شماره خبر : 31860
منتشر شده در مورخ : ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
ساعت : 14:10
جذب بیش از ۷۲ هزار معلم جدید در آموزش و پرورش

جذب بیش از ۷۲ هزار معلم جدید در آموزش و پرورش


معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال تحصیلی آینده بیش از ۷۲ هزار معلم جدید جذب می‌شوند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مهدی کاظمی امروز چهارشنبه (۱۹ اردیبهشت) در مراسم تجلیل از معلمان نمونه استان خوزستان که در تالار اجتماعات امام خامنه‌ای مجتمع فرهنگی فجر برگزار شد، افزود: این معلمان جدید در مقاطع مختلف تحصیلی مشغول به فعالیت خواهند شد.
وی ادامه داد: یکی از موضوعات مهم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش توجه به جایگاه هویت دینی و انقلابی می‌باشد و فعالیت‌های مجموعه تعلیم و تربیت حرکت کردن در این مسیر است.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: در گذشته سیستم آموزشی به سمت یادگیری سطحی بود و دانش آموزان به دنبال راه حل‌های کنکوری بوند، اما با تغییر این شیوه دانش آموزان به دنبال یادگیری هستند و امروز  سابقه تحصیلی،   امتحانات نهایی،   هویت معلم و جایگاه و برنامه درسی معلم در کلاس پر رنگ‌تر شده است.
کاظمی با بیان اینکه امسال برای نخستین بار امتحانات نهایی در سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم تحصیلی برگزار می‌شود، بیان کرد: باید در امتحانات نهایی به  برگزاری مطلوب، امن و دقت در تصحیح برگه‌ها توجه شود.
وی یکی از نیاز‌های مهم کشور را مهارت آموزی دانست و ادامه داد: نظام آموزشی را باید به سمت نظام مهارتی بیاوریم و در همین زمینه در دو سال گذشته بیش از ۴ درصد سهم آموزش فنی و حرفه‌ای افزایش یافت.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از اختصاص بیش از یک هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز هنرستان‌های کشور خبر داد و گفت: از اولویت‌های دولت سیزدهم راه اندازی هنرستان‌ها در جوار کارخانجات است.
کاظمی افزود: با پیگیری وزارت آموزش و پرورش آیین نامه ملی مهارت آموزی به هیات دولت ارائه شد و براساس برنامه باید در دوره متوسطه ۳۰۰ ساعت دوره مهارت آموزی انجام شود.
در این مراسم با اهدای لوح و جوایز از ۱۴ معلم نمونه استان خوزستان تجلیل شد.
 
 

 

برچسب ها : معلم آموزش و پرورش استان خوزستان