شماره خبر : 30146
منتشر شده در مورخ : ۵ اسفند ۱۴۰۲
ساعت : 8:36
راوی گفت:    تبلیغات انتخاباتی مانع سفر رئیس جمهور به خوزستان شد

راوی گفت:    تبلیغات انتخاباتی مانع سفر رئیس جمهور به خوزستان شد


قرار بود رئیس جمهور روز پنجشنبه گذشته سفر دیگری به خوزستان داشته باشد که معاون اجرایی ایشان اعلام کرد چون ایام انتخابات و تبلیغات است، این سفر به بعد موکول شد.
با توجه به این که از قبل معلوم بود که در این تاریخ تبلیغات نامزدها شروع می شود، چطور آقایان سفر رئیس  جمهور را همزمان با این قضیه، برنامه ریزی کرده بودند؟ به هر حال شاید هم حکمتی در کار بوده که مسئولان و مدیران استانی با آمادگی بیشتری میزبان رئیس جمهور باشند.
هر مشکل شناسنامهای دارید، از فرصت طلایی انتخابات استفاده کنید
مدیر کل ثبت احوال خوزستان از صدور شناسنامه تا روز انتخابات برای همه افرادی که درخواست تعویض شناسنامه داشتهاند خبر داد.
به این ترتیب فرصت خوبی برای کسانی که شناسنامه آن ها به هر دلیل مشکل دارد یا خواستار تعویض آن هستند پیش آمده چون ادارات ثبت احوال مکلف شدهاند که همه مشکلات سجلی مراجعین را رفع کنند و بهتر است این کار به روز آخر و نزدیکی انتخابات موکول نکنند چرا که در آن صورت درخواست تعویض شناسنامه پذیرفته نخواهد شد.
< جومونگ> نوروز امسال به خانهها بازمی گردد!
مدیر واحد دو بلاژ سیما از دوبله فصل سوم <جومونگ > با عنوان < جامیونگ گو> خبر داده که قرار است نوروز امسال از شبکه تماشا پخش شود.
با توجه به این که قسمت های مربوط به نوه های جومونگ و مادربزرگ سوسانو هم پخش شده حالا می خواهند حرکت از نو شروع کنند چون این سریالهای کرهای همچنان بیشتر از مجموعه‌های آبکی و برنامههای بی مزه شبکه ها با مجری گری بازیگران، بیننده دارند.
سد معبر و فروش مواد غذایی غیر بهداشتی در خیابان مرکز کلانشهر اهواز، بیداد می کند
هر کس این روزها عبورش به خیابان نادری یا سلمان فارسی اهواز بیفتد، شک می کند که آنجا گوشه ای از یک کلانشهر است.
سد معبر از هر نوع که بگوئید در این خیابان حرف اول را می زند بطوری که راهی برای عبور عابران باقی نمانده و هر دستفروش فضایی به اندازه یک مغازه را تصرف کرده است. از نظر بهداشتی هم این خیابان اسفبار است و هر کس هر مواد غذایی را به بدترین شکل غیر بهداشتی عرضه می کند. حتی دیده شد در خیابان موسوی روبهروی درمانگاه جهاد، یک فلافل فروش تعداد زیادی میز و صندلی درست در کنار مخزن های زباله که سرریز کرده گذاشته و از مشتریان خود پذیرائی میکند. مسئولان خدمات شهری شهرداری و بازرسان بهداشت استان به این خیابان سری بزنند  اگر حالشان از این وضع به هم خورد، کاری بکنند.
تصمیمات غیر کارشناسی، افسردگی و ناامیدی در جامعه پزشکی ایجاد می کند
