شماره خبر : 28903
منتشر شده در مورخ : ۱۷ دی ۱۴۰۲
ساعت : 18:1
راوی گفت: فرماندار دخالت نکرد، استاندار از شهردار اهواز حمایت کرد

راوی گفت: فرماندار دخالت نکرد، استاندار از شهردار اهواز حمایت کرد


همچنان بین تعدادی از اعضای شورای شهر اهواز و شهردار شکر آب است و با یکدیگر کَل کَل می کنند. از جمله رئیس شورای شهر گفته: <شورا آدم های خوبی هستند ولی یک عده‌ای از بیرون به آن ها خط می دهند. این حرف یعنی چی؟ خب من هم این حرف را در مورد شما می گویم که از بیرون به شما کسی دارد خط می دهد، اصلا شما سر خط یک موضوع‌هایی هستید، این حرف های بی ربط و بی سند چیست که شهردار در مورد نمایندگان مردم می زند.>
بنظر می رسد با وضعیتی که پیدا شده، این شورا و شهردار منبعد آبشان در یک جوی نمی رود و بعضی ها چنین اوضاع و احوال شورا و شهردار را با انتخابات آینده مجلس بی ارتباط نمی دانند. البته در این میان سوال این است که چرا بعد از گذشت 28 ماه از آمدن شهردار اصفهانی، حالا یادشان آمده که خانواده شهردار در اهواز سکونت ندارند و این موضوع را عاملی برای تغییر شهردار عنوان کرده اند. 
مخالفان برکناری شهردار معتقدند وزارت کشور نامه نوشته که در مواردی شهردار می تواند دور از خانواده اش در محل خدمتش باشد اما نائب رئیس شورا گفته وزارت کشور نمی تواند برکناری شهردار اهواز را لغو کند. هیات رئیسه هم چهار ماه تذکر و طرح سوال را به تعویق انداخت که انجام چنین کارهایی، کارشکنی در کار شورا است. 
حالا جلسات شورا بدلیل غیبت چند نفر از اعضا که حد نصاب را پایین می آورند، تشکیل نمی شود و نایب رئیس شورا این را هم گفته که اگر عضوی شش جلسه متوالی و 12 جلسه غیر متوالی در شورا حضور پیدا نکند، قانون پیش بینی هایی را دارد اما اگر عدم حضور در یک تا سه جلسه موجب اخلال در مدیریت شهری شود، فرمانداری می تواند در مورد سلب عضویت این عضو یا اعضای شورا تصمیم گیری کند که البته فرماندار اهواز به موضوع ورود نکرده و در عوض در خبرها بود که استاندار تکلیف کرده که شهردار محکم بماند و هیچ پروژه ای نباید متوقف شود و معلوم نیست چرا فرماندار اهواز ، از حق قانونی خود استفاده نمی کند چرا که فرماندار می تواند حتی شهردار برکنار شده را با صدور حکمی ابقا کند کما اینکه در خصوص شهردار بابل این اتفاق افتاده و چهار ساعت پس از استیضاح و برکناری شهردار با وجود انتخاب سرپرست جدید شهرداری ، با وتوی فرماندار، شهردار برکنار شده، ابقا شد. 
با توجه به اینکه قانون نحوه خاتمه خدمت و عزل شهرداران را مشخص کرده و وظایف استاندار، فرماندار و وزارت کشور در این مورد به صراحت معلوم است، جر و بحث های شورا و شهردار جز اتلاف وقت و توقف پروژه ها ثمری ندارد، ضمن اینکه عوامل و مسئولان شهرداری فارغ از این حرف و حدیث ها باید به وظایف خود عمل کنند و تا روزی که در سمت های خود هستند، نباید بی خیال کارها و امور شهر باشند که ظاهرا اکنون استاندار تشخیص داده باید به این وضعیت پایان بدهد و در مقام حمایت از شهردار اهواز برآمده است، در حالیکه اعمال قانون شوراها در حیطه وظایف اعضای شوراهاست و استانداران فقط زمان انحلال شورا بعنوان قائم مقام انجمن شهر می توانند اقدام کنند. جالب اینجاست که آقای پورموسوی رئیس شورای شهر اهواز دارای سوابق سیاسی و اجتماعی بالائی است و سال ها در این سمت ها بوده و بنظر می رسد حتی بیشتر از استاندار به قوانین و وظایف شورا و مسائل جنبی آن آگاهی دارد، بشرطی که بتواند استقلال شورا را حفظ کند.
دو انتصاب در مراکز شرق و غرب بهداشت اهواز 
دکتر پژمان بختیاری نیا معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و رئیس مرکز بهداشت استان، طی احکامی، دکتر حسین قلیچ خانی را به عنوان سرپرست مرکز بهداشت شرق اهواز و مهندس امر ا... مردانی را به عنوان سرپرست مرکز بهداشت غرب اهواز منصوب کرد. مردانی پیش از این رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز بوده است. 
فرماندارانی را که در انتخابات دخالت کنند، برکنار کنید 
در خبرها بود که 2 نفر از فرمانداران استان فارس که در فرایند انتخابات امسال جانبداری کرده بودند، از کار برکنار شدند تا امانتداری و سلامت انتخابات رعایت شود. با توجه به برخی مسائل انتخابات دوره قبل انتظار این است که مسئولان انتخابات استان بخصوص در برخی شهرها که سابقه خوبی ندارند، چهار چشمی مواظب بعضی عوامل احیانا نفوذی باشند. 
دست گزارشگران فساد باز شد 
سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد: طرح حمایت از گزارشگران فساد، در شورای نگهبان، خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.
قابل توجه آنها که سرشان برای دادن این گزارش ها درد می کند، بشرط آنکه گزارش ها دقیق و بدور از غرض و مرض باشد و شتردزدها را به تخم مرغ دزدها ترجیح دهند، هر چند که ممکن است مافیای تخم مرغ هم داشته باشیم!
اعلام غلظت آلاینده ها، بهتر از پیش بینی وضع هوا جواب می دهد 
ظاهرا هواشناسی خوزستان از بارانی شدن هوای استان ناامید شده چون مدتی است هر چه پیش بینی میکند درست از آب در نمی آید و مدعی هستند ابرها در آسمان استان غیبشان می زند، بنابراین حالا به اعلام تداوم افزایش غلظت آلایندهها پرداخته اند چون مطمئن هستند چیزی که ما زیاد داریم همین آلاینده هاست و کسی هم بفکر ربودن آن ها از آسمان استان نیست!

 

برچسب ها : غلظت آلاینده ها پیش بینی وضع هوا شهردار اهواز خوزستان