شماره خبر : 28862
منتشر شده در مورخ : ۱۶ دی ۱۴۰۲
ساعت : 21:35
راوی گفت: اگر مالچ پاشی به زیان طبیعت است  چرا انجام می شود،  آن هم بدون مجوز؟

راوی گفت: اگر مالچ پاشی به زیان طبیعت است  چرا انجام می شود،  آن هم بدون مجوز؟


در حالی اجرای عملیات مالچ پاشی معمولاً به عنوان یک خبر مهم از شبکه استانی پخش می شود که مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان ضمن مخالفت با این عملیات گفته : < مالچ پاشی به تنوع زیستی و پوشش گیاهی آسیب وارد می کند و این اداره کل تاکنون مجوزی برای مالچ پاشی در غرب کرخه صادر نکرده است و این عملیات که به منظور جلوگیری از پخش ریزگردها و فرسایش خاک انجام می شود، همواره مخالفان زیادی داشته است.>
به قرار اطلاع، جمعی از دوستداران، انجمن ها و فعالان محیط زیست، خواستار توقف مالچ پاشی و پیشگیری از انجام آن شده اند و کارزار توقف مالچ پاشی را خطاب به معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست راه اندازی کرده اند.
به اعتقاد متخصصان، اگر مالچ در سطح خاک پاشیده شود، ممکن است باعث از بین رفتن پوشش گیاهی شود. همچنین هوا دهی به ریشه گیاهان و رشد مجدد آنها را تحت تاثیر منفی قرار می دهند و به همین علت استفاده از مالچ پاشی در برخی از محیط های طبیعی بسیار نگران کننده است.
این طور که اعلام شده، با اجرای مالچ پاشی، محیط زیست برخی از مناطق بکر طبیعت خوزستان از جمله در بستان آسیب جدی دیده و به موزه جانداران تبدیل شده است.
اگر مالچ پاشی این همه ضرر و زیان برای طبیعت و از بین بردن خاک دارد، چرا کماکان عملیات آن اجرا می شود، حتی بدون صدور مجوز! چرا دستگاه ها با یکدیگر هماهنگ نیستند و با هم لج بازی می کنند و در این میان نظارت بر چنین اعمالی که مخالف و موافق دارد، با کیست؟ 
اگر بعدها ثابت شود حق با سازمان حفاظت محیط زیست بوده و مالچ پاشی کار درستی نبوده، بعد از تخریب زمین های بکر، چه کسی یا دستگاهی جوابگو خواهد بود و آیا جبران شدنی است؟ 
 شهردار اهواز، از اول گفته خانواده ام را به اهواز نمی آورم و شورا موافقت کرده بود
این روزها بحث تشکیل نشدن جلسه شورای شهر اهواز به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضا به منظور تعیین تکلیف شهردار، مطرح است که البته مهمترین علت اصرار شورا (چند عضوی که حاضر می شوند) این است که چرا شهردار خانواده اش را در اهواز که محل خدمت اوست، مستقر نمی کند و آن ها همچنان ساکن اصفهان هستند؟   ‌
یکی از اعضای شورا در این باره گفته : زمان انتخاب آقای امینی به عنوان شهردار اهواز وی به صراحت گفته که مشکلی دارم و نمی توانم خانواده ام را به اهواز بیاورم و تمام 13 نفر عضو شورا موافقت کردند که ایشان زن و بچه هایش را به اهواز نیاورد و با توجه به این شرط او، به اتفاق آرا به عنوان شهردار اهواز انتخاب شد و حالا از نظر اخلاقی نمی توانیم زیر حرف خودمان بزنیم اما می توانیم به عنوان عضو شورای شهر، عملکرد وی را بررسی و اظهارنظر و اقدام قانونی کنیم و اگر ایرادات و اشکالاتی وجود دارد، مستندات خود را به سازمان بازرسی ارائه دهیم.  ‌
خب همین کار را بکنید چرا کارهای شهر و امور شورا را تعطیل کرده اید؟ 
با وجود پنجره و درگاه خدمات دولت چرا می گویند مردم باید به ادارات مراجعه کنند؟ 
تبلیغات زیادی راجع به پنجره خدمات دولت هوشمند شده و تعریف آن این است که این پنجره یک راه امن برای دسترسی آنلاین به خدمات دولتی از طریق یک درگاه واحد است. قرار بوده در این سامانه، خدمات به صورت مستقیم استعلامی و پنجره واحدهای دستگاهی، در اختیار کاربران قرار داده شود و در این درگاه که متعلق به سازمان فناوری اطلاعات ایران است، کلیه خدمات الکترونیکی به صورت یکپارچه در قالب خدمات مستقیم استعلامی و سامانه های ملی استانی به شهروندان ارائه شود. به این ترتیب قاعدتاً دیگر مردم نیاز به حضور فیزیکی در دستگاه ها ندارند، اما در عمل مردم گله دارند که در خیلی موارد، ناگزیر به مراجعه به ادارات به منظور انجام کارهایی که دارند، هستند. از جمله شهروندی به راوی گفته : برای صدور انحصار وراثت می گویند باید به شورای حل اختلاف، اداره مالیاتی، گواهی سهام عدالت و موارد دیگر حضوری اقدام کند که مستلزم مراجعه بسیار به ادارات و صرف وقت زیاد است و بهتر است در این باره شفاف سازی شود و مردم را راهنمایی کنند که آیا این همه رفت و آمد برای کاری مثل صدور انحصار وراثت با توجه به درگاه دولتی لازم است؟
رد صلاحیت شدگان داوطلبان نمایندگی مجلس اعتراضی ندارند
بنا به اعلام ستاد انتخابات خوزستان 655 داوطلب نمایندگی مجلس از این استان تایید صلاحیت شدند. تعدادی از نمایندگان دوره فعلی هم از جمله 7 نماینده خوزستان که داوطلب دوره پیش رو بودند، رد صلاحیت شده اند و اغلب آنها اعتراضی نداشتند. از حوزه انتخابیه اهواز هم 202 داوطلب نمایندگی مجلس تایید صلاحیت شدند.
نکته قابل توجه این که با وجود ممنوعیت تبلیغات انتخاباتی قبل از موعد مقرر برای این کار، بعضی از داوطلبان اقدام به تبلیغات زودرس کرده اند که نیاز به برخورد دارد.
جاده اهواز - آبادان را دریابید، خیلی خراب است
خرابی جاده اهواز - آبادان موجب گلایه مردم است. انتظار این است مسئولان راه و شهرسازی و اداره کل حمل و نقل جاده ای و راهداری خوزستان در این باره نسبت به مرمت یا روکش آسفالت ( با رعایت مسائل زیر سازی) اقدام کنند. چرا مسئولان یا مدیران زیرمجموعه آنها از جاده ای به این مهمی و قدمت بازدید ندارند یا دارند اما بی توجهند؟ این هم نوعی ترک فعل نیست؟

برچسب ها : درگاه خدمات دولت انتخابات مجلس سازمان حفاظت محیط زیست