شماره خبر : 29048
منتشر شده در مورخ : ۲۲ دی ۱۴۰۲
ساعت : 17:18
راوی گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر، از فرمانداری ها شروع شود

راوی گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر، از فرمانداری ها شروع شود

 کرمی نژاد از آبفای استان رفت علیدادی از آب و برق آمد
پس از کش و قوس های زیاد می توان گفت جنجالی ترین مدیر عامل آب و فاضلاب استان در سال های گذشته، سرانجام با حکم مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تغییر کرد و صابر علیدادی به عنوان مدیر عامل جدید این شرکت منصوب شد. از سوابق علیدادی می توان به معاونت آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان اشاره کرد.
در زمان مدیریت کرمی نژاد، پروژه های جامع آب و فاضلاب و دفع آب های سطحی اهواز پیشرفت قابل توجهی داشت هر چند حفاری‌های گسترده در شهر نارضایتی هایی به وجود آورد.
مدتی پیش موضوع فروش ساختمان شرکت آبفا در ابتدای کیان پارس، جنجال آفرین شد که مدیر عامل سابق آبفا ضمن رد این موضوع اعلام کرد در زمینی به مساحت 18 هزار مترمربع متعلق به این شرکت واقع در منطقه کیان شهر، ساختمان جدید شرکت ساخته خواهد شد. در شماره بعد راوی تحلیلی پیرامون تغییر مدیر عامل آبفا و سخنی با ایشان خواهیم داشت.
 ‌برخورد با مدیران کم کار توسط 
ستاد امر به معروف و نهی از منکر، از فرمانداری ها شروع شود
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خوزستان با اشاره به ماموریت های قانونی مشخص شده برای دستگاه های اجرایی در جهت عمل به امر معروف و نهی از منکر گفته : اگر دستگاهی یا مدیری در این زمینه کوتاهی کند باید به جد پیگری شود.
سرهنگ شهریاری از مردم خواست نسبت به مدیرانی که در تراز انقلاب عمل نمی کنند، مطالبه گر باشند چون برای پیگیری عملکرد این چنین مدیران قانون وجود دارد و ما تا رسیدن به نتیجه، آن را پیگیری می کنیم و در این راستا تعدادی از مدیران کم کار به دادستانی معرفی شده اند تا پیگیری های لازم انجام شود و گروه های پنج و ده نفره که ساماندهی شده اند، از حمایت قضائی و انتظامی برخوردار می‌شوند.
عرض شود حالا که ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر چنین مسئولیتی دارد، چه بهتر که این کار مهم را از فرمانداری ها شروع کند علی الخصوص اهواز چرا که کم کاری در این حوزه کاملاً مشهود است و نمونه بارز آن بی تفاوتی فرمانداری در قبال وضعیت نا به سامان شورای شهر اهواز است که تشکیل جلسات آن به خاطر طرح بر کناری شهردار، دلبخواهی شده در حالی که فرماندار در چنین وضعیتی وظیفه دارد ورود کند و اوضاع را سر و سامان بدهد و چنانچه نتوانست کاری کند، از استاندار در این باره کمک بخواهد و اگر یک نهاد از عهده این کار برنیاید، چطور می خواهد انتخابات را مدیریت کند. مردم هم همانطور که در صحن شورا مشاهده شد در این مورد مطالبه گر هستند و خواستار آنند که به هیچ عنوان اجازه داده نشود سوء مدیریت شهری ادامه یابد و آن طور که استاندار خواسته پروژه های شهری متوقف نشوند.
دستگاه قضائی وارد نشدن بنزین با کیفیت به اهواز را به عنوان <حقوق عامه> پی گیری کند
ثابت شده که یکی از مهمترین عوامل آلودگی هوای اهواز چگونگی کیفیت سوخت خودروهاست و این وضع به دلیل اینست که بنزین با کیفیت (سوپر و یا یورو 4) وارد اهواز نمی شود و جایگاههای فروش سوخت، فاقد آن هستند. سوال این است که چرا اداره کل استاندارد استان در این باره حتی اظهار نظری نمی کند در حالی که مثل سایر مواد، وظیفه این اداره است که وضعیت سوخت را به دستگاه های مربوطه گزارش دهد و در این مورد باید پاسخگو باشد و ترک فعل و عملکرد آن هم باید بررسی و برخورد قانونی انجام شود.
نکته دیگر این که در باره فقدان بنزین با کیفیت در اهواز، شرکت فرآورده های نفتی اهواز، مسئولیت دارد و باید پاسخگو باشد که چرا بنزین با کیفیت وارد این کلانشهر نمی شود در حالی که بنزین وارداتی از بندر به اهواز وارد و به دیگر استان ها می رود و قاعدتاً خوزستان در این مورد اولویت دارد. این چه عدالتی است که بنزین وارداتی پس از تخلیه از کشتی در بندر، با لوله یا تانکر به استان ها برود، بعد ما برویم و هر بنزینی که دادند با تانکر به استان بیاوریم. شک نیست که اگر مسئولان مقتدر و مستقلی در استان داشتیم، این اتفاق رخ نمی داد. ضمناً همان مختصر بنزین با کیفیت که وارد اهواز می شود هم بنحو صحیح مدیریت نشده و به نوعی با بنزین بی کیفیت مخلوط می شود و در اصل هدر می رود.  ‌
انتظار این است که در مواردی مانند همین آلودگی هوا ناشی از بی کیفیتی سوخت ( بنزین) دستگاه قضا به موضوع ورود کند چون رسیدگی به این امر مهم فقط وظیفه محیط زیست نیست. راوی اطلاع دارد که دادگستری بخشی بنام <حقوق عامه> دارد و یک معاون ویژه رسیدگی به حقوق عامه است و از این طریق می شود به موضوع ورود کند. البته از حق نباید گذشت که دادستان استان، از اختیارات خود در خصوص مقابله با شرکت های آلاینده به خوبی بهره برده و در مقام دفاع از مردم برآمده که جای قدردانی دارد.
اختلاس به فضای سبز شهرداری ها رسید!
چهار نفر از کارکنان سازمان فضای شهر شهرداری دزفول، پیرو تشکیل پرونده قضائی مبنی بر اختلاس توام با جعل، تعلیق شدند. مجرمیت 2 نفر از پیمانکاران طرف قرارداد این شهر نیز تحت عنوان رشاء، احراز شد.
این ها دیگه کی هستند.
کروکی های دیجیتال جایگزین مدلهای سنتی تصادفات رانندگی شد
این طور که رئیس پلیس راهور اهواز خبر داده : کروکی های دیجیتال و الکترونیکی تصادفات رانندگی جایگزین مدل سنتی کاغذی شده است که این اقدام در کاهش مشکلات ثبت کروکی و صرفه جوئی وقت مردم انجام شده و بسیاری از چالش هایی که مردم در این خصوص با آنها رو به رو هستند، رفع خواهد شد.
به گفته سرهنگ حسنوند کروکی الکترونیک، یک طرح مشترک بین پلیس راهور و بیمه مرکزی است.
اقدام خوبی است و امیدواریم با این کار معطلی پس از تصادف در محل که موجب ترافیک می شود کم و پس از تماس تصادف کنندگان بلافاصله رفع مشکل شود.
محوطه های تاریخی دوره های عیلامی و اشکانی به استاندار ابلاغ می شود
عرصه و حریم چهار محوط مهم تاریخی خوزستان در شورای تعیین عرصه و حریم وزارت میراث فرهنگی تایید و تصویب شده و به زودی با امضای وزیر میراث به استاندار خوزستان ابلاغ خواهند شد. این محوطه ها مربوط به دوره های عیلامی و اشکانی و بقایای یک شهر در صدر اسلام است که در فاصله  قرون چهارم تا ششم هجری رونق داشته است.

برچسب ها : فضای سبز شهرداری كروكی های دیجیتال تصادفات رانندگی