
ارائه ۴۰۰ هزار ساعت مشاوره از طریق ۱۴۸۰/ اختلالات اضطرابی و مشکلات ارتباطی بیشترین علت تماسها
مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور از ارائه ۴۰۰ هزار ساعت مشاوره از طریق خط تلفنی ۱۴۸۰ طی سال گذشته خبر داد و گفت: اختلالات اضطرابی و خلقی همچنین مشکلات ارتباطی، خانوادگی و موقعیتی، بیشترین علت تماسها را به خود اختصاص دادهاند.
بهزاد وحیدنیا در گفتوگو با ایسنا، با اشاره به آمار تماسگیرندگان با خط تلفنی ۱۴۸۰ در سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: در سال گذشته یک میلیون و ۴۰۰ هزار تماس با این شماره گرفته و ۴۰۰ هزار ساعت مشاوره از این طریق ارائه شد.
وی با بیان اینکه تفاوت چشمگیری به لحاظ نوع درخواستها مشاهده نمیشود اما میزان تماسها با خط تلفنی ۱۴۸۰ نسبت به سال ۹۹ تاحدودی تعدیل شد، گفت: میزان تماسهای گرفته شده با خط تلفنی ۱۴۸۰ نسبت به سال ۹۹ که کرونا شیوع پیدا کرد، کمتر شد، هرچند که نسبت به قبل از شیوع ویروس کرونا باز هم میزان تماسها بیشتر بود اما الگوی تماسها چندان تفاوتی نداشت.
مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور در پاسخ به این سوال که بیشترین تماسها مربوط به چه موضوعاتی بود؟ اظهارکرد: بیشترین تماسها به دو حوزه مشکلات و اختلالات اختصاص مییابد. در حوزه مشکلات بیشترین تماسها و سوالات مربوط به مشکلات خانوادگی و بین فردی بود همچنین بیشترین تماسها در حوزه اختلالات مربوط به افسردگی، اضطراب و مسائل روحی و روانی تماسگیرنده یا اعضای خانواده بود.
به گفته مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور، در مجموع در حوزه اختلالات، اختلالات اضطرابی و خلقی همچنین در زمینه مشکلات، مشکلات ارتباطی، خانوادگی و موقعیتی از مسائلی بودند که بیشترین علت تماسها را به خود اختصاص دادند.
انتهای پیام
برچسب ها : اضطراب اختلالات خلقی خط تلفنی 1480 سازمان بهزیستی
- بحران آب در خوزستان جدی است؛ ماهی ۳ بار رهاسازی آب ضروری است
- قالیباف: لایروبی اروندرود اولویت مجلس برای جهش اقتصادی خرمشهر
- در دو ماه اول امسال رخ داد: وقوع ۱۰ آتشسوزی در عرصههای زیستمحیطی خوزستان/ حریق ۴۹ هکتار از جنگلها
- معاون وزیر دفاع: بومیسازی فناوریهای پیشرفته دریایی با همکاری ۲۵ شرکت دانشبنیان