شماره خبر : 31392
منتشر شده در مورخ : ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
ساعت : 12:5
مناف هاشمی اعلام کرد: حذف ۵۰۰ میلیارد از بودجه کمیته ملی المپیک/ پیش‌بینی‌ها همان ۳۵ سهمیه است

مناف هاشمی اعلام کرد: حذف ۵۰۰ میلیارد از بودجه کمیته ملی المپیک/ پیش‌بینی‌ها همان ۳۵ سهمیه است

 

دبیرکل کل کمیته ملی المپیک گفت: عدد ۵۰۰ میلیاردی که در بودجه برای حضور در رویدادهای بین المللی پیش بینی کرده بودیم حذف شده بود با این حال سازمان برنامه‌ریزی و بودجه عدد دیگری را جایگزین کرد.

به گزارش ایسنا، مراسم بزرگداشت شهدای ورزشکار با حضور مسئولان کمیته ملی المپیک، خانواده شهدا و اهالی رسانه در قطعه شهدای بهشت زهرا برگزار شد.

مناف  هاشمی در حاشیه مراسم در مورد برگزار نشدن جلسات هیئت اجرایی و زمان پرداخت بودجه به فدراسیون‌های المپیکی بیان کرد: به جهت اینکه بودجه کمیته ملی المپیک در دولت و مجلس هنوز نهایی نشده، طبیعی بود که در اولین جلسه فروردین بخواهیم بودجه فدراسیون‌ها را نهایی کنیم.  در تلاش هستیم تا عدد نهایی در مجلس به ما ابلاغ شود. با این حال حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد از بودجه مصوب ۱۴۰۲ را به صورت علی الحساب به حساب فدراسیون‌ها به ویژه فدراسیون‌های المپیکی و فدراسیون‌هایی که در بازی‌های آسیایی حضور دارند واریز کردیم.

او ادامه داد: ما در سال ۱۴۰۳ سه رویداد بزرگ المپیک پاریس بازی‌های داخل سالن تایلند و بازی‌های زمستانی چین را داریم و بر این اساس پرداخت خوبی را به فدراسیون‌ها داشتیم. در مراحل پایانی کسب سهمیه المپیک هستیم و با دو سهمیه‌ای که کشتی روز گذشته گرفت تعداد سهمیه‌های ایران به ۲۴ سهمیه رسید. امیدواریم بین ۳۲ تا ۳۵ سهمیه بگیریم و ورزشکاران افتخارات خوبی را در جامعه به ارمغان بیاورند.

هاشمی در پاسخ به این پرسش که وضعیت  بودجه کمیته ملی المپیک تا چه اندازه مطابق انتظار بوده، گفت: متاسفانه عدد ما در سازمان برنامه ریزی و بودجه کاهش پیدا کرد. عدد ۵۰۰ میلیارد تومانی که برای رویدادهای بین المللی پیش بینی کرده بودیم در بودجه حذف شده بود. متوجه نشدیم علت آن چه چیزی بوده اما به نظرم دوستان در سازمان برنامه‌ریزی و بودجه اشتباه کرده بودند و بر این اساس جبران کردند و عدد دیگری را جایگزین کردند. امیدوارم در کمیسیون فرهنگی و تلفیق توجه بیشتری به کمیته ملی المپیک داشته باشند تا در سه رویداد بین‌المللی پیش رو کاروان ایران نتایج خوبی بگیرد.

هاشمی در پاسخ به این پرسش که چرا در شرایطی که کشورهای دیگر لباس کاروان خود رونمایی می‌کنند خبری از لباس کاروان ایران در بازی‌های المپیک پاریس نیست؟ گفت: دارد نهایی می‌شود و پس از نهایی شدن جزئیات را اعلام خواهیم کرد.

 

برچسب ها : مناف هاشمی کمیته ملی المپیک ورزشی