شماره خبر : 28672
منتشر شده در مورخ : ۹ دی ۱۴۰۲
ساعت : 20:58
راوی گفت:  این که 12 سال است هیچ پروژه بهداشتی در اهواز اجرا نشده، باعث شرمندگی مسئولان نیست؟

راوی گفت:  این که 12 سال است هیچ پروژه بهداشتی در اهواز اجرا نشده، باعث شرمندگی مسئولان نیست؟

       
رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز در نشست اخیر شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان اهواز، به سیم آخر زد و هر چه دل تنگش خواست، بیرون ریخت و از جمله با ابراز گله مندی از اجرا نشدن مصوبات این شورا، گفت اگر وضع این طور است، این شورا تعطیل شود، بهتر است.  ‌
به گفته مردانی، بیشتر از 12 سال است که هیچ پروژه ای در حوزه بهداشت اهواز، اجرا نشده، امسال هم چند پروژه بهداشتی در اهواز، در دست انجام است که متاسفانه شهرداری در این مسیر همراهی نمی کند و بعد از شکایت از شهرداری اهواز به دلیل آبگرفتگی اخیر در پی بارش باران و به دلیل احضار مدیران مربوطه به دادگاه به نشانه اعتراض، پروژه های حوزه بهداشت در شهر تعطیل شده است.
مردانی این را هم گفت که یکهزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه های بهداشت به استان اختصاص یافته و تا پایان سال مهلت جذب این اعتبار است که با این اقدام شهرداری، با مشکل روبرو خواهیم شد.
واقعاً  چه شیر تو شیری است! این همه عقب ماندگی های اهواز کافی نیست که حالا در حوزه بهداشت شهر تا این حد نابسامانی داریم. شنیدن این که در 12 سال گذشته هیچ پروژه ای در حوزه بهداشت اهواز اجرا نشده، اگر فاجعه نیست، پس چیست¿اینکه پروژه های حوزه بهداشت در شهر به خاطر یک اقدام قضایی تعطیل شده، اگر باعث شرمندگی آقایان نیست، پس چیست؟این که اعتبار بهداشتی شهر اگر تا پایان سال جذب نشود، از دست می رود، اگر لج بازی مدیران شهری با مردم نیست، پس چیست؟ اگر مسئولان بهداشت استان قادر به حل این مسائل نیستند، استاندار یا فرماندار اهواز ( اگر می توانند) کاری بکنند تا زمان و پول از دست نرود.
به دلیل بی تجربه بودن، فرمانداران فعلی، از فرمانداران گذشته در کنارشان استفاده می شود
رئیس ستاد انتخابات خوزستان گفته : < در حوزه برگزاری انتخابات، برای این که بتوانیم توانمندتر ورود کنیم، باید از تجربیات گذشته استفاده کنیم و تصمیم بر این شد از ظرفیت فرمانداران قدیم که افرادی کار کشته هستند و در واقع تجربه خوبی در بحث برگزاری انتخابات دارند، استفاده کنیم و در همین زمینه از پنج، شش فرماندار استفاده خواهد شد تا به عنوان همیار در کنار فرمانداران باشند، مشاوره بدهند و چالش ها و آسیب ها را احصا کنند و در واقع حلقه واسط فرمانداران با ستاد انتخابات خوزستان باشند.>
این حرف معاون استاندار، در واقع اعتراف به این است که در انتخاب و انتصاب فرمانداران، از نیروهای با تجربه استفاده نشده و ظاهراً شاید تجربه برگزاری حتی یک انتخابات را ندارند و اگر این طور است، چه بهتر منبعد تجربه کاری را از شاخص های انتصابات بدانند، ضمن این که مشاوران استاندار هم از فرمانداران و مدیران با تجربه باشند تا استان بیشتر از این از سوء مدیریت ها لطمه نبیند.
 بعضی قرص های لاغری، باعث معتاد شدن مصرف کننده به مواد مخدر می شود
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران از دستگیری سه نفر که اقدام به تبلیغ و فروش قرص های لاغری غیر مجاز در فضای مجازی کرده بودند، خبر داده و گفته قرص های لاغری این افراد حاوی مخدر شیشه بوده و موجب اعتیاد مصرف کنندگان شده است.
به گفته وی از محل دستگیری این افراد 13 هزار و 900 عدد انواع قرص های لاغری غیر مجاز و تقلبی حاوی مواد روانگردان شیشه در بسته بندی های مختلف جعلی کشف و ضبط شد.
عوارض جانبی مصرف قرص های لاغری تقلبی بر سلامت فرد می تواند باعث انواع واکنش های زیانبار، حتی حمله قبلی شود که در برخی موارد مشخص شده کشنده هستند. بنابراین نباید فریب تبلیغات قرص های لاغری مانند : < در یک ماه 10 کیلو وزن کم کنید> و مشابه آن را خورد.
کی گفته دستمزد یک جراح زانو معادل کاشت ناخن است
رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی با ناچیز خواندن تعرفه های پزشکی مدعی شده درآمد کاشت ناخن، بیشتر از دستمزد جراح زانو است و آن را با هزینه 450 هزار تومان کاشت ناخن و دستمزد 400 هزار تومانی جراحی پروتز زانو مقایسه کرده است.
معلوم نیست رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی، این عدد 400 هزار تومان هزینه جراحی پروتز زانو را از کجا آورده؟چون جراح با سابقه و مشهور، کاری به تعرفه ندارد و می گوید فلان مقدار پول می گیرم تا این عمل را انجام بدهم. ضمناً قیمت پروتز زانو با توجه به این که چه برندی را بیمار انتخاب می کند متفاوت است اما معمولاً 15 تا 30 میلیون تومان است، ضمن این که به دلیل نوسان قیمت دلار، تعیین دقیق قیمت، پیش از موعد عمل ممکن نیست.  ‌
به گفته اهل فن هزینه جراحی تعویض مفصل زانو در سال 1402 متفاوت بوده و به عواملی از جمله مکان انجام جراحی، هزینه های پروتز  و مفصل مصنوعی زانو، هزینه دستمزد و هزینه شخصی پزشک و هزینه های بیمارستانی دارد. 
البته به سلول های بنیادی و سلول درمانی هم مربوط می شود. بنابراین اعلام رقم 400 هزار تومان جراحی پروتز زانو خبر از بی اطلاعی رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی دارد و جای تاسف است که چنین ناآگاهانه مسائلی از طرف یک تشکل پزشکی عنوان می شود.
 از طرف دیگر قرار نیست انتظار این باشد که جبران پائین بودن تعرفه پزشکی، از جیب مردم باشد و آقایان باید به بیمه ها فشار آورند که در برابر درآمدشان، بخش اعظم هزینه های درمانی را بپردازند.
دلجوئی دولت از مردم در برابر گران شدن اینترنت
وزارت ارتباطات با ارسال پیامکی به کاربران اینترنت اعلام کرد که شهروندان برای فعال سازی بسته اینترنت رایگان اهدایی دولت، از تاریخ 12 دی ماه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند مراجعه و شماره پیش فرض خود را انتخاب کنند.
شاید چنین اقدامی، اندکی از دلخوری مردم از بابت گرانی 30 درصد اینترنت کم کند. اما موضوع این است که معمولاً اول کیفیت یک کالا بالا می رود بعد در ازاء آن گران می کنند، هر چند آنقدر وعده خلافی شده که به قول و قرارها هم دیگر اعتمادی نیست.

برچسب ها : پروژه بهداشتی در اهواز قرص های لاغری اهواز خوزستان رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران