شماره خبر : 31744
منتشر شده در مورخ : ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
ساعت : 15:1
راوی گفت: <بزرگان استان> که باید برای اجرای طرح 550 هزار هکتاری همکاری کنند، کدامند؟

راوی گفت: <بزرگان استان> که باید برای اجرای طرح 550 هزار هکتاری همکاری کنند، کدامند؟


 
 استاندار خوزستان در نشست اخیر شورای اداری استان، مطالب و آمارهائی ارائه داده که نیاز به شفاف سازی دارد تا مردم در جریان کارها قرار گیرند. از جمله ایشان اعلام کرد که بودجه استان، امسال 73 درصد افزایش یافت که میانگین کشوری 55 درصد بوده است که این رقم نشان دهنده لزوم انجام کار بیشتر در خوزستان است.
این حرف کاملاً درست است و قاعدتاً وقتی بودجه استان امسال 73 درصد بیشتر شده باید متناسب با این افزایش، کار بیشتری انجام شود. بنابراین انتظار آنست که مردم بدانند با این افزایش چه کارهایی شروع یا قرار است انجام شود و دستگاه ها تا چه حد توان جذب داشته و دارند.
استاندار همچنین از ایجاد 64 هزار شغل در استان و تعهد برای اشتغالزایی 70 هزار نفر خبر داده است. این هم باید روشن شود که این شغل ها و اشتغالزایی در کجا ایجاد و آیا دستگاه ها سهم خود را برای ایجاد اشتغال انجام داده اند¿
آقای محراب این را هم گفته که با جدیت به دنبال اجرای طرح 550 هزار هکتاری در استان هستیم.
 این پی گیری که سال هاست ادامه دارد، چه زمانی باید ثمر بدهد و چرا معلوم نمی کنند اشکال کار کجاست که پیشرفتی مشاهده نمی شود؟
وی در این باره گفته : برای اجرای این طرح در استان نیاز به همکاری <بزرگان> خوزستان است. این بزرگان چه کسانی یا چه دستگاه هایی هستند که تا حالا کمک نکرده اند و چطور می توان همکاری آنان را جلب کرد.
بهتر نیست روشن تر مطالب عنوان و ریز شوند؟
 شورای شهر اهواز اگر اصرار به تغییر شهردار داردگزینه معرفی کند
 راوی در دیدار با یکی از مسئولان بالای استان از وی سئوال کرد چرا به مساله شورای شهر ورود نمی کنید و اگر اصرار به تغییر شهردار اهواز دارند، دلیل مخالفت با آن ها چیست؟
ایشان پاسخ داد موضوع این است که ما می گوئیم شورا گزینه جایگزین شهردار را بدهد تا بررسی شود و آقایان این کار را نمی کنند و به همین جهت خواست آنان ابهام دارد، چون اگر قرار است شهردار عوض شود اما نیروی قوی تری جایگزین نشود، این کار سودی برای شهر و شهرداری ندارد.
در حال حاضر حرف و حدیث برای جانشینی شهردار اهواز(سرپرست شهرداری) زیاد است تا آنجا که شایع شده عواملی هزینه های میلیاردی برای این کار در نظر گرفته اند و از افرادی برای تصدی سرپرست شهرداری در صورت کنار گذاشتن شهردار فعلی نام برده می شود که صلاحیت و کارایی این جایگاه را ندارند.
بنابراین اگر طرفداران برکناری شهردار در انجام خواستشان اصرار دارند، بهتر است گزینه یا گزینه های خود را مطرح کنند تا ماجرا تمام شود.
 پیشگیری از خودکشی برای دانشگاه های علوم پزشکی یک تکلیف است
 در همایشی که با عنوان همایش پیشگیری از خودکشی برگزار شد، برخی از روسای دانشگاه ها، مسئولان قضائی، اساتید و دست اندرکاران و مدیران حوزه آسیب های اجتماعی نظرات کارشناسی خود را در باره موضوع خودکشی و راه های پیشگیرانه بیان داشتند.
مدیر کل پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی دادستانی کل کشور معتقد است براساس آموزه های دینی و قرآنی، حتی یک خودکشی در کشور نباید رخ بدهد، با این وجود جرم خودکشی در ایران تعقیب کیفری ندارد. به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، خودکشی در 23 کشور دنیا جرم است و در ایران هم اجرای کامل سند ملی خودکشی ضروری است، هر چند شمار خودکشی در ایران کمتر از میانگین جهانی است.
وی این را هم گفت که براساس توصیه های الهی، بحث نجات انسان و پیشگیری از خودکشی برای دانشگاه های علوم پزشکی با وظیفه حفظ و ارتقاء بهداشت و درمان در کشور، یک تکلیف است.
 رئیس جمعیت علمی پیشگیری از خودکشی معتقد است باید با استفاده از تجارب جهانی، علل خودکشی در ایران بیشتر شناسائی شود و برای کاهش پدیده خودکشی در کشور، تقسیم کار ملی انجام شود.
معاون دادستانی کل کشور یادآور این نکته شد که در قانون برنامه ششم بر پیشگیری آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد و بیکاری تاکید شده و براین اساس مولفه های اقتصادی و معیشتی تاثیر بسزائی در کاهش آسیب های اجتماعی دارد و به نوعی 30 نهاد در این زمینه مسئولند.
 هر دم از این باغ (شورای شهر) بَری می رسد!
 رئیس دادگستری بندرامام خمینی خبر داده که با توجه به ارجاع پرونده یک عضو شورای شهر بندرامام خمینی مبنی بر اتهام آدم ربائی (ربودن شهردار) صدور قرار نظارت قضائی با موضوع منع اشتغال به فعالیت عضویت در شورای شهر و موارد نظیر آن برای متهم صادر شد که براساس آن تا اطلاع ثانوی وی از حضور در شورای شهر تعلیق شد.
 
 

 

برچسب ها : طرح 550 هزار هكتاری شورای شهر اهواز آسیب های اجتماعی