شماره خبر : 31216
منتشر شده در مورخ : ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
ساعت : 11:30
عربستان سعودی همه طرف‌ها را به خویشتن‌داری دعوت کرد

عربستان سعودی همه طرف‌ها را به خویشتن‌داری دعوت کرد

 

وزارت خارجه عربستان سعودی بامداد یکشنبه در واکنش به پاسخ گسترده موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران به اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی، خواستار خویشتنداری طرفین شد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، در بیانیه وزارت خارجه عربستان آمده است: نگرانی عمیق خود را از تشدید تحولات و تنش نظامی در منطقه و پیامدهای جدی آن ابراز می‌کنیم.

وزارت خارجه عربستان افزوده است: از همه طرف‌ها می‌خواهیم تا حداکثر خویشتن‌داری را به خرج دهند و منطقه و ساکنان آن را از خطرات جنگ در امان نگه دارند.

به گزارش ایرنا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

برچسب ها : نیروی هوا فضای سپاه عربستان سعودی رژیم صهیونیستی موشک