شماره خبر : 32758
منتشر شده در مورخ : ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : 10:12
مدیر کل محیط زیست خوزستان : اجرای چهار پروژه جمع آوری گاز فلر در میادین نفتی

مدیر کل محیط زیست خوزستان : اجرای چهار پروژه جمع آوری گاز فلر در میادین نفتی


مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان از اجرایی شدن بیش از ۵۸ درصد برنامه جمع آوری گاز فلر خبر داد.
به گزارش خبرنگار نور خوزستان، داود میرشکار، در نشست خبری که در روز دوشنبه ۲۱ خرداد ماه ۱۴۰۳ به مناسبت هفته محیط زیست در محل این اداره برگزار شد، با اعلام مطلب فوق گفت: اقدامات خوبی در زمینه جمع آوری فلرها در حال انجام است و چهار پروژه جمع آوری گاز فلرها در میادین نفتی اجرا خواهند شد.  
وی در ادامه اظهار کرد: در جلسه هیأت دولت، وزیر نفت قول داد تا سال ۱۴۰۴ تمام فلرها حذف خواهند شد. 
میرشکار، "سهم من در تداوم حیات" را شعار هفته محیط زیست امسال عنوان کرد و افزود: دولت سیزدهم در راستای حفاظت محیط زیست گام های خوبی برداشته است.
مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان پیرامون رفع آلاینده های رودخانه کارون گفت: مصوبات شورای حفاظت رودخانه کارون بررسی شد و نهادهای مرتبط مانند شرکت آب و فاضلاب، برنامه های خود را برای حذف فاضلاب در تمام مسیر رودخانه کارون به ویژه در محدوده شهر اهواز مطرح کردند.
وی در ادامه افزود: همچنین نشست هایی با فرمانداری ها انجام شد و پیگیر رفع مشکلات در خصوص عدم اجرای برخی مصوبات هستیم.
میرشکار با اشاره به آتش سوزی ۳۷۸ هزار هکتار از اراضی خوزستان در سال جاری گفت: حدود ۹۰ درصد از آتش سوزی ها عمدی بودند که با گرم شدن هوا و شدت وزش باد گسترش می یابند.
وی از تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات آتش سوزی در دستگاه قضایی خبر داد و گفت: دادستان اولین شورای حفظ حقوق عامه را با موضوع آتش سوزی کاه و کلش و سرایت آتش به جنگل ها برگزار کرد و مقرر شد دستگاه های اجرایی مانند جهاد کشاورزی برنامه هایی در حوزه اقدامات ترویجی و فرهنگی برای حفاظت از اراضی با کشاورزان داشته باشند و با بهره گیری از فن آوری های نوین، برای پیشگیری از آتش زدن جنگل ها اقدامات مؤثرتری انجام دهند. همچنین فرمانداران، بخشداران و دهیاران موظف به معرفی متخلفان به دستگاه قضایی شدند.
میرشکار در ادامه سخنانش افزود: طی یک ماه ۷۰ پرونده تخلف در زمینه آتش سوزی کاه و کلش و سرایت آتش به جنگل ها در مراجع قضایی خوزستان تشکیل شد و دادستان دستور برخورد جدی با افراد متخلف در شعبه ویژه را صادر  نموده است.
بنا بر گزارش خبرنگار نور خوزستان، میرشکار پیرامون وضعیت کنونی تالاب هورالعظیم اظهار کرد: وضعیت تالاب در مقصد یک تا چهار به دلیل بارندگی های اخیر مطلوب است، اما آتش سوزی هایی در این محدوده در خاک عراق وجود داشته است.
وی در ادامه گفت: مقرر شد دستگاه دیپلماسی طی نامه نگاری های سازمان حفاظت محیط زیست و مدیریت بحران، با طرف عراقی وارد مذاکره شده تا در صورت بروز آتش سوزی در آن سوی مرز، اقدامات لازم برای اطفای حریق و پیشگیری از گسترش آتش سوزی به دیگر مناطق انجام شود.

برچسب ها : مدیر کل محیط زیست خوزستان میادین نفتی گاز فلر