شماره خبر : 28256
منتشر شده در مورخ : ۲۶ آذر ۱۴۰۲
ساعت : 17:50
راوی گفت:   آیا تاوان مهاجرت پزشکان را مردم باید بپردازند؟ /مردم گوشت قرمز بخرند تا قیمت مرغ بالا نرود!

راوی گفت:   آیا تاوان مهاجرت پزشکان را مردم باید بپردازند؟ /مردم گوشت قرمز بخرند تا قیمت مرغ بالا نرود!


وقتی امور کشور به اهلش سپرده نشود، معلوم است که به جای چاره اندیشی برای رفع مشکلات،حل مسائل را در فشار به مردم می دانند و انتظار دارند حتی حل بالا رفتن آمار مهاجرت ها را متوجه جیب مردم بدانند. از جمله معاون درمان وزارت بهداشت در تشریح دلایل مهاجرت کادر درمان گفته:<در حال حاضر تعرفه ویزیت پزشکان متخصص در بخش دولتی 37 هزار تومان اما در کشوری مثل عمان 3 میلیون و 500 هزار تومان است و چگونه انتظار داریم با چنین اختلاف قیمتی، انگیزه برای مهاجرت ایجاد نشود.>
نمی دانیم آقای معاون وزارت درمان تا چه حد به تفاوت های زندگی و درآمد در کشور عمان آگاهی دارد و مثلاً می داند که پول آن کشور از نظر ارزش در دنیا در چه حدی است و ریال عمان از با ارزش ترین ارزهای موجود است و قطعاً به همان نسبت که برخی هزینه ها مثل درمان در آنجا بالاست، حقوقها هم متفاوت است. ضمناً اگر تعرفه های بخش دولتی پائین است، آیا راه حل این است که تعرفه ها به ضرر مردم بالا بروند یا امکاناتی برای جذب و نگهداری پزشکان و جلوگیری از مهاجرت آن ها فراهم کنند. مگر شما در این مملکت زندگی نمی کنید؟  
آیا نمی دانید یک سرماخوردگی و مراجعه به پزشک عمومی 500 هزار تومان تمام می شود؟  که شامل ویزیت، تزریق سرم و داروست و مراجعین به پزشکان بیمارستان های دولتی از پائین ترین دهک های جامعه اند که توان مالی همان مبالغ به قول شما پائین را هم ندارند؟  ضمناً هر پزشک بیمارستانی، مطب هم دارد و از آنجا تلافی درآمد پائین بیمارستانی می شود، خیلی از کارهای درمانی هم توسط دستیاران یا دانشجویان انجام می شود.
بنابراین در علت یابی مهاجرت ها ( که مختص پزشکان نیست) منطقی فکر کنید و تحقیق کنید که مثلاً در همان عمان یکی از عوامل جذاب بودن مهاجرت پرستار، پرداخت کمک هزینه مسکن، پرواز رایگان، کمک هزینه تحصیلی، هزینه تردد در شهر محل کار و ... است و آنها به جای دست کردن در جیب مردم، برای مهاجران امکانات فراهم می کنند.
مردم گوشت قرمز بخرند تا قیمت مرغ بالا نرود!
سوء مدیریت و کمبود امکانات و مایحتاج اساسی مردم استان، روز به روز بیشتر می شود و در این میان عذرهای بدتر از گناه مسئولان و متولیان امور، بیداد می کند. از جمله نابسامانی در عرضه و کنترل قیمت گوشت قرمز و مرغ تمامی ندارد و هیچ تدبیری برای رهایی از این وضع اتخاذ نمی شود.
 حالا مدیر کل پشتیبانی امور دام خوزستان در این باره از دید خود، دلایل مشکلات توزیع و قیمت گوشت قرمز و گرانی قیمت مرغ را کشف و برشمرده که اگر چنین باشد واقعاً مدیریت این دو ماده غذایی مردم، خیلی اسفبار است. وی گفته : < واردات گوشت قرمز و مرغ منجمد، ذخائر را به حدی نرسانده که  بتوانیم این محصولات را توزیع کنیم، پی گیری هایی هم شده اما گشایشی اتفاق نیفتاده است. این آقا دلیل این که قیمت مرغ مهار نمی شود را بالا بودن قیمت گوشت قرمز دانسته و می گوید وقتی مردم نمی توانند گوشت خریداری کنند، به سراغ مرغ می آیند و از این رو قیمت افزایش می یابد. ملاحظه می کنید چقدر مستدل و کارشناسی، گرانی مرغ را توجیه کرده!
