شماره خبر : 28702
منتشر شده در مورخ : ۱۱ دی ۱۴۰۲
ساعت : 8:29
راوی گفت: دلجوئی دولت از مردم در برابر گران شدن اینترنت

راوی گفت: دلجوئی دولت از مردم در برابر گران شدن اینترنت


وزارت ارتباطات با ارسال پیامکی به کاربران اینترنت اعلام کرد که شهروندان برای فعال سازی بسته اینترنت رایگان اهدایی دولت، از تاریخ 12 دی ماه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند مراجعه و شماره پیش فرض خود را انتخاب کنند.
شاید چنین اقدامی، اندکی از دلخوری مردم از بابت گرانی 30 درصد اینترنت کم کند. اما موضوع این است که معمولاً اول کیفیت یک کالا بالا می رود بعد در ازاء آن گران می کنند، هر چند آنقدر وعده خلافی شده که به قول و قرارها هم دیگر اعتمادی نیست.
 شیلات خوزستان با وجود ظرفیت ایجاد هزاران فرصت شغلی، به استان‌های دیگر وابسته است
مدیر کل شیلات خوزستان مدعی است این استان ظرفیت ایجاد هزاران فرصت شغلی در حوزه شیلات را دارد و توسعه شیلات خوزستان می تواند به بزرگترین جریان اقتصادی استان تبدیل شود، با این حال تمام مراکز تکثیر میگوی استان در سال های گذشته تعطیل بودند و در این حوزه هم به استان‌های دیگر وابسته ایم و اکنون تنها سه مرکز فعال به چرخه تولید بازگشته است. ضمناً خوزستان ظرفیت پرورش ماهی در قفس را دارد.
به گفته مدیر کل شیلات استان، حدود 70 میلیون قطعه بچه ماهی نیاز است که در سال گذشته با وجود قدمت این صنعت، بیشتر از 10 میلیون قطعه واردات انجام شده و همچنان نیاز به واردات بچه ماهی از استان های دیگر وجود دارد.
گفتنی است که خوزستان با 64 هزار کیلومتر مربع وسعت، 300 کیلومتر نوار ساحلی دارد که بیشتر آن ها از نظر آبزی پروری بکر است و توسعه شیلات در خوزستان نقش بسزایی در ایجاد اشتغال، ارزآوری و بهبود وضعیت غذایی دارد، بشرط آن که مسئولان تسهیل گری کنند و حوزه اقتصادی استانداری تحرک داشته باشد و از طریق ارتباط با مرکز و رفع موانع توسعه شیلاتی در این باره فعال عمل کند.
افزایش قیمت، جایزه کم فروشی و بی کیفیتی نان اهواز
در حالی که هیچ امیدی به کاهش قیمت مایحتاج عمومی نیست و همچنان مسائل صنفی به زیان مصرف کننده است، مشکل صنف نانوا در اهواز حل شد و با تلاش و پی گیری متولیان این صنف همسان سازی قیمت نان جامه عمل پوشید. با این موفقیت صنف نانوا، قیمت نان تافتون و لواش، از پنج هزار ریال به 6 هزار و پانصد ریال افزایش یافت.
رئیس اتحادیه نانواهای اهواز با بیان این که قیمت مواد اولیه و دستمزد کارگران افزایش یافته و باید به همین نسبت قیمت نان تعیین شود، این را هم گفته که حمایت از نانوا، در کاهش کم فروشی و افزایش کیفیت نان اثرگذار است. به این ترتیب رئیس اتحادیه قبول دارد که تا حالا کم فروشی و بی کیفیتی نان وجود داشته و کسی مانع نبوده تا حرفشان به کرسی نشست. هر بار هم که قیمت نان بالا رفته، تاثیری در وزن و کیفیت آن نداشته است. ضمناً با الکترونیکی شدن تنورها تعداد کارگران نانوائی خیلی کم شده و در برخی نانوائی ها فقط یک نفر، خمیر می گیرد و خودش نان را روی دستگاه می زند و نان پخته شده هم روی غلطک می افتد و دستمزد کارگر صرفه جوئی می شود و باید دید قیمت تمام شده هر قرص نان چطور محاسبه می شود.
