شماره خبر : 31661
منتشر شده در مورخ : ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
ساعت : 9:59
فرماندار اهواز: همه باید به شعار جهش تولید با مشارکت مردم عمل کنیم

فرماندار اهواز: همه باید به شعار جهش تولید با مشارکت مردم عمل کنیم


فرماندار شهرستان اهواز مشارک مردم را موتور محرک اقتصاد در کشور عنوان کرد .
به گزارش خبرنگار نور خوزستان،  سید احمد موالی زاده روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در نشست شورای اداری شهرستان اهواز، که در سالن اجتماعات شرکت شهرک های صنعتی خوزستان برگزار شد، با تاکید نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به نام " جهش تولید با مشارکت مردم " اظهار کرد: یکی از دغدغه های اقتصاد دانان‌ اجرایی کردن این شعار است و موتور محرک اقتصاد در کشور مشارکت مردم است.
وی در ادامه گفت: هر چقدر اقتصاد مردمی تر باشد موفق تر خواهد بود. این یک شعار کلیدی است و همه باید به ِآن عمل کنیم.
رئیس شورای اداری شهرستان اهواز ضمن تبریک هفته کار و کارگر به نرخ بیکاری در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: خوزستان استان صنعتی و تامین کننده مالی کشور است، اما نرخ بیکاری در این استان بالا است. 
موالی زاده افزود: تفکر و فرهنگ کارآفرینی در خوزستان ضعیف است و اکثرا انتظار دارند در شرکت های دولتی استخدام شوند. بسیاری از جوانان حرفه کار ندارند و باید روی این موضوع در تمام زمینه ها کار کنیم تا مشکل اشتغال در شهرستان رفع شود. 
به گزارش خبرنگار نور خوزستان، فرماندار اهواز با تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم کار تدریس را  سخت و شان معلم را بالا عنوان کرد و از برگزاری برنامه های ویژه ای برای بزرگداشت مقام معلم خبرداد‌.
موالی زاده با تاکید بر اهمیت مسئله  عفاف و حجاب گفت: همه ادارات، نهادها و دستگاه های اجرایی موضوع عفاف و حجاب را جدی بگیرند و در اجرای آن همکاری کنند. 
وی از نیروهای فراجا در اجرای طرح نور عفاف و حجاب تشکر کرد و افزود: سایر دستگاه ها در این زمینه در حال تلاش هستند. عفاف و حجاب مسئله مهم و کلیدی است و با اجرای طرح نور و عفاف امنیت اجتماعی ایجاد می شود. فرماندار اهواز با اشاره به دهه کرامت گفت: امسال نگاه متفاوتی به دهه کرامت داریم و برنامه های ویژه و جشن های باشکوهی در مناطق کم برخوردار مانند کوی علوی و شهرک رزمندگان و ... برگزار می کنیم. 
وی در ادامه از دستگاه های اجرایی خواست هر کدام با استفاده از ظرفیت خود به برگزاری هر چه باشکوه تر این برنامه ها کمک کنند.
موالی زاده امتحانات نهایی دانش آموزان را یک اولویت سرنوشت ساز دانست و گفت: نباید مشکلات و کمبودها به دانش آموزان آسیب بزند و با همکاری همه دستگاه ها تمام امکانات لازم باید تا قبل از برگزاری امتحانات آماده شوند.
فرماندار اهواز با تاکید بر تکریم خانواده معظم شهدای گفت: در هفته مفدس سال گذشته در دیدار با خانواده شهدا، مدلی را برای ادارات و دستگاه ها اجرایی کردیم که امسال نیز با هماهنگی روسای بنیاد شهید و امور ایثارگران مناطق ۱ و ۲ شهرستان اهواز اجرا می شوند و این حداقل کار برای تکریم خانواده معظم شهدا است که نباید از آن غافل شویم.
به گزارش خبرنگار نور خوزستان، موالی زاده با اشاره به پیش بینی هواشناسی و هشدار ها برای بارندگی در مناطق مختلف از همه ادارات و دستگاه ها خواست تا آمادگی لازم را داشته باشند. 
 فرماندار اهواز با اشاره به مشکلات روستاها در بخش های  مرکزی، غیزانیه و اسماعیلیه شهرستان اهواز گفت: امسال جلسات شورای اداری بخش ها با هدف پیگیری ویژه و توجه جدی تر ادارات و دستگاه ها به مشکلات در سه بخش تابعه شهرستان اهواز برگزار می شود.
وی در ادامه گفت: ادارات و دستگاه های اجرایی تعامل همکاری بین بخشی داشته باشند و از هر گونه اقدام خودسرانه بر علیه دیگر دستگاه ها خودداری کنند و  مشکلات بین دستگاهی را به فرمانداری گزارش دهند. 
موالی زاده همچنین اظهار کرد:  مدیران و روسای ادارات و دستگاه های اجرایی بدون همکاری نماینده عالی دولت، شهرستان اهواز را ترک نکنند تا دچار مشکل نشویم. برخی در گذشته رعایت نکردند که امیدواریم دیگر شاهد آن نباشیم و در صورت تکرار برخورد قانونی می شود.
وی با تشکر و قدردانی از  زحمات و پشتیبانی ادارات و دستگاه های اجرایی در اجرای برنامه ها و پیگیری و رفع مشکلات مردم در شهرستان در سال گذشته از جمله اجرای برنامه ها و پروژه های مختلف، از جمله انتخابات، گفت: یکی از بهترین انتخاباتی که در کشور برگزار شد، انتخابات در حوزه انتخابیه اهواز بود که با همکاری و پشتیبانی ادارات، نهادها و دستگاه های اجرایی به خوبی، سالم و باشکوه برگزار شد‌.

برچسب ها : فرماندار اهواز شعار جهش تولید با مشارکت مردم خوزستان