شماره خبر : 8795
منتشر شده در مورخ : ۲۵ دی ۱۴۰۰
ساعت : 20:32
راوی گفت: تصور رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از اهواز، نقش برآب شد!

راوی گفت: تصور رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از اهواز، نقش برآب شد!

زور وزارت صمت و سازمان های نظارتی که از رئیس جمهور بیشتر نیست!
 چند روز پیش بود 199 دی) که رئیس جمهور خطاب به مسئولان ذیربط با تاکید بر اینکه به هیچ وجه اجازه ندهید قیمت کالایی افزایش پیدا کند، گفت : دستگاه های مختلف هر امکاناتی اعم از نیرو و اختیارات که نیاز دارند. اعلام کنند و در مقابل مکلف هستند که به طور قاطع مانع هر گونه افزایش قیمت شوند.
انتظار این بود که پس از این دستور اگر قیمت ها پائین نیاید، لااقل گرانتر از آنچه هست، نشوند، اما نه تنها چنین نشد، بلکه رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی از افزایش قیمت لوازم خانگی در روزهای اخیر، خبر داده است. او گفته برخی تولید کنندگان لوازم خانگی در روزهای اخیر محصولات خود را 8 تا 12 درصد افزایش داده اند و بیشترین افزایش قیمت مربوط به یخچال، فریزر و کولر آبی بوده است.
به گفته وی پس از آن آبگرمکن و بخاری هم کالاهایی هستند که قیمت آن ها، افزایش یافت، ضمناً شرکت های تولید کننده مدعی هستند مجوز افزایش قیمت را دریافت کرده اند، با این حال هنوز به فروشندگان لیست قیمت اعلام نکرده اند. پیش تر هم دبیر کل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران از افزایش 39 درصدی قیمت نهادههای تولید خبر داده بودند.
با این حساب، وقتی دستور رئیس قوه مجریه، از طرف تولید کنندگان ( که آنها هم توجیه و حرفهای خودشان را دارند) اجرایی نشود، چطور می توان انتظار داشت از دستگاهها و سازمانهای نظارت کننده برقیمتها شنوایی باشد و آنها بتوانند گرانی ها را مهار کنند؟
عوامل اجرائیات شهرداریها از رفتار قهر آمیز نتیجه عکس می‌گیرند
بار دیگر کلیپی در فضای مجازی از برخورد قهری عوامل اجرائیات شهرداری در خیابان 13 کیان پارس اهواز منتشر شده که باید روابط عمومی شهرداری منطقه 2 در باره صحت و سقم و زمان آن اطلاع رسانی کند.
تجربه نشان داده چنین روشی به هیچ وجه کاربرد ندارد بلکه بر عکس موجب وخیم تر شدن اوضاع سد معبر در شهر میشود، چرا که شهروندان با مشاهده چنین برخوردهایی، حق را به عوامل سد معبر می دهند و در نتیجه شهرداری منطقه ناگزیر می شود برای جلوگیری از فضاسازی بیشتر، این بار از آن طرف بام بیفتد و آزادی بیشتری به سد معبری ها بدهد.  ‌
بنابراین باید عوامل اجرائیات رفتار معقولی در پیش بگیرند. کار خطیر نیروهای اجرائیات شهرداریها باید با روش کارشناسی همراه باشد و انجام این مهم، مستلزم برگزاری دوره آموزشی برای این نیروهاست.
یک انتصاب فامیلی دیگر!
میر حامد خانی فرزند علی اصغر خانی، نماینده انقلابی شاهرود، به عنوان سرپرست حقوقی و تنظیم مقررات وزارت بهداشت و درمان منصوب شد.
قرار بود یک خوزستانی مدیر عامل هلدینگ خلیج فارس بشود که نشد
نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفته : < اساس انتخاب جواد اوجی در وزارت نفت این بود که ایشان از دل مجموعه نفت برخاسته و در جریان رای اعتماد نیز این وعده را داد که مدیرانی انتخاب شوند که سلسله مدارج تخصصی و حرفه ای را در بخش های گوناگون وزارت نفت طی کرده باشند، اما علیرغم این وعده ها شاهد این موضوع هستیم که افرادی در بخش های مختلف صنعت نفت به کار گماشته می شوند که سابقه فعالیت در این حوزه را ندارند و به دلیل رویکردهای سیاسی و جناحی انتخاب می شوند. >  ‌
وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به وعده وزیر نفت، آیا مجلس به بحث انتصاب علی عسکری به عنوان مدیر عامل هلدینگ خلیج فارس ورود می کند، گفته : اگر این انتصاب از جانب وزیر نفت صورت گرفته بود و او در این خصوص تصمیم گیر بود، مجلس به بحث ورود می‌کرد و در قالب احضار، پرسش و یا حتی استیضاح موضوع را پی گیری می کرد، اما در شرایط فعلی پی‌گیری‌های تقنینی مجلس احتمالاً بی اثر خواهد بود زیر این انتصاب ظاهراً توسط وزیر نفت انجام شده اما دستور استفاده این شخص را نهادهای بالاتر صادر و به وزیر نفت دیکته کرده اند.
از علی عسکری به عنوان یک مدیر فرهنگی، رسانه ای یاد می شود و آخرین سمت او قبل از انتصاب اخیر مدیر عاملی صدا و سیمای کشور بود.
پیش از این از صدیقی زاده مدیر عامل پتروشیمی کارون و اهل استان خوزستان به عنوان محتمل ترین گزینه سکانداری هلدینگ خلیج فارس یاد می شد و حتی شنیده می‌شد حکم وی نگارش شده است. 15 شرکت خدماتی تابع و 2 پتروشیمی وابسته به هلدینگ خلیج فارس است.
تصور رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از اهواز، نقش برآب شد!
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس که به اهواز آمده بود، بعد از دیدن این کلانشهر گفته : < تا پیش از این سفر تصور دیگری از اهواز داشتیم و در خیال، یک شهرستان کامل را متصور بودیم اما اشتباه کردیم و این شهرستان نیازمند کارهای اورژانسی است.>
هر کس به جای شهردار و اعضای شورای شهرمان بود و این جمله رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در اهواز را می شنید، قاعدتاً باید آب می شد، ضمن اینکه این تصور را هر کس که تا حالا به اهواز سفر نکرده در باره این شهر دارد چون اصلاً قابل تصور نیست شهری با خصوصیات اهواز که یک رودخانه به عظمت کارون از وسط آن می گذرد و از طرفی این همه شرکت پولدار در آن فعالیت دارند و از همه مهمتر مرکز استان زرخیر، با شرکت نفتی که اقیانوس ثروت است، چنین حال و روزی داشته باشد و از عمران و آبادانی و زیبایی و حتی از داشتن یک خیابان یا پارک بدرد بخور محروم و بشتر به یک روستای بزرگ شبیه است تا یک کلانشهر.
ممنوع شدن تردد خودروها از پل سفید نیازمند مراقبت ترافیکی و انضباطی است  ‌
مدیر کل دفتر فنی استانداری خوزستان از اجرای طرح منع تردد وسایل نقلیه بر روی پل سفید (معلق) در روزهای جمعه برای استفاده شهروندان از فضا و چشم انداز این پل به صورت آزمایشی خبر داده است.  ‌
حالا باید دید در اجرای این طرح چقدر می توان روی برنامه ریزی مسئولان، به خصوص راهنمایی و رانندگی و نیروی انتظامی اهواز حساب کرد، تا این مسدود شدن منجر به ایجاد ترافیک در ورودی پل چهارم (سلمان فارسی) به خصوص ازدحام مسافرکش های شهری که معمولاً آنجا چند ردیفه توقف می کنند، نشود. ضمناً حضور چند نیروی انتظامی برای حفظ نظم روی پل سفید روز جمعه ضرورت دارد.
 

برچسب ها : رئیس كمیسیون اجتماعی مجلس پل سفید لوازم خانگی