این طور که خبرگزاری ایرنا گزارش داده مشاهدات میدانی نشان می دهد میزان خودکشی در کل جمعیت کشور افزایش داشته اما بطور خاص در بین دستیاران پزشکی این افزایش بسیار بیشتر از جمعیت عمومی است. نتایج تحقیقی که در سال 1401 بر روی تعدادی از رزیدنت ها انجام شده بیانگر آن است که حدود 30 درصد دستیاران پزشکی به خودکشی فکر کرده اند. آماری که سازمان نظام پزشکی هم اعلام کرده، نشان می دهد در یک سال گذشته 16 دستیار تخصصی خودکشی کرده اند. البته وزارت بهداشت حتماً آمار دقیق تر و بیشتری دارد.
به گفته وحید شریعت رئیس انجمن علمی روانپزشکان ایران که این موارد را بیان کرده شاخص خودکشی بر مبنای تعداد درصد هزار نفر در سال است و این در صورتی است که خودکشی موفق رزیدنت ها در یک سال مبنا قرار داده شود. 
به اعتقاد رئیس انجمن علمی روانپزشکان ایران، واقعیت های جامعه نشان می دهد مهمترین مساله این خودکشی ها فضای ناامیدی است که این موضوع در بین پزشکان جوان هم وجود دارد و دلیل آن این است که مسئولان، درک درستی از مشکلات پزشکان ندارند و حتی حاضر نیستند از واژه خودکشی استفاده کنند یا در این زمینه صحبت کنند و به جای آن < رفتارهای خودآسیب رسان> را بکار می برند.  ‌
به گفته وی برخی تصمیمات غیر کارشناسی و نادیده گرفتن مشکلات پزشکان ایجاد افسردگی و ناامیدی در آن ها پدید می آورد که لازم است در این مورد چاره جویی و راهکارهای مناسب به منظور تغییر فضای ناامیدی اتخاذ شود.  ‌
کسی فکر نمی کند در عالم پزشکی بخصوص دستیاران مسائلی در این سطح وجود داشته باشد.
مدیریت شهری فکری برای زباله های بیمارستانی که در شهر رها می شود بکند
یکی از شهروندان تصویری از زباله های بیمارستانی در پسماندهای رها شده در سطح خیابان 68 متری نبش خیابان زینب واقع در غرب اهواز ارسال نموده و یادآور شده که این موضوع موجب نگرانی شهروندان منطقه شده است.
زباله های بیمارستانی و در مواردی حتی عفونی که در شهر رها می شوند، همیشه یک معضل نگران کننده و در عین حال خطرناک بوده و هست. 
از آن بدتر این که دیده شده در قسمت هایی از کارون که با رودخانه مجاور است فاضلاب بیمارستانی در کارون ریخته می شود که توجه سازمان حفاظت محیط زیست، شهرداری و مسئولان بهداشتی را به این امر جلب می کنیم.

هشدار به افرادی که خواب کافی ندارند، سکته در کمین است
یک مطالعه علمی جدید نشان داده که خوابیدن حدود پنج ساعت در شب خطر سکته مغزی و حمله قلبی را افزایش می دهد و بروز آن ممکن است به 70 درصد برسد. به موجب این تحقیقات، زمان میانسالی که هر شب کمتر از پنج ساعت می خوابند، 75 درصد بیشتر در معرض ابتلا به نارسائی قلبی یا سکته هستند.
دانشمندان هشدار داده اند که کمبود خواب به دلیل ترشح هورمون های گرسنگی و سیری در بدن، خطر چاقی را افزایش می دهد که بر سلامت قلب تاثیر می گذارد.
متاسفانه عادت به دیدن طولانی گوشی ها موجب شده که بسیاری از مردم شب ها متوجه گذر وقت نشوند و با آن که قرار است صبح زود بیدار شوند و دنبال کار و زندگی بروند، حتی در رختخواب هم گوشی خود را خاموش نمی کنند و به این ترتیب خود را از خواب کافی محروم می کنند که حالا دانشمندان در باره کم خوابیدن هشدار داده اند.

 

برچسب ها : تبلیغات انتخاباتی رئیس جمهور خوزستان