شماره خبر : 31750
منتشر شده در مورخ : ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
ساعت : 9:45
کار گذرگاه عابر پیاده دقیقا چیست؟

کار گذرگاه عابر پیاده دقیقا چیست؟

 

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: عابر پیاده یکی از آسیب پذیرترین کاربران ترافیک است.

 سرهنگ احسان مومنی صبح امروز در برنامه زنده شهر امن گفت: عابر پیاده یکی از آسیب پذیرترین کاربران ترافیک است. عابر پیاده هنگام تردد در معابر تابع یک سری قوانین و مقررات می‌باشد و باید آنرا رعایت کند تا بتواند سالم حرکت کرده و سالم هم به مقصد برسد. 

او تصریح کرد: عابرین پیاده هنگام تردد‌های روزانه خود می‌بایست از محل و گذرگاه عابر پیاده استفاده و عبور نماید. برابر آیین نامه راهنمایی و رانندگی، گذرگاه عابر پیاده محلی است در تقاطع‌ها و در امتداد پیاده رو‌ها به صورت زیرگذر، روگذر و یا قسمتی از سواره رو‌ها که به وسیله خط کشی‌ها مشخص شده و جهت تردد عابرین پیاده اختصاص پیدا کرده است. 

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: گذرگاه عابر پیاده در تقاطع‌ها و در میادین به وسیله خط کشی‌ها به صورت پل‌های هوایی و زیرگذر ایجاد می‌شود تا عابرین پیاده بتوانند به راحتی تردد داشته باشند. 

سرهنگ مومنی گفت: گاهی اوقات در برخی محل‌ها و وسط معابر خط کشی‌هایی به همین منظور صورت گرفته و گذرگاه عابر پیاده احداث شده است و آنهم دلیل دارد و علت آن هم این است که بدلیل وجود مجتمع مسکونی و ... که وجود دارد و بخاطر تردد زیاد عابرین پیاده و برای راحتی این کاربران ترافیکی جهت عبور از محل‌های مذکور این گذرگاه‌ها احداث می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان  اجتماعی  حوادث و انتظامی
 

برچسب ها : حوادث و انتظامی عابران پیاده پیاده رو