شماره خبر : 29635
منتشر شده در مورخ : ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
ساعت : 19:2
راوی گفت: بالا رفتن غیر معقول دلار، افزایش حقوق ها را بی اثر می کند

راوی گفت: بالا رفتن غیر معقول دلار، افزایش حقوق ها را بی اثر می کند


یک نماینده مجلس گفته : اگر افزایش نرخ دلار به 60 هزار تومان ماندگار شود، طبیعتاً این موضوع همه وضعیت اقتصادی کشور را تحث تاثیر خود قرار خواهد داد، بنابراین نرخ 60 هزار تومانی دلار به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.
حسینعلی حاجی دلیگانی این را هم گفت که : رئیس کل بانک مرکزی در مجلس قول داده بود که ارزش پول ملی در مواجه با سایر ارزهای خارجی به ویژه دلار تقویت شود که باید به این موارد توجه کند، چون به موجب قانون، بانک مرکزی مسئولیت مستقیمی در این بخش و کنترل نرخ ارز دارد.
به اعتقاد این نماینده مجلس، ماندگاری افزایش نرخ دلار می تواند قیمت کالاهایی را که ارتباطی با دلار هم ندارد، افزایش دهد و یک گرانی قیمتی را در جامعه رقم بزند، بنابراین دولت باید به سرعت به این موضوع ورود کند زیرا دولت در زمینه ایجاد ثبات ارزی و حفظ ارزش پول ملی مسئولیت هایی بر عهده دارد. مردم هم انتظار دارند، اجازه داده نشود، نرخ دلار همچنان لجام گسیخته بالا برود چون اگر اوضاع همین طور پیش برود، قدرت خرید مردم با توجه به افزایش قیمت ها که ناشی از وضع دلار است، باز هم کمتر می شود. همین الان هم هر کس خیال دارد کالایی خریداری کند خود را به آب و آتش می زند تا آن را بخرد چون اعتقاد بر این است که سال آینده قیمت ها چند برابر می شوند. به این ترتیب افزایش حقوق ها هم بی معنی می شود.
قیمت گوشت گرم و منجمد در خوزستان، بالاتر از تهران و سایر استان هاست
قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی گفته: روزانه 100 تن گوشت گرم گوساله و 150 تن گوشت گوسفندی وارد می شود و 20 هزار تن گوشت منجمد در مسیر است که این میزان واردات تا اسفند وارد و هر کیلو گوشت منجمد با نرخ 285 تا 300 هزار تومان در فروشگاه های زنجیره ای عرضه شود. مسئولان وزارت جهاد بارها وعده کاهش قیمت گوشت را در ماه های قبل داده اند و اخیراً هم اعلام کرده اند که قیمت گوشت تا پایان سال متعادل می شود.
مدیر عامل اتحادیه دام سبک با بیان این که آینده روشنی پیش روی صنعت دام نیست، گفته با توجه به این که برنامه دولت مبتنی بر واردات دام زنده و گوشت قرمز است، از این رو روند تولید، اصلاح نمی شود یا تعداد گله های مولد افزایش نمی یابد.
و اما در خوزستان و به خصوص در اهواز، نظارتی بر توزیع و رعایت قیمت گوشت وارداتی نیست یا ضعیف است و به گفته برخی مشتریان فروشگاه های زنجیره ای، همان گوشت منجمد و وارداتی را با کیلوئی 400 هزار تومان به بالا در اختیار مردم قرار میدهند. بدتر از آن مردم می گویند اکثر فروشگاه ها همواره می گویند گوشت نداریم و تمام شده و این طور که مشتری ها گفته اند، وقتی گوشت وارد فروشگاه می شود به چند نفر می فروشند و بعد می گویند تمام شد و ظن مردم اینست که سهمیه گوشت وارداتی را به مغازه ها و سالن های غذاخوری برای استفاده کباب و سایر غذاها بطور غیر قانونیمیفروشند که لازم است سازمان های نظارتی و بازرسی صحت و سقم موضوع را کشف و با متخلفین برخورد شود. ضمناً با توجه به نزدیک شدن ماه رمضان بازرسی ها را باید دقیقتر و بیشتر کنند تا اگر برای مردم کارهایی می کنند  درست اجرا شود.
مدیر کل جدید  آموزش و پرورش خوزستان، از ظرفیت حوزه علمیه برای سیستم تعلیم و تربیت استان استفاده خواهد کرد
همان گونه که پیش بینی شده بود مسعود حمیدی نژاد مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان تغییر کرد و با حضور محسن زارعی معاون وزیر آموزش و پرورش، سرپرست جدید این اداره کل معرفی شد. وی عبدا... حبیبی است که پیش از این رئیس هیئت رسیدگی به تخلفات اداری آموزش و پرورش خوزستان بوده است.
حمیدی نژاد از فروردین 1401 مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان بود.
سرپرست آموزش و پرورش خوزستان در مراسم معارفه گفته : وزیر آموزش و پرورش انتظار تغییرات اساسی و بهبود وضعیت آموزشی استان را دارد. وی این را هم گفته که : سند تحول بنیادین باید محور تمام برنامه های سیستم آموزشی استان باشد.  ‌
وی این را هم گفته که از ظرفیت حوزه علمیه خوزستان برای سیستم تعلیم و تربیت استان استفاده خواهد کرد.
حبیبی دانش آموخته مقطع دکترای تخصصی حقوق است.
برخورد با داروخانه های متخلف بازدارنده باشد
در خبرها بود که در عملیات بازرسی از داروخانه های اهواز ده ها قلم دارو و مکمل تاریخ مصرف گذشته کشف و ضمن ضبط آن ها، داروخانه متخلف پلمپ شد و به گفته مسئول بازرسی و رسیدگی به شکایات معاونت غذا و دارو اهواز، در این رابطه پروندهای تشکیل و برای رسیدگی به مراجع قضائی ارسال شد. وی به شهروندان توصیه کرد که هنگام تحویل گرفتن دارو از داروخانه ها، تاریخ تولید و انقضای فرآورده  دارویی را کنترل و با بررسی بر چسب از اصالت سلامت آن ها اطمینان حاصل کنند.
دست بازرسان درد نکند اما انتظار این است که در چنین مواردی به هیچ وجه اغماض نشود و متوسل شدن متخلف به عمر و زید و شفاعت آنها موجب کمرنگ شدن برخورد با کسانی که به جان و سلامت مردم اهمیت نمی دهند و فقط منافع شخصی خود را در نظر می گیرند، نشود و به آنها رحم نکنند و اگر جرم غیر قابل بخشش باشد تا لغو مجوز پیش بروند. ضمناً عوارض داروهای نیروزا برای مردم تشریح شود کجا برسد به این که تاریخ گذشته هم باشد.
قرار است در هر منطقه اهواز، یک بازار روز راه اندازی شود
معاون خدمات شهری شهرداری اهواز وعده داد تا قبل از عید نوروز، در هر منطقه اهواز یک بازار روز راه اندازی شود و این بازارها از صبح تا شب فعال باشند، ضمن این که از یک مکان بهداشتی با رعایت نظافت برخوردار باشند.
برنامه خوبی است به شرط آن که هم مکان یابی مناسب باشد، هم بر کیفیت و  قیمت ها نظارت شود چرا که در حال حاضر قیمت های دستفروشان و مغازه داران که چندین برابر آنها هزینه دارند، یکی است.

برچسب ها : دكترای تخصصی بانك مركزی داروخانه متخلف مدیر كل آموزش و پرورش خوزستان