شماره خبر : 31411
منتشر شده در مورخ : ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
ساعت : 21:31
راوی گفت: نامه پراکنی بی حاصل شورای شهر و فرمانداری اهواز و رکود کاری در شهر

راوی گفت: نامه پراکنی بی حاصل شورای شهر و فرمانداری اهواز و رکود کاری در شهر


بعد از مدت ها بگو و مگو و جر و بحث های بی فایده بین اعضای شورای شهر اهواز که حاصل دو دستگی بین آنهاست، حالا نوبت به شورا و فرماندار اهواز رسیده که بجای تلاش برای پایان دادن به این وضع که موجب توقف کارهای شهر و امور شهرداری شده، به یکدیگر نامه پراکنی کرده و هر کدام دیگری را متهم به بی اطلاعی از قوانین کنند. ماجرا از آنجا شروع شد که در پی غیبت چند تن از اعضای شورای شهر که موجب به حد نصاب نرسیدن برای تشکیل جلسات شورا شد، رئیس شورا اعضای غایب را مستحق اقدام مقتضی در حد سلب عضویت دانست و مراتب را به فرمانداری اهواز و استانداری خوزستان هم اطلاع داد که در نهایت استاندار معتقد بود موضوع بین اعضای شورا حل و فصل شود که تا حالا نشده است. فرماندار اهواز هم طی نامه ای به شورا، اقدامات و مصوبات شورا را فاقد وجاهت قانونی دانست . حالا رئیس شورا در پاسخ به نامه فرماندار اهواز که به گفته پورموسوی بشکل سرگشاده و برخلاف مواد 26،90 و 92 آئین نامه اجرائی قانون شوراهای اسلامی عنوان کرده : بر اساس ماده 26 آئین نامه اجرائی قانون شوراهای اسلامی، مرجع رسیدگی به غیبت ها و اعمال مخل نظم اعضا هیات حل اختلاف استان است.  
‌رئیس شورا همچنین خطاب به فرماندار عنوان کرده که به موجب ماده 90 قانون شوراهای شهر، مصوبات شورا در صورتیکه پس از گذشت 2 هفته مورد اعتراض هیات تطبیق قرار نگیرد، لازم الاجرا می شود.  ‌
با توجه به این نامه پراکنی ها، بنظر نمی رسد این شورا عاقبت به خیر شود چون بشدت در حال فرصت سوزی است و ادامه این وضع به زیان مردم و شهر خواهد بود، مگر اینکه استاندار بزرگی و تعیین تکلیف کند که ظاهرا چنین حسن ختامی پیش بینی نمی شود و شاید با خارج شدن یکی از اینها از رینگ غائله تمام شود.  ‌
امتیاز طرح ملی مسکن بصورت غیر قانونی خرید و فروش می شود  ‌
معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان به مشاورین املاک هشدار داده که در صورت خرید و فروش امتیاز طرح مسکن ملی، باید منتظر عواقب و اقدامات قضائی باشند.
این هشدار در پی گزارشات مردمی و مراجعه نظارتی مبنی بر اینکه تعدادی از مشاورین املاک در سطح شهرهای استان اقدام به خرید و فروش امتیاز مسکن ملی می کنند داده شد زیرا هر نوع خرید و فروش این امتیاز دولتی غیر قانونی است و رسانه ها باید از درج تبلیغات محلی خرید و فروش این طرح خودداری کنند.  ‌
البته این ممنوعیت قبلا در استان های دیگر اعلام شده و معلوم نیست چرا در استان ما دیر اقدام به این کار شده است.  
در آگهی ها که از طرف بعضی مشاورین املاک منتشر شده قیمت های امتیاز طرح مسکن ملی اعلام شده که حالا گفته اند غیر قانونی است و باید دید شدت عمل در این باره چگونه خواهد بود.  ‌
معمولا در این طرح ها، دو دسته از خریداران، اقدام به فروش می کنند، یکی آن ها که از پرداخت قیمت و هزینه های ساخت عاجزند و دلال ها آن ها را شکار می کنند، یکی هم افرادی که احتمالا نیازمند نبوده و از راه هایی که بلدند، امتیاز را خریداری کرده اند تا بعد آن را به قیمت بالا بفروشند.  
در آشفته بازار اجاره و رهن خانه آگهی های اجاره پشت بام و زیر زمین زیاد شده  ‌
بالا رفتن اجاره خانه برای خیلی از مردم، بخصوص مجردها و خانواده های نیازمند به اوج خود رسیده، خرید خانه هم که اصلا حرفش را نزن. 
کار بجائی رسیده که اجاره پشت بام یا زیر زمین رایج شده و آگهی هایی در این مورد دیده می شود. در همین اهواز دیده شده که اجاره ماهیانه پشت بام 500 هزار تومان با پنج میلیون تومان پول جلو است و در بعضی استان های دیگر 50 میلیون تومان پول پیش و ماهیانه 5 میلیون اجاره آگهی شده است. واقعا به کجا چنین شتابان و داریم به کدام سمت می رویم؟  
‌حق مسکن کارگران ، 900 هزار تومان تعیین شده  و باید از مسئولان پرسید با این مبلغ که شورای عالی کار تعیین کرده، کجا می توان خانه اجاره کرد؟
برخی هم مجبور شده اند سراغ اتاق های 12 یا 20 متری بروند با سرویس بهداشتی مشترک که بخصوص در تهران آگهی می شود. بر اساس داده های مرکز آمار ایران اجاره بها برای کسانی که تمدید قرارداد داشتند بیش از 50 درصد بوده ، تازه این رقم مربوط به سال 1400 است. با این آشفته بازار اجاره و رهن خانه معلوم است که بعضی افراد ناچار به سمت پشت بام یا زیر زمین اجاره ای می روند و روز به روز هم وضع بدتر می شود و انتظار دارند جوانان خیال ازدواج به سرشان بزند؟
دزفول و شوشتر شهرهای پربازدید نوروز امسال بخاطر جاذبه هایشان  ‌
بقرار اطلاع در بازه زمانی 24 اسفند تا پایان فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز ( 24 فروردین ) دزفول رتبه اول را در میزان اقامت و بازدید گردشگران بخود اختصاص داد و در مجموع میزان بازدید از جاذبه های امسال، حدود 42 درصد افزایش داشت. 
بنابراین گزارش دزفول با ثبت 10 میلیون و 568 هزار و 349 نفر اولین شهر، پربازدید استان در بازه زمانی یک ماهه لقب گرفت و شهرستان شوشتر در این مورد رتبه دوم شد. کاش بر مبنای این آمار توجه بیشتری به جاذبه های استان می شد.  ‌

برچسب ها : شورای شهر اهواز فرمانداری اهواز خوزستان