شماره خبر : 29755
منتشر شده در مورخ : ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
ساعت : 10:31
عید مبعث، عید بشریت!

عید مبعث، عید بشریت!

           
 
امشب، شب ۲۷ رجب، عید مبعث است، عیدی که نه تنها به مسلمانان بلکه به همۀ بشریت تعلّق دارد زیرا که آغازی بر رهائی و رستگاری همۀ انسانها است و نعمت بزرگی است که همۀ هستی از آن بهره مند می شود. هر روز که از جانب پروردگارنعمتی به انسان برسد عید شمرده می شود و شکوه و عظمت عید، به بزرگی و ارزش این نعمت وابسته است، لذا عید مبعث، را باید بزرگترین عید بشریّت دانست چرا که در این روز با بعثت نبی گرامی اسلام صلی …علیه و آله و سلّم نعمت هدایت به بشریت ارزانی شده است.
خالق مهربان برای هدایت و رستگاری انسانها علاوه بر راهنمایان درونی همچون عقل، پیامبرانی از جنس خود آنها نیز برگزیده است تا بیاری انسانها آمده و ناتوانی آنان را در کاربرد عقل و سایر پیامبران درونی جبران کرده و مانع گمراهی و بدبختی آنان شوند. خاتم این پیامبران و سرآمد همه انبیاء علیهم السّلام، رسول گرامی اسلام  صلی ... علیه و آله و سلّم است که در شبی چون امشب، به پیامبری برگزیده شد تا با عرضه دین اسلام، این دین  تا روز رستاخیز هادی بشریت باشد لذا شب و روز بعثت رسول گرامی اسلام نه تنها برای مسلمانان که برای همه انسانها عید است.
اگرچه همه ادیان و پیامبران برای تزکیه و پرورش روح، تحکیم وحدت انسانها، ترویج فضائل اخلاقی، ایجاد و توسعه عدالت اجتماعی و در یک کلام، رساندن انسان به مقام عبودیّت پروردگار برانگیخته شده اند، امّا در هردوره به تناسب رشد فکری انسانهای حوزه زمانی و مکانی آن دین، محتوا و شیوه ابلاغ آن متفاوت و در هر دوره نسبت به دوره قبل از تکامل بیشتری برخوردار بوده است، بطوریکه دین مبین اسلام بعنوان آخرین دین که برای هدایت همه انسانها تا پایان حیات بشری نازل شده و باید جوابگوی همه انسانها در تمامی دوره ها باشد، کاملترین ادیان و آورنده این دین بزرگترین پیامبر الهی است. یعنی رسالت پیامبر گرامی اسلام صلی ...علیه و آله و سلّم و شریعت اسلام آخرین و کامل‌ترین نسخه الهی برای سامان دادن زندگی بشر به منظور کسب سعادت اخروی است و همانطور که در کتابهای آسمانی پیش از آن و بشارات خداوند به انبیای گذشته آمده است رسیدن به کمال عبودیّت و رستگاری دنبا و آخرت در گرو پیروی از این دین مبین است. ‌ ‌ از ظواهر آیات قرآن کریم نیز چنین بر می آید که بعثت پیامبران الهی ‌به ویژه خاتم پیامبران سلام ...علیهم اجمعین دارای اهدافی است که مهمترین آنها حاکمیّت عدالت و انصاف در جامعه بشری و رستگاری در آخرت است و برای تحقق این هدف، انبیاء و رسولان الهی مبعوث شده اند تا با تلاوت آیات خداوند، تزکیه اخلاق و آموزش انسانها، زمینه را برای بسط عدالت فراهم کنند و این چیزی است که بشر بنا به فطرت الهی نیز ضرورت آنرا در طول تاریخ با تمام وجود احساس کرده و هم اکنون نیز احساس می کند. ‌
ضمن تبریک این روز عزیز به تمام مسلمانان جهان بویژه هموطنان گرامی ، نعمت والای بعثت را گرامی می داریم و پروردگار مهربان را بر این رحمت بی منتها شاکریم‌. عید سعید بعثت را به همه انسانها بویژه مسلمانان جهان تبریک گفته، وحدت امّت اسلامی و دفع شرِّ دشمنان اسلام را درسایه تعلیمات نجاتبخش پیامبر خاتم صلی ...علیه و آله وسلّم از پروردگار مهربان مسئلت داریم.
موسوی زاده



 

برچسب ها : عید مبعث ۲۷ رجب پيامبران الهي