شماره خبر : 28620
منتشر شده در مورخ : ۸ دی ۱۴۰۲
ساعت : 18:8
راوی گفت: فعالیت شبانه کارخانه های آلوده کننده را کنترل کنید

راوی گفت: فعالیت شبانه کارخانه های آلوده کننده را کنترل کنید

با توجه به این که بیشتر صنایع، شب ها فعالیت بیشتری دارند، از طرفی شب ها هم سکون هوا رخ می دهد، ضروری است که بر این فعالیت های شبانه، بیشتر نظارت کنند تا از آلودگی های این صنایع کاسته شود. این طور هم که معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اعلام کرده، یکی از مصوبات کمیته اضطرار آلودگی هوا، این است که صنایعی که از قبل اخطاریه گرفته اند نباید در شرایط سکون هوا فعالیت داشته باشند. شهروندانی که در مجاورت یا اطراف شرکت های آلاینده ساکن هستند، از رسوب آلودگی ‌آن ها در عذابند، ضمن این که سلامت آنها هم تهدید می شود. بطوری که محوطه حیاط منازل ویلائی، پوشیده از دوده است و حتی لباس هایی که روی بند خانه پهن می شود، آلوده و سیاه رنگ می شوند. بدتر از آن این که فاضلاب برخی از کارخانه ها اطراف آن‌ها تخلیه می شود که بسیار خطرناک است و انتظار اهالی این است که اداره کل محیط زیست و سایر دستگاه های مرتبط، برخورد جدی در این باره داشته باشند و دستگاه قضایی هم وقتی پای سلامت مردم درمیان است اغماض نکند، مسᅢله انتقال صنایع آلوده به خارج شهر هم با قاطعیت پی گیری شود.
دلایل شنیدنی و طنز آمیز ساکن بودن شهردار اهواز
در دیدار شهردار اهواز با دانشجویان، یکی از آن ها در باره وضعیت اسکان آقای امینی شهردار از او سوال کرد. وی با لبخند گفته : < من یک همسر و سه فرزند دارم. فرزند اولم ازدواج کرده و چند روز دیگر پدربزرگ می شوم. فرزند دومم هم در شرف ازدواج است ( که قاعدتاً فعلاً نزد خانواده است) میماند فرزند آخرم که چون امسال کنکور دارد، از مدرسه اش تقاضای جا به جائی به اهواز داشتیم، اما توصیه آن ها این بود که چنین  کاری انجام ندهیم، همسرم هم که ساکن اهواز است و الان در منزل حضور دارد و با افتخار همه شما عزیزان ( دانشجویان حاضر در جلسه) را دعوت می کنم بعد از جلسه، نهار در منزل در خدمتتان باشیم و دست پخت عیال را امتحان کنید، پشیمان نمی شوید. با این استدلال قوی شهردار، همه از این پاسخ کارشناسی خندیدند و ظاهراً قانع شدند. ضمناً گویا اولیاء مدرسه آقازاده شهردار صلاح او را بر صلاح شهروندان اهوازی ترجیح داده اند!
متقاضیان صید و صیادی آمار اشتغالزائی را بالا ببرند
پیش از این گفتیم به همت اداره کل منابع طبیعی استان افراد بیکار در اجرای طرح کاشت نهال می توانند به ازاء کاشت نهال، دستمزد دریافت کنند. حالا هم رئیس هیات مدیره کانون انجمن های صنفی کارفرمائی  خوزستان خبر داده که در حال حاضر در بخش صید و صیادی و آبزی پروری، حدود 60 تا 70 هزار شغل مستقیم و غیر مستقیم در استان ایجاد شده و به راحتی می توان این <آمار> را افزایش داد.  ‌
ملاحظه می شود که آقای رئیس گفته به راحتی می توان آمار را افزایش داد، نه شاغلین را که البته این موضوع در سایر سازمان‌ها و هر جا که بحث اشتغالزایی است، مطرح است و غالباً هدف بالا بردن آمار است.

خودروهای حمل نخاله و محل تخلیه مشخص اند، دوربین نیاز نیست!
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری اهواز گفته خودروهایی که به صورت غیر قانونی کار حمل و تخلیه نخاله های ساختمانی در اهواز را انجام می دهند توسط دوربین نظارتی شناسائی می شوند.  ‌
اولاً که رانندگان این خودروها بهتر از هر کس می دانند که از کجا و چطور مسیرهای خود را انتخاب کنند که دوربین ها آن ها را شناسائی نکنند. ثانیاً بالاخره این نخاله های ساختمانی باید حمل و جایی ریخته شوند، چنین محل هایی را اعلام کنید تا کار، قانونی انجام شود.  ‌
ضمناً محل توقف کامیون های حمل بار که نخاله ها را هم جا به جا می کنند، مشخص و معلوم است و بدون دوربین قابل شناسائی هستند.

کارمندان بیشتر از طلا فروشان مالیات می دهند، مظلوم نمائی نکنند!
براساس آمار سازمان امور مالیاتی، کارمندان به صورت میانگین، در سال 1401 حدود 10 میلیون تومان مالیات پرداخت کرده اند، در حالی که میانگین پرداختی صنف طلا و جواهر در این سال 9 میلیون و 600 هزار تومان بوده است. بنابراین کارمندان از وضع خود ننالند چون آمار سازمان امور مالیاتی موید این است که وضعشان از صنف طلا و جواهر بهتر است، بی خود مظلوم نمایی نکنند!
فرماندار ویژه خرمشهر از فارس می آید؟ 
شنیدنیها حاکی است که مسعود خواست خدائی فرماندار اسبق فارس به سمت فرماندار ویژه خرمشهر منصوب شده است. او جایگزین نادر حمیدزاده که از نیروهای با سابقه وزارت کشور است، شد. پیش از این هم مدیر کل مدیریت بحران استانداری از اطراف مشهد آمد و به این سمت منصوب شد. بهتر است روابط عمومی استانداری در این باره اطلاع رسانی کند.
از تولد تا مرگ، الکترونیکی می شویم
رئیس سازمان ثبت احوال کشور مژده داده که از این پس، هیچ پدر و مادری برای دریافت شناسنامه نوزاد خود لازم نیست به ثبت و احوال مراجعه فیزیکی کند و با انتخاب اسم نوزاد، به صورت الکترونیکی، شناسنامه نوزاد را در درب منزل دریافت خواهند کرد. گواهی فوت هم به صورت الکترونیک صادر خواهد شد و در اختیار خانواده متوفی و سایر مراجع قرار می گیرد. خبر دیگر این که قرار است برای افراد زیر 15 سال هم کارت ملی صادر شود. خدا را شکر، از اینها بهتر چه می خواهیم؟
چقدر بگویند کپی مدارک لازم نیست!
اخیراً به دستور وزیر کشور، دستگاه ها برای ارائه خدمت به مردم نیاید کپی مدارک هویتی دریافت کنند.
خدا می داند این چندمین بار است که چنین دستوری صادر می شود، اما تا حالا که هرگز اجرا نشده و برای هر کار جزیی کپی مدارک را می خواهند که اگر دستور وزیر کشور، باز هم اجرا نشود، یک هزینه اضافی به مردم تحمیل می کنند.

برچسب ها : وزیر كشور سازمان ثبت احوال كشور نخاله های ساختمانی