شماره خبر : 2944
منتشر شده در مورخ : ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
ساعت : 21:35
بی نظمی در تزریق نوبت دوم واکسن مشکل ساز شد

بی نظمی در تزریق نوبت دوم واکسن مشکل ساز شد

 شهرداری نباید تاوان بی انضباطی متخلفین انتخابات شورای شهر را بپردازد

گویا هر چه زمان پیش می رود قرار نیست از لحاظ فرهنگی پیشرفتی داشته باشیم و همچنان در موقعیت های مختلف این بی فرهنگی را در حد تخلف ادامه می دهیم.صحبت از تبلیغات نامزدهای شورای شهر است. همانطور که مشهود است، باز هم در و دیوار شهر از پایه های برق گرفته تا تابلوها و میادین و هر نقطه ای از شهر آماج چسباندن برگهای تبلیغات داوطلبان انتخابات شورای شهر شده است و معلوم نیست هنگام ثبت نام از آنها تعهداتی مبنی بر رعایت شئونات و تمیز نگهداشتن شهر گرفته شده یا خیر و آیا ضمانتی یا سپرده ای به عنوان حربه پیشگیرانه از تخلف دریافت کرده اند و آیا نظارتی بر کار انتخابات و نحوه تبلیغات بوده است¿ در ماده 63 قانون تشکیلات، وظایف و انتخاب شوراها آمده است :  ‌
در تمام مدتی که انتخابات برگزار می شود و هیات مرکزی نظارت در سراسر کشور و هیات نظارت استان و شهرستان بر کیفیت انتخابات نظارت کامل خواهند داشت و در هر مورد که سوء جریان یا تخلفی مشاهده کنند، آن را به بخشداران و فرمانداران اعلام و آنان موظفند مسایل مورد نظر را در همان استان حل کنند و در صورتی که روسای هیاتهای اجرائی نظارت آنان را لحاظ نمایند، مراتب را جهت رسیدگی نهایی به هیات مرکزی نظارت گزارش خواهند کرد.حال باید مسئولان نظارت بر کار انتخابات تا چه حد به وظایف خود عمل خواهند کرد و به تخلفاتی که پیش از برگزاری و بعد از انجام انتخابات شوراها از سوی عوامل نامزدها انجام شده رسیدگی خواهند کرد؟ 
بهر حال کسانی که چهره شهر را زشت کرده اند و به بیت المال ضرر زده اند باید تخلف خود را جبران و شهر را پاکسازی کنند و باز هم نباید شهرداری تاوان این بی انضباطی را بپردازد.
بی نظمی در تزریق نوبت دوم واکسن مشکل ساز شد

یکی از همشهریان بالای 70 سال که در انتظار دریافت نوبت دوم واکسن کرونا بوده، از معطلی و بی نظمی تزریق واکسن گلایه داشت. او به راوی گفت : ساعت 30/12 از 4030 تماس گرفتند و گفتند برای تزریق نوبت دوم واکسن فوراً و تا ساعت 14 باید به محل واکسیناسیون واقع در نمایشگاه بین المللی آخر کیان پارس مراجعه کنی، باآنکه دوره نقاهت انجام عمل جراجی را می گذارند، با زحمت خود را به آنجا رساندم که دیدم جمعیتی در سالن هستند، خواهران مسئول، ثبت نام می کردند و می گفتند بروید تا خبرتان کنیم. آنها می گفتند تعدادی واکسن آورده بودند که تمام شده و باید منتظر وارد کردن بقیه واکسن ها باشیم. اما لحظاتی بعد مشاهده شد در قسمت دیگر سالن واکسن تزریق می شود. مردم شروع به سر و صدا کردند و هر کس صدایش بلندتر بود زودتر کار او را انجام می دادند و با هر ماجرایی بود من هم علیرغم میل باطنی از شگرد بقیه استفاده کردم و موفق شدم آخرین واکسن را دریافت کنم و وقتی سالن را ترک می کردم تعداد زیادی افراد سن بالا به اتفاق همراهانشان منتظر بودند تا محموله بعدی برسد.
در این مورد چند نکته قابل بحث است.
اول اینکه چرا فقط به مرکز بهداشت غرب واکسن داده بودند تا آنها هم فقط یک محل یعنی همان نمایشگاه را برای تزریق در نظر بگیرند.
دوم اینکه چرا دیر به افراد خبر دادند بطوری که یکی از خانمهای بهداشت می گفت ما دو ساعت بیکار بودیم، بعد مردم هجوم آوردند!سوم اینکه چرا کسی نباید باشد به کار نظم بدهد و مراجعین مجبور نباشند با داد و فریاد از حق خود دفاع کنند¿امیدواریم در ادامه تزریق واکسن، کارها نظم داشته باشد، یعنی هم به اندازه کافی واکسن وارد کنند، هم به موقع خبر بدهند و هم تعداد محل های واکسیناسیون بیشتر باشد تا ایجاد تجمع نشود و افرادی که وسیله نقلیه شخصی ندارند، به خصوص سالمندان دچار مشکل نشوند.
شهرداری کمی به پارکها برسد حوصله بچه ها به سرآمده

درخانه ماندن مردم بخاطر ادامه وضعیت کرونایی به درازا کشید و بیشتر از همه بچه ها به پدر مادرها نق می زنند وفشار می آورند که باید فکری برای آنها بکنند حق هم دارند، مگر، چقدر می شود با کارتن واسباب بازی سرگرم شد. بدتر ازهمه اینکه وقتی بچه ها خسته می شوند ، خوردن موادی که مصرف آن ها زیانبار است، تنها راه ساکت کردن و رفع بهانه ها می‌شود.
حالا که مقداری وضع بهتر شده ، خانواده ها بچه ها را گهگاه با خودرو در شهر گشتی  می زنند اما متاسفانه شهرما جاذبه ای ندارد که با دیدن آنها دلی شاد و کسی سرگرم شود. می ماند بعضی پارکها که والدین کودکان آنها را شبها به آنجا می برند تا با حفظ نکات بهداشتی مدتی سرگرمشان کنند. اما این هم با مشکلاتی همراه است و برای بچه ها قانع کننده نیست چون وسایل بازی به دلیل بی توجهی در نگهداری آنها فرسوده و غالبا شکسته وغیر قابل استفاده شده اند. بنابراین به مدیران مناطق شهری توصیه می شود به این نقاط سرکشی کنند.
مسئولان فضای سبز وپارکها هم به وظایف خود عمل کنند چون غیر از هرس  درختان که همیشگی هم نیست کارهای دیگری در شرح  وظایفشان هست که باید انجام دهند.اصولا بارها گفتیم و نوشتیم دراین مقطع زمانی که شهر خلوت تر است، فرصت مناسبی است برای رسیدن به شهر اما کو گوش  شنوا و دریغ از یک لکه گیری وخط کشی آسفالت ها. شورای شهرهم با وجوداینکه هنوز مدت قانونی آن به سرنرسیده ، کار را تعطیل کرد وبه انتخابات چسبید.

برچسب ها : شهرداری كمی به پاركها برسد حوصله بچه ها به سرآمده شهرداری نباید تاوان بی انضباطی متخلفین انتخابات شورای شهر را بپردازد بی نظمی در تزریق نوبت دوم واكسن مشكل ساز شد