شماره خبر : 30001
منتشر شده در مورخ : ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
ساعت : 21:17
راوی گفت: کارهایی مثل روکش آسفالت، پروژه نیست که مراسم افتتاحیه داشته باشد

راوی گفت: کارهایی مثل روکش آسفالت، پروژه نیست که مراسم افتتاحیه داشته باشد


امام جمعه خلیل آباد خراسان رضوی که برای بهره برداری از روکش آسفالت یک منطقه دعوت شده بود، وقتی قیچی را برای بریدن روبان به او دادند، عصبانی شده و خطاب به مسئولان حاضر گفته: برای انجام یک کار ساده که وظیفه تان هست، برنامه افتتاحیه می گذارید که چی¿ این که افتتاح نیاز ندارد، این پروژه نیست، پروژه آنست که یک چیز را بنا کنید، نه اینکه چیزی را که بوده بعنوان این پروژه مطرح کنید، اینها وظیفه روزمره شماست.  ‌
به گفته وی اگر مثلا یک پل ساختید، می شود گفت پروژه نه این کارهای معمول را پروژه حساب کنید.  ‌
حاج آقا کاملا درست گفته و ایرادش بجاست چون تعریف پروژه، بخصوص پروژه عمرانی شامل ساختمان سازی، سدسازی، راه سازی( نه چند کیلومتر روکش) است که با سرمایه کلانی در راستای آبادانی و رفاه جامعه انجام شود و طرح های عمرانی و ساخت و سازهای شهری مانند احداث و ساخت ورزشگاه ( نه زمین ورزشی)، بیمارستان، شهرک سازی و ... اطلاق می شود. بنابراین درست نیست که برای دادن آمار، کارهای کوچک و به قول حاج آقا روزمره را پروژه به حساب آورند و مراسم افتتاح برای آن ها برگزار کنند.  ‌
غفلت مسئولان عشایری باعث شد که یک چینی با دیدن کفش های پاره دانش آموزان، کار خیر کند  ‌
در خبرها بود که یک سرمایه گذار چینی که در منطقه عشایری اندیکا فعالیت دارد، پس از بازدید از یک مدرسه عشایری و مشاهده وضعیت دانش آموزان آنجا بخصوص با دیدن کفش های پاره بچه ها، 2 هزار جفت کفش مناسب خریداری و بین دانش آموزان توزیع کرده که باعث خشنودی آن ها شده است. واقعا نباید از این بابت مسئولان منطقه شرمنده باشند که آنقدر نسبت به وضعیت اهالی و بچه های آنها بی تفاوت باشند که اینطور مدیون یک خارجی بشویم که با دیدن کفش های کهنه دانش آموزان دست به چنین کاری بزند و بعنوان یک خیر معرفی شود¿آیا این امر موید آن نیست که مدیر و زیرمجموعه امور عشایری استان از حال و روز اهالی منطقه بی خبرند¿
شهرستان اندیکا دارای 260 مدرسه عشایری است که اغلب در مناطق صعب العبور هستند. ضمنا استان خوزستان با دارا بودن 39 هزار خانوار عشایری، بزرگترین استان عشایری کشور است و دارای اداره آموزش و پرورش عشایری است. اداره کل امور عشایری استان هم در امانیه اهواز مستقر است.  ‌
پنجشنبه شب ها بعلت تعطیلی مطب ها ترافیک کیان پارس سبک است!
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز با اشاره به فعالیت پزشکان در برخی نقاط شهر اهواز و ایجاد ترافیک سنگین در این مناطق عنوان کرده که در اهواز، بسیار درگیر این مسᅢله هستیم به گونه ای که پنجشنبه شب ها این نقاط باید بسیار شلوغ باشند اما بدلیل تعطیلی مطب ها، بسیار خلوت هستند.  ‌
حجت الاسلام سلیمانی با بیان اینکه مساله استقرار مطب های پزشکان در برخی از نقاط شهر اهواز یک چالش جدی است این را هم گفته که: اینکه بخواهیم تعرفه بهای خدمات پزشکان را بالا ببریم، اصلا جوابگو نیست و معمولا محل استقرار پزشکان به صورت کلونی (گروهی) و مجموعه ای و زنجیره ای است که کار را برای ما سخت می کند و یکی از راهکارها برای حل این مسᅢله این است که سرانه ای تعریف کنیم تا 5 هزار پزشک نتوانند در یک نقطه شهر جمع شوند!
البته جناب حجت الاسلام موارد دیگری را هم در یک مراسم بیان کرده اما مثل همین مورد پزشکان راهکار عملی و نوید انجام یک برنامه برای رفع مشکلات شهری را نداده است و اینطور که ایشان عنوان نموده، راه حل رفع مشکل ترافیک کیان پارس ( که البته در نقاط دیگر شهر هم درگیر هستیم) این است که هر کس کاری در این منطقه دارد پنجشنبه شب به آنجا برود که بدلیل تعطیلی پزشکان خلوت تر است، هر چند در این شب ها هم مردم که تنها سرگرمی آنها خوردن است، به اتفاق خانواده یا مجردی به آن منطقه پناه می برند. کاش مدیریت شهری به فکر ایجاد شهرک پزشکان در نقطه مناسبی بودند و حرف کارشناسی می زدند.  ‌
<مسکن> سرپناه مردم است و محل کاسبی نیست  ‌
یک اقتصاددان گفته: در کانادا که بودم، شنیدم که وزیر مسکن آنجا گفته عده ای در مسکن سرمایه گذاری می کنند در حالیکه مسکن سرپناه مردم است و محل کاسبی نیست و از این پس هر کس خانه سوم به بعد داشته باشد، صد در صد از او مالیات خواهیم گرفت. یعنی دولت کانادا که یک دولت نیمه سرمایه داری است معتقد است مسکن کالای عمومی است اما اینجا اعتقاد دارند مسکن موتور اقتصاد است! به یاد آوردم همین چند روز اخیر (اینطور که در خبرها بود) 60 ویلای غیر مجاز متعلق به یک نفر در یکی از استان ها تخریب شده است. جالب نیست؟ 
وقتی ساخت یک ورزشگاه 15 هزار نفری 21 سال طول بکشد، 15 سال برای اجرا پروژه مترو چیزی نیست!
ورزشگاه شهید مجدیان دزفول پس از 21 سال به بهره برداری رسید.  ‌
به این ترتیب اگر منصفانه قضاوت کنیم نباید از اینکه پروژه قطار شهری اهواز، پس از گذشت 15 سال تمام نشده ناامید باشیم. یک استخر در شوش هم پس از 7 سال افتتاح شد. وقتی پروژه هایی به این کوچکی اینهمه سال طول می کشد تا به بهره برداری برسد، پرواضح است که کاری در حد و اندازه مترو، چندین برابر آن ها طول می کشد تا به مرحله استفاده برسد. 
البته چنین رویه ای در استان ما حاکم است و نشنیده ایم در سایر نقاط کشور، اجرای پروژه‌ها، اینطور به درازا بکشد، تازه وقتی هم پس از گذشت سال ها پروژه ای در اهواز افتتاح می شود، ناقص است و تکمیل آن سال ها طول می کشد مثل ماجرای پل چهارشیر یا پل نهم اهواز که با وجود چند بار افتتاح، هنوز کامل نشده اند.  ‌

برچسب ها : چهارشیر پل نهم اهواز پروژه قطار شهری اهواز خوزستان