اگر مصرف کنندگان برق به پشت قبوض خود مراجعه کنند میزان برق نرمال مصرفی در منطقه تحت سکونت خود را ملاحظه خواهند کرد و براین اساس می‌توانند اقدام به خرید وسایل سرمایشی و گرمایشی برقی متناسب با محل سکونت خود کنند تا به افزایش ناترازی برق دامن نزنند و با قبوض نجومی برق نیز مواجه نشوند.

 


 

برچسب ها : صنعت برق ناترازی برق برق