شماره خبر : 32682
منتشر شده در مورخ : ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : 14:9
راوی گفت:در فضای انتخاباتی ریاست جمهوری چه می گذرد؟

راوی گفت:در فضای انتخاباتی ریاست جمهوری چه می گذرد؟


جمعی از اعضای دولت برای تایید صلاحیت وزیر ارشاد به شورای نگهبان نامه ای نوشته اند.  ‌
در این نامه آمده است : < اینجانبان مدیران ارشد و اعضای هیات دولت سیزدهم با عنایت به اعلام نامزدی جناب آقای دکتر محمدمهدی اسماعیلی، نسبت به توانائی و صلاحیت های فکری، سیاسی و مدیریتی وی در این شرایط دشوار، اطمینان خاطر داشته و ایشان را دارای تدبیر کافی برای اداره دولت آینده در امتداد مسیر خدمت رسانی دولت انقلابی شهید آیت ا... دکتر رئیسی، در صورت تایید و انتخاب مردم ایران می دانیم.>
معاون اجرائی سرپرست رئیس جمهور، وزیر نفت و سرپرست وزارت امور خارجه، از جمله امضا کنندگان هستند.
ایرنا، خبرگزاری دولت از قول یک مقام آگاه اعلام کرد که < این نامه، یک شهادت نامه شرعی برای اعضای محترم شورای نگهبان مبنی بر تایید صلاحیت یکی از نامزدهای انتخاباتی است که نگارش آن طبق رویه مرسوم است و صرفاً برای ارائه به اعضاء تنظیم شده و بنائی بر انتشار رسانه آن وجود نداشته است.
جبهه اصلاحات سه کاندیدای خود را اعلام کرد که عبارتند از : آخوندی، پزشکیان و جهانگیری.
با وجود این که ستاد انتخابات ریاست جمهوری داوطلبان ثبت نام کننده در این انتخابات را از تبلیغات زود هنگام و استفاده از امکانات دولتی منع کرده، اما در فضای مجازی، از این نوع فعالیت ها، بخصوص از طرف برخی از اعضای دولت که ثبت نام کرده اند دیده می شود که قرار است به چنین تخلف هایی رسیدگی  شود.
کرباسچی فعال سیاسی اصلاح طلب پیش بینی کرده که خروجی انتخابات ریاست جمهوری، لاریجانی یا قالیباف است. 
این عضو حزب کارگزاران سازندگی همچنین پیش بینی کرده که خیلی از افرادی که ثبت نام کرده اند به نفع دیگری کناره گیری کنند، مثلاً دولتی ها به نفع هم کنار بروند یا مجلسی ها.
به قرار اطلاع داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه از کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری انصراف داده است.
حجت الاسلام پناهیان در باره ویژگی های نامزدهای ریاست جمهوری گفته : افرادی که می آیند، فداکاری می کنند و باید ببینند برای فدا شدن می آیند یا نه و اگر برای شهادت آماده نباشند، کارآمد نخواهند بود. اینها بروند در جوار شهدا و آمادگی خود را برای شهادت اعلام کنند.
مشتاقان حاجی شدن مراقب شیادان فضای مجازی باشند
رئیس پلیس فتا خوزستان به مردم هشدار داده که با توجه به نزدیک شدن ایام حج تمتع، مجرمان سایبری با ترفندهای مختلف اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کنند.
به گفته سرهنگ علی حسینی این شیادان فضای مجازی تحت عناوین خرید، فروش یا ثبت نام فیش حج، شهروندان را به صفحات جعلی هدایت و در ادامه، حساب های بانکی آنان را خالی می کنند. بنابراین بهتر است به لیست دفاتر مجاز در خوزستان متعلق به سامانه الکترونیکی حج و زیارت مراجعه و به هیچ وجه به پیام های حاوی لینک آلوده و سایت های جعلی اعتماد نکنند.
چه روزگاری شده! به یاد داریم زمانی حتی سارقین هم برخی اعمال حرام را انجام نمی دادند اما حالا دیگر هیچ خلافی حتی کلاهبرداری از کسانی که می خواهند یکی از واجبات خود را انجام دهند برایشان مهم نیست.
مدیر ان، عملکردها را ملموس اعلام کنند
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان از انجام حدود 19 هزار فرصت شغلی در بخش های صنعت، معدن و تجارت طی سال گذشته خبر داده است.  ‌
اعلام آمار از سوی مدیران بدون آن که عدد و رقم ها ملموس و قابل رویت باشد، چندان کار گشا  و امیدوار کننده نیست، بنابراین بهتر است عملکردها همراه با شواهد عینی باشد تا اعتماد مردم بیش از پیش جلب شود.
مردم گرفتار بازار سیاه بلیط هواپیما و قطارند
امام جمعه آبادان با بیان این که بازار سیاه بلیط هواپیما و قطار در آبادان تشکیل شده، خواستار پی گیری این موضوع و نظارت بر آن از سوی مسئولین شده است.
البته تصور نمی شود که فقط آبادان چنین وضعیتی دارد و مردم دیگر شهرستان های استان هم از چنین مشکلی در عذابند.

برچسب ها : ستاد انتخابات ریاست جمهوری مدیر كل صنعت، معدن و تجارت خوزستان خوزستان