شماره خبر : 3129
منتشر شده در مورخ : ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
ساعت : 14:18
رقابت ۸۲ هزار داوطب خوزستانی در آزمون سراسری

رقابت ۸۲ هزار داوطب خوزستانی در آزمون سراسری

بالغ بر ۸۲ هزار نفر در خوزستان و حدود ۲۵ هزار و ۵۰۰ نفر در اهواز داوطلب شرکت در آزمون سراسری هستند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خوزستان، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور از نهم تا ۱۲ تیرماه در سطح کشور از جمله در خوزستان برگزار می‌شود.

دکتر علیرضا جلیلی افزود: چهارشنبه ۹ تیرماه آزمون هنر با یک هزار و ۵۰۰ نفر شرکت کننده، ۱۰ تیر علوم ریاضی و علوم انسانی هر کدام یک هزار نفر، ۱۱ تیرماه علوم تجربی ۲ هزار نفر و ۱۲ تیرماه زبان‌های خارجی با یک هزار و ۹۰۰ نفر داوطلب در حوزه دانشگاه چمران اهواز برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در مجموع دانشگاه شهید چمران اهواز میزبان هفت هزار و ۵۰۰ نفر داوطلب است در حالی که پارسال ۹ هزار و ۷۰۰ نفر بود.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز خاطر نشان کرد: امسال به علت شرایط کرونا تعداد کمتری داوطلب را پذیرا هستیم، چون باید پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود.

وی در خصوص آمار داوطلبان به تفکیک زن و مرد گفت: در رشته هنر یک هزار و ۲۲۱ نفر زن و ۳۱۲ نفر مرد، علوم ریاضی و علوم انسانی هر کدام ۵۰۰ نفر، علوم تجربی هر کدام یک هزار نفر و زبان‌های خارجی زنان یک هزار نفر و مردان ۹۰۰ نفر است.

جلیلی فر افزود : بالغ بر ۲۰۰ رشته در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری در دانشگاه شهید چمران اهواز فعال است و حدود چهار تا چهار هزار و ۵۰۰ دانشجو در این دانشگاه پذیرفته می‌شود.

اقدامات بهداشتی از جمله گند زدایی و ضد عفونی‌کردن فضای‌های فیزیکی نیز انجام می‌شود و آزمون‌ها به گونه‌ای برگزار می‌شوند که فرصت شست و شو و رعایت مسائل بهداشتی بعد از هر آزمون فراهم باشد؛ ماسک و مواد ضد عفونی کننده نیز در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد.

برچسب ها : رقابت ۸۲ هزار داوطب خوزستانی آزمون سراسری کنکور1400