شماره خبر : 31172
منتشر شده در مورخ : ۲۵ فروردین ۱۴۰۳
ساعت : 12:32
صادرات نوشت‌افزار ایرانی کلید خورد ​​​​​​

صادرات نوشت‌افزار ایرانی کلید خورد ​​​​​​

 

 

مدیرعامل مجمع ایران‌نوشت صادرات نوشت‌افزار ایرانی اسلامی به برخی از کشورها را جزو مهمترین برنامه‌های این مجمع در سال جدید خواند.

محمد یقینی، مدیرعامل مجمع ایران‌نوشت، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به برنامه‌های  صنعت نوشت‌افزار ایرانی اسلامی در سال جدید گفت: چند موضوع در سال گذشته پیگیری کردیم و در سال جدید به صورت جدی‌تر دنبال خواهیم کرد. اولین موضوع صادرات محصولات نوشت‌افزار ایرانی است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین حرکت‌های ایجابی در این فضا که می تواند منجر به رشد این صنعت شود، صادرات است‌. هرچند شاید این قضیه در وهله نخست و روی کاغذ سخت به نظر برسد، اما باید گفت که ما مجبوریم در این مسیر حرکت کنیم. همانطور که یک روز شروع سیاست‌های تولیدی دشوار بود و برخی مخالف بودند، الان در دوره‌ای هستیم که صادرات اینطور به نظر می‌رسد.

به گفته مدیرعامل مجمع ایران‌نوشت؛ اگر بخواهیم مزیت‌های تولید ادامه داشته باشد، باید به سمت صادرات حرکت کنیم؛ در غیر این صورت رقابت داخلی و بین چند تولیدکننده محدود خواهد شد. به افولی دچار خواهیم شد که برخی صنایع و تولیدکنندگان در دیگر حوزه‌ها دچار شدند. شرکت‌هایی چون ارج که دوره‌ای در اوج بودند و در نهایت پیر شدند. 

قینی یادآور شد: تولیدکنندگان در حال حاضر صادرات را برای خود دور و سخت می‌بینند. به همین دلیل اقداماتی چون پیگیری حاکمیتی، برگزاری رویدادهایی در همین رابطه داشتیم تا بحث صادرات در ذهن تولیدکننده پررنگ شود. تلاش داریم موانع این کار را برطرف کنیم. 

 

برچسب ها : صادرات صادرات نوشت‌افزار ایرانی نوشت‌افزار