شماره خبر : 29283
منتشر شده در مورخ : ۱ بهمن ۱۴۰۲
ساعت : 11:35
حرکتی رهگشا بسوی قله های پیروزی

حرکتی رهگشا بسوی قله های پیروزی


مرور رویدادهائی که بستر ساز قیام حماسیِ ملّت ایران و پیروزی انقلاب اسلامی شدند و گرامیداشت و معرّفی قهرمانانی که در اوج خفقان رژیم شاهنشاهی و سلطه همه جانبه استکبار بر کشور، با نثار خون خود، خلق این حماسه ها را میسّر ساختند، ضمن آنکه برمبنای حق شناسی و شکرگزاری ضرورتی تام دارد، جامعه را هم در پیمودن صراط مستقیم و پرهیز از انحراف و فریب، یاری رسان خواهد بود.
از جمله رخدادهائی که پس از قیام ملّی و خونین  15 خرداد، موجب ریختن ترس و تهییج مردم و حرکت امیدوارانه آنان بسوی رهائی از قید استبداد و استکبار و برپائی حکومتی الهی شد، حماسه اعدام حسنعلی منصور توسط گروهی از جوانان مؤمن و انقلابی عضو هیئت مؤتلفه اسلامی به رهبری امام خمینی رحمت ... علیه، در اوّل بهمن ماه 1343 بود و این حسنعلی منصور اوّلین نخست وزیری است که پس از کودتای انگلیسی-امریکائی 28 مرداد 32 و حذف تدریجی سیاستمداران سنتی طرفدار انگلیس از صحنه سیاسی ایران، هم خود و هم تمام اعضاء دولتش یکدست سرسپرده امریکا بودند و برای سلطه بلامنازع امریکا بر ایران در اولین گامها لایحه مصونیت قضائی امریکائی ها یا همان کاپیتولاسیون را بتصویب رساندند که اعتراض رهبرکبیر انقلاب رحمت ... علیه به آن موجب تبعید ایشان به ترکیه در 13 آبان سال 1343 شد.   
در شرایط خفقانی که پس از این حوادث پیش آمده بود، طنین رعدآسای اسلحه سربازان رشید اسلام و رهروان خمینی کبیر رحمت ... علیه، توانست سکوت مرگباری را که با نقشه های استکبار و پادوئی رژیم شاه بر مردم ایران تحمیل شده بود درهم بشکند. شجاعت و رشادت و اهمیت کار این گروه فدائی وقتی نمایان‌تر می شود که بدانیم، استکبار امریکائی، در آن زمان، ایران را جزیره ی امن خود می دانست و با اطمینان کامل از تاثیر ددمنشی‌های ساواک و قتل عام 15 خرداد در خروج مردم از صحنه، مقدّمات تصویب قانون اسارت‌بار کاپیتولاسیون را در دولت منصور تدارک دیده بود، در چنین دوران سیاهی که شاه، به کمک امریکا، پایه های سلطنت مستبدانه خود را مستحکم می کرد، فروزش این ستاره های درخشان آسمان انقلاب، نور امید را در دل مبارزان راه حق زنده کرد و سرمشقی کارساز برای آنان شد تا همانند این گروه؛ با ایمان به هدف و اطاعت‌ بی چون و چرا از رهبری و ارشاد روحانیت آگاه به پیروزی دست یافته و نظام اسلامی را در ایران تأسیس کنند.
مروری بر زندگی مبارزاتی این گروه کوچک و گروه‌های مشابه دیگر، که نهضت اسلامی با مبداء 15 خرداد 42 را به پیروزی 22 بهمن 57 پیوند زدند و مقایسه این نهضت با نهضت‌های شکست خورده و به انحراف کشیده در جهان اسلام و دیگر کشورها، کاشف این حقیقت است که نهضت‌هائی به پیروزی و ماندگاری می‌رسند که پیکارگران و مبارزان آن ضمن داشتن ایمان دینی و پشتکار زیاد، از نعمت رهبری آگاه و متصل به خدا برخوردار باشند و در اطاعت از رهبر نیز بهیچوجه کوتاهی نکنند.
59 سال پس از این حماسه قهرمانانه و در شرایط پیچیده ای که دشمنان قسم خورده انقلاب، با استفاده از تمام ابزارهای رسانه ای و کمک سرسپردگان داخلی استحاله انقلاب اسلامی را دنبال می کنند و می کوشند تا برای نفوذ در ارکان تصمیم سازی و تصمیم گیری و انحراف از آرمانهای این پیشگامان نهضت اسلامی، حداکثر بهره برداری را بنمایند، مرور این رویداد و شناخت باورها و رمز پیروزی خط فکری این حماسه آفرینان می تواند چراغ راه ملّت قهرمان ایران در خنثی کردن نقشه دشمنان باشد. ان شاء ... .
موسوی زاده

 

برچسب ها : پیروزی انقلاب اسلامی استکبار نهضت اسلامي ایران