شماره خبر : 30274
منتشر شده در مورخ : ۹ اسفند ۱۴۰۲
ساعت : 12:52
حماسه بیداری و هشیاری!

حماسه بیداری و هشیاری!

                                       
 
با وجود گذشت 14 سالِ پرفراز و نشیب از حماسهِ بزرگ ۹ دی 1388 و افزایش بیش از پیش بصیرت ملّت ایران و گسترش جهانی اقتدار و اثرگذاری جمهوری اسلامی ایران، امّا این رویداد افتخارآفرین هنوز ناگفته های زیادی برای درس آموزی دارد.
حماسه نهم دیماه ۸۸ در پاسخ به فتنه بسیار پیچیده پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم شکل گرفت و توانست برنامه ریزی و تدارکات چندین ساله استکبار و عوامل و طرفداران داخلیش را برای ایجاد آشوب در کشور، سرنگونی نظام اسلامی و جایگزینی حکومتی طرفدار غرب بی اثر سازد و جهشی را که در بصیرت مردم برای شناخت دوست و دشمن و جبهه نفاق بوجود آمده بود به جهانیان نشان دهد. راهپیمائی دشمن شکن ۹ دی با دیگر راهپیمائیهای ملّی مانند ۲۲بهمن و روز قدس و مانند آن، که معمولاً با فراخوان قبلی و دعوت سازمانها و شخصیتها و در صبح روز تعطیل برپا می شوند، این تفاوت را داشت که در ساعت ۳ بعد از ظهر روزی غیرتعطیل بصورت خودجوش برگزار شد و با بیان صریح جهتگیری جامعه، به فتنه ای چند ماهه و بسیار خطرناک پایان داد. فتنه ای که سالیان دراز برای برپائی آن برنامه ریزی شده بود و جنگ احزابی برعلیه جمهوری اسلامی بود که استکبار جهانی و اقمارش تمام مهره های داخلی خود را به میدان آوردند و چنان از موفقیت خود مطمئن بودند که از افشای این مهره ها هیچ نگرانی احساس نمی کردند. این راهپیمائی سه روز پس از حوادث تاسفبار عاشورای ۸۸، که در آن فتنه گران به مقدّسات مردم توهین کردند، با شرکت میلیونها نفر از مردم تهران و دیگر شهرها و روستاهای کشور برپاشد و ضمن افشای چهره فتنه گران، در سطح جهانی نیز بازتابی گسترده داشت و موجب دفع بسیاری از توهّمات دشمنان و تصمیمات سوء آنها در مورد ایران شد.
دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که با حضور ۸۵ درصدی مردم ،حماسی‌ترین انتخابات جمهوری اسلامی را، آنهم ۳۱ سال پس از پیروزی انقلاب، شکل داد و می توانست به عنوان یکی از بزرگترین عوامل اقتدار نظام در صحنه بین المللی مطرح باشد، با بزرگترین فتنه طول تاریخ انقلاب روبرو شد، بطوریکه نه تنها فرصت بهره گیری از این عامل اقتدار از دست رفت و شیرینی آن انتخابات پرشور در کام مردم تلخ شد ، بلکه گزارشهای دروغین فتنه گران از موفقیتهایشان در تضعیف جمهوری اسلامی ایران، موجب توهّم و مشوّق دشمنانی شد که سالها در کمین فرصت برای نابودی نظام اسلامی ایران بودند، بطوریکه امریکا که تا قبل از فتنه نامه های التماس آمیز برای برقراری ارتباط روانه ایران می کرد، با اطمینان به ادعا و وعده های سران فتنه در براندازی نظام اسلامی ایران و به امید دخالت نظامی در ایران، نیروهای خود را در مرز عراق با ایران متمرکز کرده بود. با اینهمه، دستاوردهائی چون افشای عمق کینه دشمنان، شناخت چهره منافقان فتنه گر و مهره های داخلی استکبار و جهش بصیرتی مردم که در حماسهِ ۹ دی ۸۸ تجلّی یافت، توانست بخش زیادی از زیانهای وارده توسط فتنه گران را جبران کند ومصونیتی درازمدّت را در برابر دشمنان و منافقان داخلی موجب گردد.
حماسهِ ۹ دی به عنوان حرکتی مردمی که انقلاب را از یکی از بزرگترین توطئه های طول تاریخ خود حفظ کرد باید همیشه زنده بماند و عبرتهای فتنهِ ۸۸ نیز باید مکرّراً بازخوانی شود تا همه نسلها از تجربیات آن برای مقابله با فتنه های دشمنان زخم خورده و کینه توز و ایادی داخلیشان بهره مند شوند. ان شاء .
موسوی زاده


 

برچسب ها : جمهوری اسلامی ایران انتخابات رياست جمهوري مرز عراق