شماره خبر : 30189
منتشر شده در مورخ : ۷ اسفند ۱۴۰۲
ساعت : 8:42
تلوبیون و ایران‌صدا پیشگام در معرفی نامزد‌های مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری

تلوبیون و ایران‌صدا پیشگام در معرفی نامزد‌های مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری

 

با اعلام مهلت ۷ روزه ستاد انتخابات برای فعالیت تبلیغاتی نامزدهای انتخابات، سامانه‌های انتخاباتی تلوبیون و ایران‌صدا در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

براساس مهلت ۷ روزه‌ای که ستاد انتخابات کشور برای نامزد‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی درنظر گرفته، فعالیت تبلیغاتی کلیه نامزد‌های تایید صلاحیت شده از ۰۰:۰۰ بامداد سوم اسفند آغاز شده و در ساعت ۸:۰۰ صبح دهم اسفند پایان می‌یابد. 

به گفته پیمان جبلی رئیس رسانه ملی، در ۷ روز فرصت تبلیغات انتخاباتی ۲۰۰ کانال انتخاباتی به صورت ۲۴ ساعت در اختیار تبلیغات نامزد‌ها قرار می‌گیرد. هر نامزدی ۲۰ دقیقه فرصت تبلیغات تصویری دارد، که محور‌های آن مشخص است. کاندیدا‌ها باید خود و حامیانشان را معرفی کرده و در مورد موضوعات اساسی اعلام‌نظر کنند.

بنابر اعلام ستاد انتخابات سازمان صداوسیما، ظرفیت هر شبکه، پخش ۵۰۰ بار بسته ۲۰ دقیقه‌ای در ۷ روز تبلیغات است. تعداد دفعات بازپخش بسته هر نامزد از تقسیم عدد ۵۰۰ بر تعداد نامزد‌های حوزه انتخابیه به دست می‌آید. مثلاً اگر یک حوزه انتخابیه ۲۵ نفر از نامزد‌ها برای تبلیغات ثبت‌نام کنند، بسته ۲۰ دقیقه‌ای ۲۰ مرتبه در ۷ روز پخش می‌شود.

رئیس رسانه ملی در حاشیه بازدید از نمایشگاه رسانه‌های ایران درباره ۲۰۰ کانال انتخاباتی صداوسیما گفته بود، تاسیس شبکه‌های ۲۰۰گانه انتخاباتی مهمترین اقدام صداوسیما برای مردمی کردن هرچه بیشتر انتخابات و برگزاری انتخابات آگاهانه بوده است. تا امروز یعنی دوم اسفند ۱۴۰۰ مناظره در ۲۰۰ حوزه انتخابیه میان نامزد‌ها ضبط شده است.

به گفته وی، علاوه‌بر مناظره‌ها، حدود ۲۴۰۰ بسته تصویری ۲۰ دقیقه‌ای نامزد‌ها در جدول پخش قرار گرفته و از سوم اسفند مردم شاهد پخش آن‌ها از کانال‌ها خواهند بود.

بند یک دستورالعمل تبلیغات نامزد‌های انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای تبلیغات در فضای مجازی اشاره می‌کند که کلیه نامزد‌های انتخابات می‌توانند یک ستاد مجازی در حوزه انتخابیه خود داشته باشند. نامزد‌ها موظف‌اند نسبت به ارائه مجوز بهره‌برداری برای ستاد تبلیغات مجازی خود و مشخصات مسئولیت این ستاد به فرمانداری مرکز حوزه انتخابیه و هیات استانی بررسی تبلیغات اقدام و پیوند آن را در سامانه‌ای که وزارت کشور اعلام می‌کند ثبت کنند.

براساس بند دو فصل سوم تبلیغات در فضای مجازی، ستاد تبلیغات مجازیِ نامزد‌های انتخابات الزاماً با مرجعیت دامنه‌های ir یا ایران و یا دامنه‌های فارسی باشد و بند سوم همین فصل اشاره می‌کند که کلیه احزاب و تشکل‌های سیاسی دارای مجوز فعالیت مجازند در زمان قانونی تبلیغات، برای ترویج و ترغیب عمومی، اقدام به راه‌اندازی پویش سیاسی مجازی کنند.

همزمان با آغاز فرصت تبلیغات نامزد‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی، سامانه «آرا» در تلوبیون با تجمیع تمام تبلیغات و محتوای تصویری هر نامزد در یک صفحه اختصاصی در دسترس کاربران قرار گرفته و میلیون‌ها کاربر تلوبیون به شکل روزانه با اینترنت رایگان از آن استفاده می‌کنند.

روز گذشته علی بخشی‌زاده، معاون صدای رسانه ملی از راه‌اندازی بیش از ۱۴ هزار صفحه اختصاصی برای نامزد‌ها در سامانه انتخابات ایران‌صدا خبر داد و گفت: در بخش اصلی صفحه اختصاصی هر نامزد، لیست همه محتوای صوتی به همراه مدت و نام و شرح محتوا فهرست شده و دو امکان پخش و ذخیره در دسترس مخاطبان است. بخش دیگری از سامانه به مناظره‌های نامزد‌های مجلس اختصاص دارد. این دسته از محتوا روزانه در حال افزایش است، که امیدواریم تا پایان بازه زمانی تبلیغات به بیش از ۱۰۰۰ برنامه برسد. این مناظرات در بالای صفحه اختصاصی هر حوزه قابل مشاهده است.

به گفته معاون صدای رسانه ملی، برای هر یک از ۱۴۴ نفر نامزد مجلس خبرگان مانند نمایندگان مجلس صفحه اختصاصی ایجاد شده و تصویر آن‌ها به همراه محتوای صوتی ۲۰ دقیقه‌ای معرفی قابل دسترس است.

باشگاه خبرنگاران جوان  فرهنگی هنری  سایر حوزه ها

برچسب ها : صداوسیما تبلیغات انتخاباتی انتخابات ۱۴۰۲