شماره خبر : 5839
منتشر شده در مورخ : ۲۴ مهر ۱۴۰۰
ساعت : 18:45
راوی گفت:شهردار اهواز برای گرفتن مطالبات شهرداری با کسی تعارف نداشته باشد

راوی گفت:شهردار اهواز برای گرفتن مطالبات شهرداری با کسی تعارف نداشته باشد


چهارشنبه شب، گفتگوی ویژه خبر ساعت 23 شبکه استانی اختصاص داشت به بررسی برنامه های شورا و شهرداری اهواز اما متاسفانه حرف تازه ای زده نشد و باز هم همان موارد گفتگوهای گذشته مطرح و نتیجه ای عاید مردم نشد.
شهردار اهواز مطالب تکراری پس از انتصابش را تکرار کرد و کمبود بودجه شهرداری را به میان آورد و گفت در اهواز بالای 90 درصد بودجه شهرداری به مصرف حقوق و دستمزد می رسد و در 6 ماهه اول امسال 87 درصد بودجه برای حقوق و دستمزد هزینه شده و فقط 13 درصد به طرحهای عمرانی اختصاص داده شده است، بعد هم عنوان شد اجرای تقاطع غیر همسطح 700 میلیاد تومان و پروژه دفع آب های سطحی 6 هزار میلیارد تومان اعتبار می خواهد. ما قبلاً هم گفتیم آقای امینی وقتی قرار بود شهردار اهواز شود، این مشکلات و کمبودها را می دانست و با وجود چنین وضعیتی قبول کرد بیاید.
خب حالا اهواز با این همه بی پولی چطور می تواند متحول شود؟  آقای شهردار معتقد است صنایع آلوده کننده و دستگاه ها باید بدهی های خود را به شهرداری بپردازند، به مناطق حاشیه ای هم باید نگاه ملی شود. 
قبول، ولی کی باید برای وصول این مطالبات و جلب نگاه ملی به حاشیه شهر اقدام کند؟ قطعاً این کار وظیفه شهردار است که اگر به راحتی مطالبات وصول نمی‌شود، از طریق حقوقی و بدون تعارف وارد شود و حق شهرداری را که همان حق مردم است بگیرد. ضمناً ایشان بومی استان نیست که بخواهد بخاطر بعضی ملاحظات از درگیر شدن با دستگاه هایی که همکاری نمی کنند اکراه داشته باشد و مدتی اینجا شهردار خواهد بود و بعد به استان خود بر می گردد و حالا که دوست داشته شهرداری یک کلانشهر در رزومه اش باشد، همان بهتر که سابقه و عملکرد قابل قبولی به نامش ثبت شود.
باز هم با شهردار مطالب دیگری بابت کمک به ایشان مطرح خواهیم کرد.
فولاد خوزستان، غول خاورمیانه می شود
قطعاً با وجود شرایط کرونایی، می شود با مدیریت صحیح و استفاده از فرصت ها، خدمات قابل قبولی چه در بحث مسائل اجتماعی و معیشتی و چه در زمینه افزایش تولید (اگر مربوط به صنایع باشد) ارائه کرد و راوی قصد دارد در کنار مطالب چالشی و نقادی برخی عملکردها، توفیق هایی را که نصیب استان و مردم می‌شود، اطلاع رسانی کند و در این زمینه منتظر دریافت مطالبی از این دست هستیم.
در این باره اطلاع پیدا کردیم که مدیر عامل صنایع فولاد در زمینه های ایجاد فضای خرد جمعی و کار تیمی مانند تشکیل کمیته عالی منابع انسانی، انتصابات مبتنی بر شایستگی، حفظ تولید پایدار و صادرات چشمگیر، دیدارهای چهره به چهره با همه ردههای شرکت و استفاده از مشورتهای علمی و تجربی چهره‌های پر تجربه و موجه، توفیق پیدا کرده، ضمن اینکه در حوزه مسئولیتهای اجتماعی، در بحث کرونا سی میلیارد تومان به بهداشت و درمان استان کمک شده است. به این ترتیب انتظار می رود با اعمال مدیریت مطلوب در شرایط بحرانی اقتصادی و استفاده از نیروهای مستعد بومی، تا دو سال دیگر فولاد خوزستان به صورت غولی نه تنها در کشور (که اکنون چنین است) بلکه در خاورمیانه هم خود را به رخ کشاند.
اعتراف رئیس سازمان استاندارد به توقف تولید پراید
رئیس سازمان استاندارد در یک گفتگوی تلویزیونی به غیراستاندارد بودن پراید و پژو 405 اعتراف کرد و گفت بله ماشینهایی مثل پراید واقعاً ایمنی لازم را ندارد و از تولید خارج شده ، پژو 405 هم همین شرایط را دارد و باید از تولید خارج شود و به این  مساله اصرار داریم. دکتر شریعتی این را هم گفته که استانداردها به 85 گانه اروپا ارتقا داده شده و در بعضی خودروها استانداردهای 85 گانه اجرا می شود.
البته شریعتی درپاسخ به سوال مجری که پرسید شما گفتید پراید از تولید خارج شده، با خنده گفت من این را به خودتان گفتم (یعنی قرار نبود موضوع باز شود.)  ‌
یک احمدی نژادی دیگر سرپرست منطقه آزاد اروند شد
سعید محمد مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی در حکمی محمدرضا اسکندری را به عنوان سرپرست منطقه آزاد اروند منصوب کرد.  ‌
اسکندری وزیر اسبق جهاد کشاورزی در دولت نهم (کابینه احمدی نژاد) بوه است. وی که متولد اهواز 13388) است از سال 1368 تا 1376 رئیس جهاد سازندگی استان خوزستان بوده و دانش آموخته کارشناسی مهندسی کشاورزی از دانشگاه شهید چمران است.
شنیده ها حاکی است که وزارت جهاد سازندگی در دولت آقای رئیسی به اسکندری پیشنهاد شده بود اما او نپذیرفت.

برچسب ها : مهندسی كشاورزی دانشگاه شهید چمران منطقه آزاد اروند