شماره خبر : 3004
منتشر شده در مورخ : ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
ساعت : 21:51
تقویت نیروهای انتظامی و مقابله با سرقت ها اولویت رئیس جمهوری و قوه قضائیه شود

تقویت نیروهای انتظامی و مقابله با سرقت ها اولویت رئیس جمهوری و قوه قضائیه شود


تقویت نیروهای انتظامی و مقابله با سرقت ها اولویت رئیس جمهوری و قوه قضائیه شود
 
از مواردی که نامزدهای ریاست جمهوری قبل از انتخابات در مناظره ها به آن اشاره نکردند و در این مورد برنامه ای ارائه ندادند، وضعیت امنیت داخلی به ویژه مبارزه با سرقت ها بود در حالی که مردم از این بابت هم متحمل ضررهای شدید مالی می شوند هم به لحاظ روحی، روانی و رعب و وحشتی که در جامعه ایجاد می شود، مشکل دارند که باید موضوع مورد توجه قرار گیرد و متولیان امور در این باره چاره اندیشی کنند.جدی نگرفتن موضوع سرقت باعث شده که سارقین هر روز جسورتر شده و برای ادامه کارشان شگردهای تازه ای در پیش بگیرند که آخرین مورد مربوط به کلیپی است که این روزها در فضای مجازی باز ارسال می شود.
در این کلیپ مشاهده می شود این بار سارقین از پوشش زباله گردها سوء استفاده می کنند چون در این شکل و شمایل، محدودیتی ندارند و به راحتی می توانند اموال مسروقه را با سه چرخه خود در هر ساعتی از شبانه روز جابه جا کنند.
اولین سوال در این باره اینست که چرا باید کار زباله گردها 24 ساعته باشد و منع تردد برای آنها بعد از نیمه شب در کار نباشد¿وقتی نیروی انتظامی گشت شبانه ندارد یا به اندازه‌ی کافی نیستند، چه ضرورتی  است به اینکه عده ای تا صبح در شهر رفت و آمد داشته باشند و برخی از آنها مرتکب خلاف شوند¿در این مورد بهتر است با توجه به اتفاق ها و سرقت هایی که از ناحیه زباله گردنماها افتاده برای محدود کردن تردد آنها چاره اندیشی شود. و اما حال که انتخابات تمام شده و رئیس جمهوری منتخب مشخص گردیده و او کسی است که عجالتاً دو قوه بنام او رقم خورده و ذوالقوتین است، چه بهتر که از هم اکنون برای تقویت نیروی انتظامی برنامه ریزی به منظور مقابله با سرقت ها پروژه ای تدارک ببیند تا جان و مال مردم در امان بماند.باید وضع طوری شود که متجاوزین به عنف و جان و مال مردم جرات نکنند به راحتی وارد خانه های مردم شوند یا راه را بر شهروندان ببندند ( نظیر حادثه ای که در دزفول رخ داد) که در این مورد ضرورت همکاری قوه قضائیه با نیروی انتظامی کاملاً محسوس است.
 
اهداء کتابخانه شخصی مرحوم هدایت به موسسه خیریه حضرت سیدالشهدا
 
موسسه های خیریه، بازوی محکمی شده اند برای نهادهایی که وظیفه زیر پوشش قرار دادن افراد و خانواده های ضعیف و محروم را دارند و خوشبختانه خیرین در این مورد سنگ تمام می گذارند و هر روز کمک های جنسی و نقدی را در اختیار این موسسات قرار می دهند و که این کمک ها به سمت مسایل فرهنگی هم سوق داده می شوند.در این رابطه بد نیست به مورد اخیر مبنی بر یک قدم فرهنگی که در موسسه خیریه چهارده معصوم رخ داده، اشاره شود.
موضوع مربوط می شود به کتابخانه موسسه خیریه سیدالشهدا (ع) اهواز که متعلق به مرحوم استاد حاج محمد حسین هدایت است که به این موسسه اهدا شد و با حضور اخوان محترم آن مرحوم رسماً افتتاح شد. گفتنی است که تمامی هزینه های تهیه طبقات کتابخانه و خرید صندلی ها به همت و تلاش آقایان حاج محمد کاظم، حاج محمدرضا و حاج محمدعلی هدایت انجام شده است و به این ترتیب زمینه انجام خدمات فرهنگی اعتقادی و تحقیقی در این موسسه فراهم شد که ان شاا... این قبیل خدمات استمرار داشته باشد.
 
