شماره خبر : 28521
منتشر شده در مورخ : ۴ دی ۱۴۰۲
ساعت : 21:32
راوی گفت: با وجود تفویض اختیارات وزارت کشور، استاندار چطور تغییرات مدیران را از جانب وزرا می داند؟

راوی گفت: با وجود تفویض اختیارات وزارت کشور، استاندار چطور تغییرات مدیران را از جانب وزرا می داند؟


استاندار خوزستان اخیراً گفته : < تاکنون حدود 20 مدیر کل در استان تغییر یافته که تعیین کننده آنها وزرا هستند و عزل و نصب ها توسط وزرا انجام می شود و در اختیار استاندار نیست.>
به یاد داریم در جریان سفر رئیس جمهور به خوزستان گفتند 15 مدیر کل تغییر می کنند تا آنجا که ما خبر داریم، تغییر مدیران استانی با استعلام وزرا از استاندار انجام می شود، استناد قانونی آن هم مصوبه هیات وزیران در سال 85 است که در آن مصوبه آمده است : به منظور تسهیل و تسریع در اتخاذ تصمیمات مقتضی در اداره امور، در کلیه مواردی که دستگاه های اجرائی در خصوص عزل و نصب مدیران استانی از استانداران استعلام می نمایند، چنانچه ظرف یک ماه پاسخ لازم داده نشود، دستگاه های اجرائی می توانند راساً اقدام نمایند.
امضا معاون اول وقت رئیس جمهور
بخشنامه ای هم از زمان معاون اولی اسحاق جهانگیری وجود دارد که در آن خطاب به کلیه وزارتخانه ها، سازمان ها، موسسات دولتی، نهادهای انقلاب اسلامی و استانداری ها، آمده است:
< با توجه به ضرورت انسجام مدیران اجرائی در هر استان و هماهنگی آن ها با استانداران به عنوان نمایندگان عالی دولت در هر استان، مقتضی است کلیه وزارتخانه ها، سازمان ها، موسسات دولتی و نهادهای انقلاب اسلامی در تعیین مدیران و مقامات استانی و عزل و تغییر آن ها با هماهنگی استانداران با رعایت تصویبنامه شماره 6572/ت 34340 مورخ 24/10/1384 اقدام نمایند.
ملاحظه می شود که به این ترتیب عزل و تغییر مدیران باید با هماهنگی استانداران باشد و تعجب دارد که استاندار خوزستان چطور مدعی است این مهم بعهده وزراست و در اختیار استاندار نیست و اگر استاندار هیچ نقشی در ماندن یا رفتن مدیران زیر مجموعه اش ندارد، پس چکاره است؟ 
وزیر کشور ( احمد وزیری) هم صراحتاً گفته : < همواره این بحث وجود داشته که ما اختیارات را از مرکز به استان ها تفویض کنیم  و آنها با اختیارات و وظایف استانداران ارتقا یافته و انتصابات مدیران استان، حتماً باید با اخذ نظر مثبت استاندار صورت گیرد و نظارت بر اختیارات با وزارت کشور خواهد بود.
بنابراین به نظر نمی رسد که استاندار بتواند در جریان تغییرات مدیران، نقش خود را نادیده بگیرد، مگر این که عزل و تغییر مدیران از اختیارات استانداران حذف شده باشد که تا حالا چنین اتفاقی نیفتاده است.
با مدل های فعلی مدیریت نمی توانیم مشکلات استان را حل کنیم
استاندار خوزستان با بیان این که باید با مدل های مدیریتی و کارهای انجام شده در دانشکده مدیریت و اقتصاد، مدلی بومی و متناسب با وضعیت استان خوزستان ارائه شود زیرا با مدل های فعلی مدیریت نمی توانیم مشکلات استان را حل کنیم.
محراب این را هم گفت که کارهای تحقیقاتی دانشگاهی کاملاً در مدیریت قابل استفاده هستند و آمادگی داریم که در جلسه شورای اداری استان خوزستان ارائه شوند و مدیران در باره آن ها نظر بدهند. به گفته وی مدل های اقتصادی در خوزستان بسیار مهم است.
3000 طلبه جوان دغدغه مند معلم شدند
دبیر ستاد همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش خبر داده که : 3000 طلبه جوان که دغدغه آموزش و پرورش دارند، بدون امتیاز خاص در آزمون های رسمی شرکت کردند و به کسوت معلمی نایل شدند و رضایت کادر تربیتی و مدیریت مدارس و همچنین خانواده ها از طلاب طرح <امین> چشمگیر و نزدیک به 90 درصد است. به گفته وی، طلاب خواهر نیز همچون برادران یا از طریق آزمون استخدامی جذب شده اند یا از طریق طرح تربیتی امین با مدارس همکاری دارند.به سلامتی، البته بد نیست به غیر از رضایت کادر تربیتی مدارس و خانواده ها، نظرات دانش آموزان و میزان یادگیری و رضایت آن ها هم در نظرسنجی ها لحاظ شود چون اصل قضیه آنها هستند و چه بسا از رضایت کادر مدارس هم مهمتر باشد.
مردم و دانشگاهیان می توانند در جلسات علنی دادرسی الکترونیکی حضور داشته باشند
معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری خوزستان از دادرسی الکترونیکی در دادگستری استان خبر داد. با اجرای این برنامه تردد مردم به دادگاه ها و دادسراها کاسته می شود. 
این اقدام همچنین فرصتی برای حضور دانشجویان و اساتید رشته های مرتبط با قضائی در جلسات علنی دادگاه است. مردم هم می توانند در جلسات علنی حضور داشته باشند. به قرار اطلاع دادگستری خوزستان در حوزه فناوری از استان های پیشرو کشور است.
خوزستان رتبه اول جمعیت گاومیش را کسب کرد
یک مسئول جهاد کشاورزی خوزستان اعلام کرده خوزستان با دارا بودن 106 هزار راس گاومیش، رتبه نخست جمعیت این راس گاو است و این استان یکی از مناطق اصلی پرورش گاومیش در کشور است و خاستگاه این دام محسوب می شود. گاومیش به خاطر علاقه اش به حضور در آب، از تمیز ترین دام ها محسوب می شود.

برچسب ها : شورای اداری استان خوزستان گاومیش حوزه های علمیه و آموزش و پرورش