شماره خبر : 30207
منتشر شده در مورخ : ۷ اسفند ۱۴۰۲
ساعت : 10:47
راوی گفت: استاندار چرا نارضایتی مردم از بانک‌های استان را به مرکز خبر نمی دهد؟

راوی گفت: استاندار چرا نارضایتی مردم از بانک‌های استان را به مرکز خبر نمی دهد؟


 استاندار خوزستان با گله مندی از عملکرد نامناسب بانک ها در پرداخت تسهیلات مربوط به نهضت ملی مسکن گفته : تنها یک چهارم متقاضیان این طرح در استان تسهیلات دریافت کرده اند که این رقم بسیار پائین و متاثر کننده است.  ‌
آقای محراب با اشاره به این که 80 هزار نفر خوزستانی در صف انتظار دریافت وام های مسکن، فرزندآوری و ازدواج هستند، این را هم گفته که وقتی مردم با این میزان ضعف در عملکرد بانک ها مواجه شوند، نارضایتی در جامعه و یا تجمع را به دنبال خواهد داشت.به گفته استاندار عملکرد ضعیف بانکهای استان در پرداخت تسهیلات به مردم باعث شده تا عملکرد دستگاه ها و مدیران استان نیز ضعیف نشان داده شود.
با توجه به این سخنان استاندار، آن هم در نشست با مسئولان بانک های استان، چرا جناب محراب این نارضایتی از بانک ها را به روسا و مدیران آنها در مرکز منعکس نمیکند و از آن ها نمی خواهد که قفل تسهیلات بانکی را  بشکنند چرا که این نارضایتی از بانکها در زمان تمام استانداران بوده و هیچکدام زورش نرسیده که این وضع را تغییر دهند و بانک ها همچنان اعتنائی به مقامات استانی نمی کنند و در نتیجه مشکلات بانکی مردم ادامه دارد.
رسیده بود بلایی که باز هم به خیر گذشت
برخورد بال هواپیما با اتوبوس در فرودگاه مهر آباد آن هم پس از سوار کردن مسافران پرواز 6986 کاسپین زاهدان را می توان اوج یک سوء مدیریت در پایان سال 402 دانست. خدا را شکر که این حادثه به گفته مدیر کل روابط عمومی فرودگاه، مصدومی نداشت و مسافران همه سالم با هواپیمای دیگری به مقصد زاهدان پرواز کردند.
کاهش ساعت کاری کارکنان دولتوقتی دغدغه مالی دارند، چه سود؟
رئیس سازمان امور اداری و استخدامی از تغییرات جدید در ساعات کاری کارمندان و کاهش آن از 44 ساعت در هفته به 42 و نیم ساعت خبر داده تا آن ها بتوانند بخشی از وقت خود را کنار خانواده باشند ضمن این که با این تغییر بهره وری تا حدی افزایش داده شود.
به گفته لطیفی، در لایحه مربوطه قرار است به غیر از بخش ستادی دولت، در سایر بخش ها، کارکنان که شش روز در هفته بایستی در محل کار خود حضور می داشتند به پنج روز تغییر می کند که باید در مجلس پی گیری شود.
طبق قانون، ساعات کار هفتگی افراد نباید کمتر از 44 ساعت در هفته باشد. این میزان برای مشاغل سخت و سنگین 36 ساعت است.
عرض شود که با وضعیت تورم و بالا رفتن هزینه های زندگی، هر سرپرست خانواده به جای آن که در فکر این باشد که بیشتر در کنار خانواده باشد، تقلا می کند که درآمد خود را مقداری بالا ببرد تا نزد زن و فرزندان خود شرمنده نباشد، به همین دلیل ترجیح می دهد اگر بشود، ساعات بیشتری در محل کار بماند تا اضافه کاری به وی تعلق بگیرد و مواردی داریم که کارکنان برخی دستگاه ها و شرکت ها از ساعت 6 صبح تا زمان اذان مغرب در محل کار خود بسر می برند و با تنی خسته به خانه می روند که دل و دماغی برای لذت