شماره خبر : 31014
منتشر شده در مورخ : ۱۸ فروردین ۱۴۰۳
ساعت : 21:15
روز قدس؛ روزخروش بین المللی برعلیه ظلم و ستم

روز قدس؛ روزخروش بین المللی برعلیه ظلم و ستم

                                                
آشکارتر شدن عمق درنده خوئی رژیم صهیونیستی در 6 ماه اخیر و جنایات بیشماری که این رژیم منحوس با حمایت امریکا و دیگر کشورهای غربی در غزه مرتکب شد، خشم جهانی را برانگیخت بطوریکه حتّی مردم کشورهای غربی نیز نتوانستند در برابر این جنایات خاموش بنشینند و اکنون ماهها است که همراه دیگر ملّتهای جهان پرچم اعتراض برعلیه دولتهای خود را برافراشته اند و ضمن محکوم کردن قاطعانه نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه و کرانه باختری،  قطع کمکهای تسلیحاتی و پایان جنگ برعلیه مردم مظلوم فلسطین را فریاد می زنند و در چنین شرایطی طبیعی است که برگزاری روز جهانی قدس همچنانکه شاهد بودیم به اتحاد و حرکتی جهانی در جهت تحقّق آرمان فلسطین تبدیل گردد و نشان دهد که اقدام رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران تعیین روز قدس، در جهانی سازی آرمان فلسطین و تشکیل جبهه ای جهانی برعلیه استکبار و ظلم تا چه مؤثّر بوده است.   
امروزه با آشکارتر شدن چهره پلید و ضد‌انسانی صهیونیسم و اهداف توسعه‌طلبانه رژیم صهیونیستی، اهمیت روز قدس و درو‌اندیشی عمیق حضرت امام رحمت‌‌ ... علیه در تعیین این روز برای بسیج مسلمانان در مقابله با این رژیم جنایتکار و حامیان آن نیز آشکارتر می‌گردد. 76 سال پس از اخراج اجباری ملّت فلسطین از کشورشان و تاسیس رژیم اشغالگر قدس به جای آن، اهداف تجاوزکارانه و غارتگرانه سرمایه‌داری غرب از این اقدام، تقریبا برای تمامی ملت‌ها ملموس شده است و لذا امروز علاوه بر مسلمانان، دیگر مردم جهان نیز در گرامی‌داشت روز قدس فعالند تا بیداری خود را با طرفداری از مظلوم و تنفر از ظلم و ظالم نشان دهند. اما برای مسلمانان، خصوصا مردم منطقه خاورمیانه، که منابع زیر‌زمینی ارزشمندشان هدف اصلی طمع‌کاری‌های غربیان و این طمع‌ورزی عامل جنایات بی‌شماری است که علیه مردم منطقه انجام داده و می‌دهند، برپایی و بزرگداشت روز قدس به معنای اعلام وجود و آمادگی برای دفاع از شرف و حیثیت انسانی و اسلامی، استقلال و تمامیت ارضی و حفظ منابع خدادادی آنها در برابر اهداف غارتگرانه نظام سرمایه‌داری غرب است، که با استقرار رژیم اشغالگر صهیونیستی توسط غربیان استعمارگر در منطقه مورد تهدید و تجاوز دائمی است. همچنین برپایی این روز، دفاع از ملّت مظلومی است که به‌عنوان خط مقدم جبهه‌ی دفاع اسلامی خانه و کاشانه خود را از دست داده‌اند و بیش از 75 سال است که همچون سپری از گوشت و خون، با ارتش تا بن دندان مسلح رژیم صهیونیستی مقابله می‌کنند و مانع ادامه پیشروی آنها در سایر کشورهای منطقه شده‌اند و مردم تحت ستم استکبار جهانی چه در منطقه خاورمیانه و چه در سایر مناطق جهان بخوبی دریافته اند که بزرگداشت روز قدس در واقع اظهار حق‌شناسی ناچیز به پیشگاه ملتی است که با پذیرش بزرگترین مصیبت‌ها و جنایاتی که از سوی صهیونیسم و نظام سرمایه‌داری بر آنها وارد می‌شود، همچنان پرچم مبارزه با تجاوز‌گران را برافراشته نگه داشته و فرصت آرامش و رفاه را برای سایر ملت‌ها فراهم کرده‌اند.
روز قدس این یادگار ارزشمند و دور‌اندیشانه امام خمینی رحمت‌ ... علیه را گرامی می‌داریم و دین خود را به ملت مظلوم فلسطین و وظیفه خود را برای رهایی قدس مقدّس و سرزمین فلسطین از یاد نخواهیم برد.
موسوی زاده
 

 

برچسب ها : روز قدس ظلم و ستم رژیم صهیونیستی غزه