شماره خبر : 31840
منتشر شده در مورخ : ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
ساعت : 11:23
راوی گفت: مدیر عامل یک شرکت حق ندارد در بالای شهر مستقر شود، برود پائین شهر اجاره نشین شود!

راوی گفت: مدیر عامل یک شرکت حق ندارد در بالای شهر مستقر شود، برود پائین شهر اجاره نشین شود!


معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون به مدیران عامل شرکت های مختلف که وابسته به وزارت تعاون هستند تکلیف کرده که اجازه ندارند در املاک بالای شهر مستقر شوند.  ‌وی گفته : چه معنی دارد که مدیر عامل یک شرکت که متعلق به بازنشستگان و کارگران است در حالی که کارگر هنوز خانه ندارد، او در ملکی مستقر شود که ارزش آن 20 تا 30 میلیارد تومان است و اگر لازم است در استان ملکی داشته باشید، باید به پائین شهر بروید. وی خطاب به آن ها گفته : شما مدیر عامل هستید و ماهی 50 تا 60 میلیون تومان حقوق دارید و لازم نیست ملک داشته باشید، رهن کنید و مثل بقیه اجاره دهید. خدا را شکر که به همت آقای معاون و با اندیشه خلاقانه وی مشکلات کارگری استان هم حل شد و با مستقر شدن مدیر عامل در پائین شهر و اجاره نشین شدن او، کارگران به خواست های خود می رسند.
چه عجب فرماندار، شورای شهر را تکان داد؟!
سرانجام شورای شهر اهواز به درخواست فرماندار این شهرستان یک جلسه فوق العاده تشکیل داد تا تعدادی از پروژه ها و دیگر دستور کار شورا بررسی و بیش از این زمین نمانند. ما هم قبلاً همین را گفته بودیم که استاندار یا فرماندار اهواز، شورای شهر را مکلف به انجام وظایف قانونی خود کند.
15 هزار خانه های خالی بانک ها، روی دستشان مانده و خریدار ندارند
این روزها در برخی مناطق شهری ( از جمله در منطقه ای که راوی ساکن است ) شاهد آن هستیم که تعدادی از بنگاه ها یا مشاورین مسکن و املاک خالی کرده اند و مغازه آن ها تبدیل به فروشگاه هایی شده است. یکی از بنگاه داران در این باره می گفت که علت این وضع کسادی بازار مسکن است. 
عامل اصلی این کسادی هم نحوه وام دادن بانک مسکن است که با پولی که به زحمت بدست مردم می رسد، امکان خرید مسکن فراهم نیست، ضمن آن که سال های سال باید پول سود وام را بدهد تا به اصل وام برسد. البته این وضع مختص یک بانک نیست و در حال حاضر بانک ها با سیاست غیر قابل قبول به زیان خود هم کار کرده اند و بسیاری از خانه های خالی متعلق به آن هاست. جای دوری نرویم در میز اقتصادی شبکه خبر کارشناس مربوط گفته : بیشترین خانه های خالی متعلق به بانک های مسکن، سپه، ملت، صادرات، پاسارگاد و بیمه ایران است. یعنی پنج بانک دارای بیشترین واحدهای مسکونی خالی هستند و بانک ها 15 هزار واحد مسکونی خریده اند و خالی گذاشته اند.
به اعتقاد کارشناسان، مهمترین دلیل رکود بازار مسکن گرانی بیش از حد قیمت هاست که باعث شده تعداد معاملات مسکن از همیشه کمتر شود چون متقاضیان مسکن قدرت خرید را از دست داده اند و طبق بررسی های انجام شده فروش واحدهای مسکونی در سه سال اخیر به 50 درصد کمتر از دهه 90 رسیده است.  ‌
صنایع مربوط به مصالح ساختمانی هم دچار رکود شده و مشاغل مرتبط با مسکن کم رونق شده اند. راستی، چرا فکری برای تغییر این وضع نمی شود و این رکود تا کجا پیش خواهد رفت¿
با این همه ذخیره آب، بعد نگوئید خشکسالی در راه است!
مدیر عامل سازمان آب و برق خوزستان در پی باران های اخیر گفته که در حال حاضر 81 درصد از مخازن سدهای استان آبگیری شده و مجموع ذخیره سدهای استان به 17 میلیارد و 256 میلیون مترمکعب رسیده است که نتیجه مهار سیلاب های سامانه بارشی توسط سدهای استان است.
به این ترتیب خوشبختانه امسال وضعیت آبی استان خوب است و امیدواریم چند وقت دیگر نگویند آب ها تبخیر شد و خشک سالی استان را تهدید می کند. ضمناً همانطور که سیلاب ها مدیریت شد جا دارد این همه آب مدیریت شود.
پرداخت جرائم رانندگی هم از شروط دریافت وام شد!
معاون بانک مرکزی برای متقاضیان وام خط و نشان کشیده که : امسال مدل جدید اعتبار سنجی بانکی عملیاتی می شود. 
در مدل جدید عواملی مانند محکومیت مالی، جرائم رانندگی، صدک بندی یارانه ها در نظر گرفته می شود و دیگر مانند روال فعلی رفتار افراد در پرداخت اقساط تسهیلات تنها ملاک رتبه بندی نیست. ضمن اینکه از این پس افرادی که برای دریافت یارانه اعلام می کنند و از دهک های پائین جامعه هستند، دیگر نمی توانند وام بانکی با اعداد و ارقام بالا را دریافت کنند و به عبارت دیگر، سقف تسهیلات برای افراد با اطلاعات صدک بندی یارانه ها تعیین می شود.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تعریف <صدک> گفته : صدک بندی همان دهک است، اما تحلیل، دقت و عدالت ما را افزایش می دهد و برای آن که مردم راحت تر باشند، دهک را تبدیل به 10 قسمت کرده ایم، لذا سیاست های دهکی اعمال می شود اما نظارت ها، تحلیل ها و دقت ها به صورت صدکی اعمال خواهند شد و حتماً بین دهک ها تغییراتی ایجاد می شود. 
 ‌به گفته وی ممکن است فردی دهک سوم باشد، اما به دهک چهار و پنج برود و یا حتی ممکن است پائین آمده و دهک سوم شود و ممکن است تعدادی به دهک دهم بروند که حذف بشوند یعنی از لیست یارانه بگیران حذف شوند.  ‌معاون وزیر با این حال بعد گفته ممکن است دهک ها پس از اعمال صدک بندی جا به جا شوند اما این به معنای قطع یارانه آنها نیست! 
باور کنید اگر به این آقا بگویند چه گفتی، دوباره بگو شاید نتواند این کار را بکند چون همه اش گفته ممکن است این طور بشود و ممکن است نشود، یکبار می گوید عده ای از یارانه بگیران حذف می شود، دوباره می گوید این کارها به معنای قطع یارانه آن ها نیست. خلاصه خدا به داد مردم برسد با این سیاست گذاریها و تحلیل و تعریف آن ها از طرف مسئولان. 
ضمناً خیلی راحت وام می دادید حالا می گوئید هر کس حتی جرائم رانندگی خود را پرداخت نکرده، تسهیلات به او نمی دهند، آخر چی به چی، راحت بگوئید وام، بی وام!!

 

برچسب ها : جرائم رانندگی وام یارانه