شماره خبر : 31299
منتشر شده در مورخ : ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
ساعت : 10:56
ارائه تخفیف ۴۰ درصدی برای اجرای طرح کلید به کلید

ارائه تخفیف ۴۰ درصدی برای اجرای طرح کلید به کلید

 

معاون وزیر راه‌وشهرسازی گفت: با استفاده از ظرفیت‌های مردمی تخفیف‌های ۴۰ درصدی برای اجرای طرح‌های کلید به کلید برای متقاضیان بافت‌های فرسوده در نظر گرفته‌ایم.

 محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه  بیش از ۱۶۷ هزار هکتار بافت فرسوده در سراسر کشور وجود دارد گفت: حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بنای ناپایدار در بافت‌های فرسوده وجود دارد که جمعیتی افزون بر ۱۰ میلیون نفر هم در آن زندگی می‌کنند.

وی افزود: بیش از ۱۰۰ هزار واحد بنای ناپایدار در این محدوده‌ها وجود دارد که باید هر چه سریع‌تر نوسازی شوند.

آیینی با بیان اینکه  امسال هم که به نام جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری شده‌است بنا داریم میزان مشارکت خود مردم و سازندگان  را در نوسازی بافت های فرسوده افزایش دهیم گفت: با مشارکت‌های مردمی در قالب طرح شهید باکری یک افزایش ۵۰ درصدی را در اجرای نوسازی بافت های فرسوده  شاهد خواهیم بود که با این اقدام ۱۵۰ هزار واحد با مشارکت مردم نوسازی خواهند شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برای به سرانجام رسیدن این طرح، طرح‌های تشویقی مثل کاهش صدور پروانه از ۸ ماه به ۲ ماه؛ تخصیص ۵۰ درصدی به سازندگان و ارائه تسهیلات بانکی به مردم در نظر گرفته شده‌است.

وی همچنین از اجرای طرح کلید به کلید و کلید به زمین، امسال خبر داد و افزود: مردم در صورت اعلام آمادگی می‌توانند مسکن خود را با یک زمین معاوضه کنند که شامل تخفیف ۴۰ درصدی هم خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان  اقتصادی  راه و شهرسازی

برچسب ها : ساخت مسکن بافت فرسوده مسکن