بردن در کنار خانواده برای آن ها نمی ماند و اگر این طور که رئیس سازمان امور اداری و استخدامی گفته دولت دغذغه قرار گرفتن کارمند ( یا کارگر) در کنار خانواده را دارد، بهتر است برای ترمیم حقوق آن ( نه بصورت چند درصد) بلکه متناسب با هزینه های زندگی اقدام کند و گرنه اگر کارمند زودتر به خانه برود یا 6 روز کاری بشود پنج روز و نتواند تفریحی داشته باشد و از خورد و خوراک کاملی برخوردار نشود، چه فایده دارد؟ مجلسی ها هم بهتر است زمان بررسی این لوایح دولت، دنبال مزایای قطره چکانی کارکنان دولت نباشند تا اگر قرار است تغییری در وضعیت کارکنان بدهند محسوس و در زندگی آن ها تاثیرگذار باشد.
معاون آبفای کشور، بحران آبی یک استان < نظر کرده > را جدی می داند!
معاون راهبری و نظارت بر بهره برداری آبفای کشور با اشاره به کاهش بارندگی ها هشدار داده که در سال پیش ور حداقل 16 استان با بحران کم آبی رو به رو باشند، در حالی که سال گذشته فقط چهار استان در شرایط بحران کم آبی قرار داشتند. وی استفاده از پساب را یکی از راه های غلبه بر چالش های کم آبی دانست.  ‌
قاسمی از بین همه استان ها به فرسودگی شبکه فاضلاب در اصفهان پرداخت و تاکید کرد همه دستگاه های اجرائی باید برای رفع این چالش نهایت همکاری را با صنعت آبفای کشور مد نظر قرار دهند. وی به این هم اکتفا نکرد و به بحران کم آبی ( به تعبیر ایشان) در اصفهان اشاره کرده و گفته بارندگی ها در استان اصفهان 61 درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته که انتظار می رود با مساعدت شرکت آب منطقه ای، سامانه دوم آبرسانی در استان اصفهان هر چه زودتر در مدار بهره برداری قرار گیرد.
ملاحظه می شود که از بین 16 استان که با بحران کم آبی رو به رو بوده اند و چهار استانی که در حال حاضر با این بحران مواجه اند، آقای معاون فقط برای مشکل استان اصفهان ابراز نگرانی کرده و تاکید نموده که همه دستگاه های اجرائی باید برای رفع این چالش نهایت همکاری را با صنعت آبفای کشور مد نظر قرار دهند و خوب بود لااقل اشاره ای به سه استان دیگر هم که بحران کم آبی دارند، می کرد. خوش به حال اصفهانی ها که این طور مورد توجه و حمایت دولتمردان هستند.ضمناً اگر آماری گرفته شود از فضای سبز اصفهان و میزان کشت ها در آن استان معلوم خواهد شد که کدام استان بیشتر از بحران کم آبی رنج می برد. مشکلات فاضلاب خوزستان را هم که می دانیم تا چه حد است و آن همه اعتبارات در چاه ویل ریخته شد و گرفتاریها پابرجاست.
سرویس های بهداشتی اهواز را به پیمانکار خصوصی واگذار کنید
همانطور که در شماره گذاشته انتقاد یک شهروند اهوازی را از نبود سرویس بهداشتی و خرابی سرویس های موجود مطرح کردیم، حالا پیشنهاد یک شهروند دیگر این است که دستشویی های شهر را به پیمانکار واگذار کنند تا این مشکل توسط بخش خصوصی رفع شود چون مردم حاضرند برای این موضوع پول بدهند و هزینه کنند.  ‌
در حال حاضر نبود سرویس بهداشتی مشکل تمام شهروندان از خانواده تا پیر و جوان که بخصوص در مرکز شهر کاری داشته باشند هست، مسافران هم که جای خود دارند.

برچسب ها : استاندار خوزستان پیمانكار خصوصی سرویس بهداشتی