اولاً چرا نباید قیمت گوشت قرمز مهار شود و هیچ حرفی از بابت این ضعف به میان نیامده است.
ثانیاً مگر قرار است هر چه تقاضا بالا برود، قیمت ها افسار گسیخته صعود کند، پس نقش متولیان در کنترل قیمت ها چه می شود. آقایان اگر سری به کشتارگاه های دام و مرغداری ها بزنند، متوجه می شوند. 
حقایق، غیر از این مسائل غیر کارشناسی است. شما مشکل گرانی گوشت در کشتارگاه و افزایش قیمت مرغ در مرغداری ها را از نزدیک بررسی کنید تا متوجه اصل قضایا بشوید. 
ضمناً در حال حاضر این دو محصول هیچ کمبودی ندارند و در قصابی ها و فروشگاهها، هم گوشت و هم مرغ فراوان موجود است اما خریدار به علت بالا بودن قیمت ها، چندان وجود ندارد. کمبود گوشت و مرغ منجمد هم که به آن اقرار شده، دلیل دیگری از ضعف مدیریت وزارت جهاد کشاورزی و سایر سازمان های متولی است. 
جالب است در این بین قائم مقام سازمان صمت خوزستان مشکل را در نبود بازارچه های عرضه گوشت و مرغ می داند و به شهرداری خرده گرفته که چرا در 30 بازارچه اهواز، فقط پوشاک عرضه می شود و مواد غذایی تنظیم بازاری به فروش نمی رسد که با چنین دلایلی، معلوم است اوضاع تامین و فروش مواد غذایی مردم روز به روز بدتر می شود و معاونین استاندار هم تماشاچی هستند و هیچ گاه استانداری به درجه امروز ضعف نشان نداده است.
تبدیل پلاک خودروهای اروندی به ملی و درآمد 140 هزار میلیاردی آن چه زمانی اتفاق می افتد
استاندار خوزستان گفته:< دولت برای توسعه شهرهای آبادان و خرمشهر، 300 هزار میلیارد ریال منابع مالی را برنامه ریزی کرده که این میزان اعتبار باید از ردیف های مالی مختلفی تتمین شود و یکی از مهمترین این ردیف ها، منابع حاصل از تبدیل پلاک خودروهای اروندی به ملی است که بین 130 تا 140 هزار میلیارد ریال منابع مالی حاصل از تبدیل پلاک های این خودروها پیش بینی شده است و این موضوع یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور به خوزستان است.>  ‌
حالا استاندار از تصویب آئین نامه تبدیل پلاک خودروهای اروندی به ملی در خوزستان خبر داده اما در باره تاریخ و چگونگی تحقق این مصوبه مطلبی بیان نشده که بهتر است در این باره اطلاع رسانی شود.
باز هم بازداشت یک شهردار در خوزستان
به نظرمی رسد در سال های اخیر، بیشترین بازداشتی های شهرداران و اعضای شوراهای شهر در استان خوزستان اتفاق افتاده و هر چند وقت شاهد دستگیری هایی به اتهام فساد و خصوصاً رشوه و اختلاس آنها بودیم که آخرین آنها ( تا حالا) شهردار بستان بوده که به گفته سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب دشت آزادگان اتهام وی اختلاس، تصرف عدوانی در اموال دولتی و تضییع اموال عمومی است.

برچسب ها : مهاجرت پزشكان قیمت گوشت قرمز قیمت مرغ