وقتی ابلاغ دستور قضائی کارساز نباشد مردم به کجا و کی متوسل شوند؟ 
این طور که سرپرست اداره حفاظت محیط زیست اهواز خبر داده 53 نقطه تجمع زباله در اهواز وجود دارد و در حال حاضر زباله ها در بیشتر مناطق اهواز در محله ها پخش هستند.
وی گفته : < با دادستانی جلسه داشتیم و دستور اقدام قضائی برای مدیریت پسماند شهرداری اهواز صادر و مهلت داده شد تا پاکسازی مناطق انجام شود اما با وجود ابلاغ دستور دادستانی، یک ماه از این زمان گذشته ولی متاسفانه زباله ها به صورت پراکنده وجود دارد و اقدامی در این باره انجام نشده است.>
عجب حکایتی است، دادستانی دستور اقدام داده اما با گذشت یک ماه از ابلاغ صدور این دستور کاری نشده، پس در این شهر چه کسی حرف آخر را می زند و اگر دستور قضائی هم اجرا نشود، چطور سنگ روی سنگ بند می شود و باید از کدام مقام دیگر انتظار رفع مشکلات را داشت؟ 
تا به بخش خصوصی توانمند میدان ندهید هیچ شهرکی ساخته نخواهد شد
استاندار خوزستان از امضای تفاهم نامه ای با سازمان غذا و داروی کشور خبر داد که به موجب آن شهرک دارویی در استان ساخته خواهد شد. البته اعلام نشده که این شهرک، کی، کجا و از کدام منبع ساخته می شود. ضمناً در سال های گذشته وعده ساخت انواع شهرک ها در استان و به خصوص در اهواز داده شده که هرگز به آن ها عمل نشده و تا وقتی به بخش خصوصی توانمند، میدان داده نشود، هیچ اتفاقی در شهرک سازی ها نخواهد افتاد کما این که شاهد بودیم تنها شهرک های موفق ساخته شده در اهواز که موفق بودند، شهرک های مربوط به آهن فروشان، بنکداران و نمایشگاه های خودرو بود که توسط یک سرمایه دار اهوازی با چه مرارت هایی ساخته شد.
حرف کدام عضو شورا را باید باور کرد؟
یک عضو شورای شهر اهواز گفته: < شهردار اهواز با آگاهی و آزادی کامل انتخاب شد.>  
‌این مطلب در پاسخ به ادعای یک عضو دیگر شورا که اخیراً گفته است شهردار اهواز با بی دقتی و دست پاچگی و بدون مطالعه انتخاب و به او رای داده شده و شرایط احراز را نداشته، عنوان شده و حالا معلوم نیست بالاخره حرف کدام عضو شورا را باید باور کرد؟
ضد و نقیض گوئی در باره عقیم سازی و تغییر مسیر سیستم های بارشی کشور
رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی، اخبار منتشر شده در باره عقیم سازی سیستم های بارشی و تغییر مسیر آن ها به کشورهای دیگر را شایعه دانسته و اعلام کرده که این موضوع از نظر هواشناسی، صحت ندارد.  ‌
به گفته او امکان تغییر انرژی سامانه های بارشی توسط انسان وجود ندارد و کم بارشی بر تمام خاورمیانه و آسیای میانه حاکم است.
اگر چنین است، چرا با توجه به پیش بینی های هواشناسی، شاهد بودیم که سامانه بارشی از کشورهای دیگر به ایران وارد شد اما به جای بارش، غیبش زد و حتی کارشناس هواشناسی هم به این موضوع اشاره ای داشت. برای پائیز امسال هم پیش بینی های بارش های مناسب در کشور شده بود که چنین نشد و در پی آن معاون محیط زیست دریائی موظف شد این موضوع را با دقت و حساسیت بالا بررسی و نتایج این تحقیق را برای تنویر افکار عمومی به اطلاع رسانه ها و مردم برساند که تا حالا خبری نشده است.

برچسب ها : طیبه بزرگ نیا شیلات مناطق اهواز خوزستان