شماره خبر : 31841
منتشر شده در مورخ : ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
ساعت : 11:23
راوی گفت: جا به جائی مردم از میان آب ها توسط نفربرهای ارتش خیلی بجاست

راوی گفت: جا به جائی مردم از میان آب ها توسط نفربرهای ارتش خیلی بجاست

آثار فعال بودن 40 هزار میلیارد پروژه های عمرانی در اهواز باید ملموس باشد
یک عضو شورای شهر اهواز مدعی شده 40 هزار میلیارد ریال پروژه و قرارداد در حوزه های حمل و نقل، عمران و محیط زیست در اهواز فعال است و این انتظار می رود که با انجام مناقصات، تسریع امور و تصویب لوایح بتوان میزان پروژه های فعال شهرداری اهواز را تا 70 هزار میلیارد ریال افزایش دهند. وی این را هم گفته که سعی شده سهم بخش عمرانی در بودجه شهرداری اهواز افزایش یابد چون هر سال این سهم نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
با فرض صحت این افزایش بودجه و فعال بودن 40 هزار میلیارد پروژه های عمرانی، مردم باید این فعالیت ها را در شهر ببینند و آثار آن بر زندگی شهروندان ملموس باشد و لااقل هر چند ماه یکبار فهرست و عملکرد حوزه عمرانی با ریز پروژه های اجرا شده یا در دست اجرا، منتشر و اعلام شود، به خصوص در حوزه حمل و نقل که مردم از این بابت رضایت ندارند.
جا به جائی مردم از میان آب ها توسط نفربرهای ارتش خیلی بجاست
در خبرها بود که در جریان سیلابی شدن خیابان های دزفول، نفربرهای زرهی ارتش برای تسهیل تردد شهروندان، عملیات امداد رسانی انجام دادند و مردم را از میان آب ها جا به جا کردند که اقدام به جائی بوده چرا که در چنین شرایطی هیچ وسیله عمومی پیدا نمی شود و خودروهای معمولی حریف آن همه آب و آبگرفتگی ها نمی شوند، اتوبوس هم چون آب داخل آن ها وارد می شود، قابل استفاده نیستند.
چه اشکال دارد زمانی که خیابان های اهواز هم حالت رودخانه پیدا می کنند و در برخی مناطق مردم با قایق جا به جا می شوند، از این نفربرها استفاده شود؟
استانداری و جهاد کشاورزی جبران خسارات کشاورزی را جدی بگیرند
رئیس انجمن صنفی کشاورزی خوزستان گفته بارندگی های اخیر خسارات سنگینی به بخش کشاورزی استان وارد کرده است، این خسارات علاوه بر مزارع به تاسیسات باغات، گلخانه ها و دامداری ها بسیار جدی بوده است و انتظار این است سازمان جهاد کشاورزی به فوریت خسارات را برآورد و اقدام کند و خسارات در صورت امکان مشمول حمایت های صندوق بیمه محصولات کشاورزی شود.  ‌به گفته وی نزدیک به 200 هزار تن گندم (معادل 20 درصد کل گندم های برداشت شده سال قبل) کاملاً از بین رفته است. بدتر از این آن که شنیده شده بخشی از گندم های دپو شده در مراکز روباز با وجود اقداماتی که برای جمع آوری آن ها شده آسیب دیده است.
البته این موضوع تازگی ندارد و همه ساله خساراتی به گندم های دپو شده در محل های رو باز بر اثر بارندگی وارد می شود. این در حالی است که قبل از بارندگی به کشاورزان هشدار داده می شود که گندم های خود را به مراکز روباز و افراد متفرقه نفروشند.
بهر حال امیدواریم استانداری و سازمان جهاد کشاورزی استان موضوع را جدی گرفته و حتی المقدور نسبت به جبران خسارات کشاورزی اقدام بایسته انجام دهند.
مدیر بومی که به تهران برود و جا خوش کند، خیلی نوبر است!
در حالی که معمولاً مدیران غیر بومی استان زیر تیغ انتقادها هستند، متاسفانه برخی مدیران بومی ما هم زمانی که به وجود آنان در محل خدمت نیاز است، در خارج از استان بسر می برند. مثلاً فکرش را بکنید مدیری که به اقتضای جایگاه <اقتصاد> که دارد و در مرکز تصمیم گیری هاست به خاطر برگزاری یک نمایشگاه به تهران برود و آنجا بماند حال آن که هیچ نیازی نیست که استان را به مدت چندین روز ترک کند و وظایفش را دیگری انجام دهد، آن هم در روزگاری که هر مسئولی باید محکم صندلی اش را بگیرد تا شکارچیان جایش را از چنگش خارج نکنند مگر آن که در صدد پرش به جای دیگری باشد که آن هم آیا بشود یا نشود!
هماهنگی که باشد، انجام هر کاری در شهر، شدنی می شود
سخنگوی ستاد بحران کشور از تخلیه آب در اهواز و بندرامام در کمتر از 20 ساعت پس از بارش کم سابقه اخیر قدردانی کرده و یادآور شده که این اقدام نسبت به موارد مشابه که یک هفته طول می کشید، قابل تقدیر است. وی این اقدام را حاصل هماهنگی خوب بین دستگاه های اجرائی و گروهای جهادی و صنایع استان دانسته است. البته به گفته معاون عمرانی استانداری، سقوط درختان و برخی پایه های برق مشکلات موقتی برای پمپ ها ایجاد کرد اما در مجموع اوضاع پس از بارندگی شدید کنترل شد و آب در اکثر نقاط فروکش کرد.به گفته مدیر عامل سازمان آب و برق خوزستان هم وضعیت سد دز عادی است. وی نقطه بحرانی بارندگی اخیر را سد دز عنوان کرده بود که به موقع مدیریت شد. مدیر عامل سد و نیروگاه دز هم گفته بود در هر ثانیه 600 مترمکعب آب از سد دز رها سازی شد.
ساماندهی دانشکده سابق سه گوش اهواز به شهرداری سپرده شد
رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز، از ثبت دانشکده سه گوش ( ادبیات قدیم) به نام دانشگاه شهید چمران و هزینه کردن 30 میلیارد تومان به موجب قراردادی با شهرداری اهواز برای آن خبر داد که امید است این بار دیگر این اقدام محقق شود و ساختمانی به این خوبی در بهترین نقطه شهر از وضعیت فعلی که سالهاست بلا استفاده مانده خارج و سر و سامان بگیرد.

 

برچسب ها : فلکه سه گوش اهواز دانشگاه شهید چمران اهواز سازمان جهاد كشاورزی استان خوزستان