
حاجی میرزایی: دانش آموزان را مهرماه به مدرسه میآوریم
وزیر آموزش و پرورش یکی از کارکردهای برنامههای اوقات فراغت امسال را سازگار کردن کودکان با اقتضائات جدید و استقبال از شرایط نو در سال تحصیلی آینده دانست.
محسن حاجی میرزایی در آیین افتتاحیه فعالیتهای تابستانی برای نشاط، شادابی و امید آفرینی در بین دانش آموزان، با بیان اینکه سال تحصیلی سختی را پشت سر گذاشتهایم و داریم آماده میشویم که وارد یک سال تحصیلی کاملا متفاوتی شویم گفت: معلمان بعد از ماهها ارتباط متفاوتی با دانش آموزان دارند. دانش آموزان را نیز بعد از ماهها دوری از مدرسه میخواهیم دوباره مهرماه به مدرسه بیاوریم.
وی افزود: شاید یکی از کارکردهای برنامههای اوقات فراغت امسال، سازگار کردن بچهها با اقتضائات جدید و استقبال از شرایط نو در سال تحصیلی آینده است.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ما امسال امید داریم از طریق سازماندهی اوقات فراغت به این دوره با ارزش و به نیازهای اساسی مربوط به آن پاسخ دهیم گفت: شعار «هر دانش آموز، یک نقش اجتماعی و یک مهارت» کمک موثری به تحقق اهداف تربیتی ماست. ساحتهای مختلف تربیتی ما در اوقات فراغت مجال مییابد در پیوند با مسجد، تشکلهای اجتماعی و سیاسی زمینههای رشد متوازن تر نسل نو را به فراهم کند.
حاجی میرزایی تاکید کرد: ما مصمیم که که در قالب ۳۰ هزار پایگاه تابستانی، فرصت گسترده تری برای این جمعیت انبوه دانش آموزی انبوه در اختیار بگذاریم.
وی با بیان اینکه شبکه شاد، محصول دوره کروناست گفت: شاد، در کنار همه تلخی های کرونا یک مزیت و امتیاز ویژه است و مجالی را فراهم کرده که ده ها هزار گروه و کانال با موضوعات مختلف فعالیت کنند. امیدوارم این سه میلیون جمعیت تحت پوشش برنامه های اوقات فراغت، به کل جمعیت دانش آموزی تعمیم یابد. در فضای مجازی که توانمندی هایمان افزیش یافته است محدودیتهای آن دوره حضوری را نداریم و یک دانش آموز می تواند از یک استان در برنامه دیگری در استان دیگر شرکت کند. باید این پیوندها را توسعه داده و کمک کنیم تا تابستان پرثمری داشته باشیم.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه یادگیری فراگیرترین رفتار انسانها در زندگی است گفت: کیفیت یادگیری، کیفیت زندگی را تشکیل میدهد و در زمان رویدادهای زندگی، عنصر مشترک یادگیری است. همه هستی نقطه یادگیری است. پیامبران معلم هستند و کتب آسمانی در تعلیم و تربیت انسان آمده اند. دانستن به ما آزادی و قدرت انتخاب میدهد، در میدان ابهام نمیتوان تاخت و باسرعت حرکت کرد. ما باید از مسیر آگاهی پرورش پیدا کنیم.
وی ادامه داد: پرثمرترین دوره یادگیری، دوره دانشآموزی است چرا که ثبات و قدرت یادگیری در این دوران اتفاق می افتد و دوره تحصیل و دوره فراغت از تحصیل دوران مهمی هستند که دومی از اولی مهم تر است، زیرا داوطلبانه و باانگیزه همراه است.
منبع: ایسنا
برچسب ها : وزير آموزش و پرورش یسال تحصیلی 1400 ـ 1401 بازگشایی مدارس
- راوی گفت: شهریور تعطیل کردن ها به دلیل بی چاره گی است!
- راوی گفت: رئیس جمهور حجت را بر استانداران تمام کرد، اگر بازهم مانعی در کار است بگویند
- راوی گفت: واقعا قرار است از نظرات کارشناسی نخبگان در حوزه های مختلف استفاده شود؟
- راوی گفت: نان بی کیفیت در خوزستان به دلیل انتقال گندم مرغوب ما به استانهای دیگر است/تامین روشنایی چندزمین فوتبال، کاری بهتر از هیچ!
- معاون درمان وزارت بهداشت پاسخ داد: کدام پزشکان صلاحیت فعالیت در حوزه «زیبایی» را دارند؟
- قرارداد دولت با ۵ بانک برای احیای واحدهای تولیدی راکد/ اعتبار ۸۰ همتی برای محرومیتزدایی و ایجاد اشتغال در مناطق کم برخوردار روستایی
- رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کشور تاکید کرد: ۲۰ شهریور؛ آخرین مهلت دریافت ابلاغیه «شهریه» کودکستانها/ فعالیت کودکستانها بدون دریافت ابلاغیه مجاز نیست
- معاون کمیته امداد اعلام کرد: پوشش ۲.۳ میلیون خانوار توسط کمیته امداد/توزیع جهیزیه در ۱۵ استان محروم به مناسبت میلاد پیامبر
- راوی گفت: شهریور تعطیل کردن ها به دلیل بی چاره گی است!
- راوی گفت: رئیس جمهور حجت را بر استانداران تمام کرد، اگر بازهم مانعی در کار است بگویند
- راوی گفت: واقعا قرار است از نظرات کارشناسی نخبگان در حوزه های مختلف استفاده شود؟
- راوی گفت: نان بی کیفیت در خوزستان به دلیل انتقال گندم مرغوب ما به استانهای دیگر است/تامین روشنایی چندزمین فوتبال، کاری بهتر از هیچ!