شماره خبر : 32640
منتشر شده در مورخ : ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : 12:13
بهترین برنامه غنی سازی تعطیلات تابستانی جوانان استان!

بهترین برنامه غنی سازی تعطیلات تابستانی جوانان استان!

                
در استانهائی مانند خوزستان که به دلیل گرمی طاقت فرسای هوا در اواخر سال تحصیلی، سعی می شود تا قبل از اوجگیری شدت گرما  برنامه های آموزشی کاملاً اجرا شده و در صورت لزوم مدارس و دانشگاهها بتدریج تعطیل شوند، دوره تعطیلات تابستانی طولانی تر بوده و بنابراین نگرانی خانواده های دلسوز برای پر کردن مفید اوقات فراغت فرزندانشان از سایر مناطق بیشتر و قاعدتاً تلاششان برای اطلاع از برنامه های مفیدِ غنی سازی اوقات فراغت افزون تر است.
بمنظور رفع این نگرانی و پاسخگوئی به نیاز این خانواده ها و تربیت آینده سازان کشور، سازمان بسیج سازندگی با همکاری 14 دستگاه اجرائی سالانه میلیون ها جوان را در قالب اردوهای جهادی به هزاران نقطهِ کشور برای کمک به اجرای برنامه های آموزشی، فرهنگی، عمرانی، خدماتی و مانند آن می فرستد تا هم به مناطق محروم خدمت کنند و هم با کسب تجارب بسیار مفید، برای خدمت صادقانه به هموطنان، تمرین کرده باشند.
در روزگار ماهواره، مواد مخدّر، گیم نت، فوتبال و اردوهای تفریحی، و در گرمای شدید تابستان که هر کس به دنبال استراحت در کنار وسایل سردکننده است، مشاهده عدّه ای از جوانان کشور که در گروه های مختلف، به نقاط محروم سفر می کنند و تمام تعطیلات تابستان خود را به دور از رفاه شهری، به کار و خدمت بی اجر و مزد می پردازند، بسیار شوق انگیز است و این یکی دیگر از دستاوردهای پربرکت انقلاب اسلامی ایران با محوریت خدمت و کمک به محرومین است، که از سال های اوّلیّه پیروزی انقلاب آغاز شده و برای محرومین، جهادگران و کشور دستاوردهای فراوانی به همراه داشته است.
جهادگران جوان که آینده سازان کشورند، در این سفرها:
- با مردم و مناطق محروم و نوع محرومیتها و احیانا علل آنها آشنا می شوند،
- دانش، تخصّص، طاقت و توانایی های خود را در یک میدان عمل واقعی محک می زنند،
- کار مقّدس برای رضای خدا (جهاد فی سبیل ...) و خدمت صادقانه را تجربه می کنند،
- با اطلاع از کاستی های خود به برنامه ریزی برای افزایش توان مدیریتی خود می پردازند،
- و...و...و... .
مردم مناطق محروم و به ویژه استعدادهای جوان این مناطق نیز ضمن بهره مندی از طرح های عمرانی اجرا شده توسط جهادگران، از تخصّص و دانش آنها نیز برخوردار شده و برای خدمت بیشتر به منطقه خود برانگیخته می شوند. کشور نیز از چنین تجربه ای که به تربیت مدیران مجرّب، دلسوز و واقع بین منجر خواهد شد، بهره فراوان میبرد.
وجود این ظرفیت فرهنگی و عمرانی، فرصت بسیار مغتنمی است که باید مشتاقانه مورد استقبال مسئولان کشور، به ویژه در مناطق ذیربط و نیز نمایندگان مجلس و خانواده ها قرار گیرد و با تشویق و تقویت این اردوها و تامین امکانات و منابع مالی آنها، این اقدام ارزشمند که دستاوردهای فرهنگی، اخلاقی، اجتماعی و سیاسی کوتاه مدت و دراز مدتِ آن غیر قابل تردید است، گسترش و استمرار یابد.
سفرهای جهادی که با محوریّت سازمان بسیج سازندگی اکنون از پشتوانه تجربی و برنامه ریزیهای خوبی برخوردار شده همچنین می تواند به عنوان الگویی ارزشمند به کشورهائی که نسیم بیداری اسلامی در آنها وزیدن گرفته است ارائه گردد تا با بهره گیری از روحیه جهادی جوانان، بازسازی این کشورها نیز سرعت گیرد. ان شاء ... .

موسوی زاده

 

برچسب ها : تعطیلات تابستانی جوانان تعطیلات تابستانی مناطق محروم