شماره خبر : 5821
منتشر شده در مورخ : ۲۳ مهر ۱۴۰۰
ساعت : 17:55
غیبت و تکالیف شیعه  در برپائی عصر ظهور!

غیبت و تکالیف شیعه  در برپائی عصر ظهور!



امروز؛ نهم ربیع الاوّل، روزی استثنائی در تاریخ شیعه، بلکه در تاریخ بشر است. چرا که این روز در حالیکه اولین روز امامت آخرین خلیفه خدا در روی زمین است، سرآغاز دوران پرفراز و نشیب غیبت پیشوا و راهنمای انسانها نیز هست و از روزی چون امروز در سال 260هجری، بنا به مشیت الهیّ، بشریت از حضور ظاهری حجّت خدا محروم می شود و موظّف می گردد که تمام تلاش خود را برای فراهم کردن شرایط ظهور این بزرگوار و برپائی حکومت عدل جهانی بکار گیرد.
از متون دینی و اعتقادی ادیان و مذاهب و جوامع گوناگوم چنین معلوم شده است که باور به قیام منجی و برپائی حکومت عدل جهانی مختصّ شیعه و خاص مسلمانان نبوده بلکه سایر ادیان الهی و حتّی فرق غیرالهی براین باورند که اراده خداوند نیز بر این تعلق گرفته است که سرانجام، ظالمان سرکوب و صالحان و مستضعفان، رهبران و وارثان زمین گردند و انسان ها از حکومتی عادلانه و واحد برخوردار شوند. امّا مسلمانان براساس آموزه های ویژه  رسول گرامی اسلام صلی ا... علیه و آله و سلم با مشخصات بیشتری از این حکومت آشنا شده و موعود جهانی برای برپائی این حکومت را که از فرزندان آن حضرت است با جزئیات بیشتری شناختهاند و در این میان شیعیان با هدایت منادیان وحی و خاندان عصمت و طهارت علیهم‌السلام، ‌چگونگی استقرار این حکومت و جزئیات آن را نیز می دانند و پرچم‌دار و برپادارنده این نهضت و حکومت الهی را با اسم و رسم به خوبی می شناسند.    ‌
شیعه آگاهانه در انتظار فرج است و هیچ تردیدی در ظهور قائم و برپائی حکومت عادلانه او و نجات بشریت از چنگال ظالمان و ستمگران ندارد.
از دیدگاه شیعه، برپائی حکومتهای حق درکشورها، پیش‌زمینه استقرار این حکومت و تحقق وعده های الهی برای استقرار عدالت در جهان است و انتظار فرج که در بیان معصومین علیهم‌السّلام از آن به ایمان به غیب،‌عبادت،‌اقرار به توحید و نبوت و امامت،‌عدم اطاعت از ستمگران، ‌اعتراض به وضع موجود و مانند آن تعبیر شده، انتظاری سازنده، ‌فعّال و مقاومت‌برانگیز بوده و مشوّق شیعه در پذیرش مسئولیت مبارزه با ظلم و دفع ظالمان است. از روایات متعدد چنین برمی‌آید که ایران و ایرانیان نقشی اساسی در زمینه‌سازی برپائی این حکومت دارند و شواهد تاریخی نیز گویای جایگاه ویژه ایران اسلامی در این زمینه‌ است؛ به طوری که حتی دشمنان اسلام به چنین نقش محوری پی برده و تلاش های بی شماری را برای شکست ملّت ایران در ایفای این نقش و یا انصراف از انجام چنین مسئولیتی به کار گرفته اند.  اما این ملّت ایران است که با تلاشی بی وقفه سعی دارد تا با کسب معرفت و درکی واقعیتر از تکالیفی که به عنوان یاریگر موعود جهانی برعهده دارد برای فراهم کردن شرایط ظهور و برپائی حکومت عدل الهی و نجات انسانها از ظلم مستکبران جهانی گامهای بلندتری بردارد.     ‌
سالروز آغاز ولایت و امامت آخرین ذخیره الهی، امام عصر عجل ا... تعالی فرجه الشریف را به مشتاقان ظهورش تبریک میگوییم و اصلاح امر فرجش را از پروردگار منان مسئلت داریم.
موسوی زاده
1400/07/24

برچسب ها : نهم ربیع الاوّل ولایت و امامت امام عصر عجل ا... تعالی فرجه الشریف