به تخلفات انتخابات شورای های شهر رسیدگی کنید
 
نظارت بر انتخابات شوراهای شهر ضعیف بود به گواه اکثر رای دهندگان و حتی برخی اعضای فعلی شورای شهر اهواز، متخلفین چون شاهد سخت گیری نبودند، هر کاری خواستند کردند. از جمله در ورودی ها افرادی آزادانه اسامی افراد مورد نظر خود را به مردم می دادند، داخل محوطه های رای گیری هم عوامل نامزدهای شوراها، به راحتی در تردد بودند و برای افرادی که می خواستند تبلیغ کرده و لیست تحمیل می کردند. تلفن های فرمانداری و استانداری هم جوابگو نبودند و زمانی که راوی به تلفنی که 118 داد تماس گرفت، جواب دادند این تلفن مربوط به شورای نگهبان است که به تخلفات شورا مربوط نمی شود. شبکه استانی هم به درستی راهنمایی نمی کرد.
اکنون هر چه بوده تمام شده اما نباید تخلف ها نادیده گرفته شود و قطعاً ناظرین پی به این فعل و انفعالات برده و در جریان هستند که حق اینست به موارد تخلف رسیدگی شود تا هر کس به هر قیمتی موفق به ورود به شورای شهر نشود و حقی از کسی ضایع نگردد.
وفق اسبق در شوراها، اتفاق خوبی است
حضور محمد حسن پروار در جمع نامزدهای شورای شهر دزفولی، خبر خوبی بود برای آنها که انتظار دارند افراد آگاه با سابقه مدیریتی در این پارلمان شهری عضو شوند و صرف نظر از آوردن یا نیاوردن رای (که رای خواهند آورد) مشوقی باشند برای دیگر مدیران اسبق که به این جمع به پیوندند. می دانیم که آقای پرآور دارای سوابقی چون معاون استاندار خوزستان و استانداری هرمزگان است و هر جا بوده، هم عملکرد قابل قبولی داشته و هم نام نیکی از خود به جا گذاشته و قطعاً در دزفول هم خوش خواهد درخشید.
قبل از ایشان آقای معین استاندار اسبق خوزستان هم در شورای شهر اصفهان عضویت پیدا کرد و منشاء خدمات ارزنده ای شد. چه خوب خواهد شد چنین رویه ای در سایر مدیران کار کشته استان برای حضور در چنین شوراها و تشکل های مردم نهاد، تسری یابد تا این مجموعه ها مثمر ثمر واقع شوند چرا که متاسفانه هجوم افراد غیر کیفی و بی اطلاع از خدمات و پروژه های شهری به شوراهای شهر باعث شده که آنها نه تنها در انتخابات یک شهردار توانمند، بلکه در سایر وظایف شورایی هم کم بیاورند و نتیجه چنین وضعی عقب ماندن شهرها و اشاعه سوء استفاده از سوی منفعت طلبانی است که به شوراها با چشم کاسب کارانه نگاه می کنند و تمام همت خود را صرف بستن بار مادی و تحمیل نیروهای سببی و نسبی خود می کنند که امیدواریم در دوره ای که انتخاباتش تمام شد، شوراهایی از جنس خادمین مردم و مطلعین و کارآزموده ها داشته باشیم.
 
 
 
 
 

برچسب ها : شورای شهر كتابخانه شخصی قوه قضائیه