شماره خبر : 28340
منتشر شده در مورخ : ۲۸ آذر ۱۴۰۲
ساعت : 20:22
راوی گفت: انجام وظایف امور اجتماعی استانداری را از دیگران نخواهید/ با مجموع اختلاس ها می شود اقتصاد یک کشور را از ورشکستگی نجات داد

راوی گفت: انجام وظایف امور اجتماعی استانداری را از دیگران نخواهید/ با مجموع اختلاس ها می شود اقتصاد یک کشور را از ورشکستگی نجات داد


معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با تاکید بر این که آموزش و پرورش برای پیشگیری از اعتیاد  دانش آموزان استان، تدابیر لازم را اتخاذ کند، گفته: در این زمینه دستگاههای متولی نیز <باید> مناسب با این قشر، کار فرهنگی و محتوای کاربردی تولید و ارائه کنند.
خدمت معاون محترم عرض شود که اگر نگاهی به شرح وظایف اداره کل امور اجتماعی استانداری داشته باشد، متوجه می شود که برخی از حدود چهل بند وظایف این اداره کل شامل این دستور ایشان که گفته اند <باید> دستگاه های متولی تولید و ارائه کنند، می شود. مثل این بند: < بررسی و اتخاذ تصمیمات کاربردی در خصوص راه های کنترل و کاهش آسیب‌ها و مسائل اجتماعی مانند < طلاق، اعتیاد، خودکشی، سرقت، فرار از خانه و .... از طریق کار گروه اجتماعی و فرهنگی استان > یا این بند: < پایش وضعیت اجتماعی و اخلاقی جامعه از طریق ارگان های مسئول > در سایر بندها هم به نوعی بر پیگیری و نظارت این اداره کل تاکید شده است. بنابراین استانداری و کار گروه های مختلف آن بیش از سایر دستگاه ها وظیفه نظارت و کنترل و ارائه راهکار برای رفع آسیب های اجتماعی، از جمله پیشگیری از اعتیاد دانش آموزان را عهده دار است و بهتر است معاون سیاسی اجتماعی استانداری، قبل از همه از مدیریت اداره کل امور اجتماعی استانداری بخواهد در این مورد عملکرد ارائه دهد چرا که به نظر می رسد در بخش پیشگیری از اعتیاد دانش آموزان اقدام جدی نشده چون اگر زمان تعطیلی مدارس، دانش آموزان کنترل غیر محسوس (یا حتی محسوس) شوند، مشاهده خواهد شد که خیلی از آنها سیگاری بر لب دارد و متاسفانه این کار ناپسند به دختران هم سرایت کرده که خیلی فاجعه است. بهر حال بهتر است آقای معاون از کار گروه امور اجتماعی استانداری بخواهد با همکاری رسانه ملی استان کارهای فرهنگی در زمینه پیشگیری ها را اطلاع رسانی کنند.
نگذارید رشته های سامان دهی دستفروشان سلمان فارسی پنبه شود
این روزها اگر گذرتان به خیابان سلمان فارسی (نادری) اهواز افتاده باشد، دیده اید که هر چه در سال های گذشته برای ساماندهی دستفروشان این خیابان انجام شد، کلاً از بین رفته و تمام رشته ها، پنبه شده است چرا که حتی شدیدتر از قبل تمام خیابان زیرپوشش و تصرف دستفروشان رفته تا آنجا که به زحمت راهی برای رفت و آمد عابران پیدا می شود. البته < دستفروش> معنی و شکل خود را از دست داده چون سابق به یک نفر که به اندازه یک گونی روی زمین مقداری اجناس خرازی یا مواد غذایی در حد چند جعبه آدامس و کبریت و جوراب می چید و می فروخت دستفروش می گفتند و حالا تبدیل شده به اشغال چندین متر از خیابان و عرضه چند میلیون کالا که برخی از آن ها هم شعبه هایی از مغازه ها هستند. به هر حال در این خیابان یک محل بنام خیابان عبدالحمید بود که شلوغ و راه عبوری برای مردم وجود نداشت که حالا کل خیابان نادری این طور شده است.  ‌
ضمناً سالهای گذشته نزدیکی عید نوروز یا عید فطر اجازه می دادند دستفروشان خیابان ها را در اختیار بگیرند که حالا چند ماه به عید مانده هم این وضع دیده می شود و معلوم نیست شهرداری منطقه وقتی به رفع سد معبر و نظافت منطقه کاری ندارد، چه خدمتی ارائه می دهد و شاید تصور این است که شهرداری یعنی دریافت عوارض و دادن پروانه ساخت. شهردار علاقمند به تغییر و متفاوت شدن شهر اهواز بهتر است سری به خیابان نادری بزند و وضع را از نزدیک ببیند، البته به اتفاق شهردار منطقه یک تا شاید فکری برای این خیابان که به پیاده راه معروف است بکند.
واردات دارو ارزانتر از تولید ملی تمام می شود
رئیس هیات مدیره سندیکای تولید کنندگان مواد داروئی گفته : ظاهراً کسی بخواهد تولید ملی کند باید تولید داخلی را فراموش کند و از خارج وارد کنیم چون آن ها ارزان تر می دهند!
وی این سئوال را مطرح کرده که وقتی ارزش افزوده کالای خارجی را حذف می کنیم، تولید کننده داخلی چطور تولید کند؟ 
رئیس سندیکای تولید کنندگان مواد اولیه داروئی هم عنوان کرده : مالیات ارزش افزوده از کالاهای وارداتی برداشته شده در صورتی که تولید کننده باید مالیات ارزش بر افزوده را بپردازد.
حرف های درستی است اگر خریدار داشته باشند.
با مجموع اختلاس ها می شود اقتصاد یک کشور را از ورشکستگی نجات داد
یک استاد دانشگاه علامه طباطبائی گفته : مجموع دزدی ها در پرونده های بزرگ اختلاس در ایران، بیش از 57 میلیارد دلار ارزیابی شده است.
به گفته فلاحت پیشه، این رقم برابر با کل وامی است که کره جنوبی از صندوق بین المللی پول گرفت و ضمن نجات اقتصاد ورشکسته کشور خود، در جمع ده اقتصاد برتر دنیا قرار گرفت.

برچسب ها : اختلاس اقتصاد ورشكستگی