شماره خبر : 28194
منتشر شده در مورخ : ۲۲ آذر ۱۴۰۲
ساعت : 9:37
راوی گفت: اگر پروژه تقاطع غیر همسطح میدان جمهوری یا شهدای غزه قابل اجرا نیست، دیوارهای نصب شده را جمع کنید

راوی گفت: اگر پروژه تقاطع غیر همسطح میدان جمهوری یا شهدای غزه قابل اجرا نیست، دیوارهای نصب شده را جمع کنید


این طور که معلوم است پروژه تقاطع غیر همسطح میدان جمهوری ( که حالا تابلو زده اند و اسم میدان را به <شهدای غزه> تغییر داده اند) طوری خوابیده که بیداربشو، نیست.
واقعاً چرا طراحان این پروژه موضوع در مسیر بودن تاسیسات برق را متوجه نشدند  و حق این است مشاور و دیگر افرادی که در این بی توجهی نقش داشته اند مآخذه و مجبور به پرداخت حق الزحمه ( اگر دریافت کرده اند) شوند. بعد هم اگر از اجرای این پروژه به خاطر هزینه های چند میلیاردی که باید به شرکت برق پرداخت شود و ندارند که بدهند، منصرف شده اند، بهتر است دیوارهایی را که به سایر دیوارهای شهر اضافه کردند، جمع کنند، چون اگر این کار را نکنند، چه بسا مثل چند جای محوطه های ناکام قطار شهری به سرقت روند یا آن قدر بمانند که فرسوده و بخش دیگری از چهره شهر را زشت تر کنند.
آقای معاون استاندار، به جای تکرار حرفهای غیر کارشناسی، علل گرانی را بشناسید
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان برخورد قاطع با گرانفروشی را ضروری عنوان کرده و گفته : همه متولیان بازار در استان برای تشدید نظارت بر وضعیت قیمت ها و توزیع کالاهای اساسی به ویژه شکر، مرغ و گوشت بسیج شوند.  چقدر باید از این دستورهای بی محتوا و غیر کارشناسی از طرف مدیران استان بشنویم؟ به آقای معاون توصیه می شود، اتاق خود را ترک کند و به میان مردم و بازار برود و از فروشندگان سئوال کند چرا بعضی اجناس از جمله همین چند قلم که ایشان نام برده ( شکر و مرغ و گوشت) را گران می فروشند تا آن ها فاکتورهای خرید را نشان بدهند و متوجه شوند که هیچ گرانی بی علت نیست. وقتی شکر در سرزمین شکرستان توزیع نمی شود یا با قیمت بالا سر از بازار آزاد درمی آورد، مقصر فروشنده است یا توزیع کننده¿ زمانی که فروشنده، مرغ را کیلوئی 90 هزار تومان به بالا خریداری می کند و فاکتور بدون نام و نشان و مهر توزیع کننده را در اختیار دارد، او که با افزون درصد قانونی، مرغ را می فروشد، راه دیگری دارد¿ همین طور وقتی قصاب گوشت را از کشتارگاه گران می خرد، مسلماً گران می فروشد. ریشه بقیه گرانی ها هم در میادین بار است و بازار خیلی در گرانفروشی ها نقش ندارد، چون هر چه جنس ارزانتر باشد، فروش بیشتر خواهد بود.
علاج آلودگی هوا را تعطیلات فصلی مدارس و شروع سال تحصیلی در شهریور می دانند!
رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش خبر داده که در حال بررسی تغییر تعطیلات تابستانی دانش آموزان هستند و احتمال تغییر تقویم آموزش مدارس و پیش بینی تعطیلات زمستانی وجود دارد.  ‌
وی این را هم گفته که < با توجه به پیش بینی و زیاد شدن تعطیلات زمستانی به دلیل آلودگی هوا، احتمال دارد از سال آینده مدارس زودتر شروع به فعالیت کنند.>
مسئولان پژوهشگاه آموزش و پرورش، خواهشاً بی مطالعه و بدون توجه به موقعیت استانهای گرمسیری، تصمیم کلی نگیرند و تحقیق کنند ببینند در شهریور می شود کلاسهای مدارس مثلاً خوزستان با امکانات ضعیف در گرما و شرجی بالا دایر باشند؟ ما اینجا در آبان و آذر هم مردم کولر روشن می کنند، چطور انتظار دارند، بچه ها بتوانند در شهریور کلاس دم کرده و اکثراً بدون وسایل خنک کننده را تحمل کنند. خلاصه بی گدار به آب نزنند.
چرا پی گیری فسادهای ارزی، خریدار ندارد؟ 
از قرار معلوم، فساد جزء لاینفک مسائل کشور شده و روزی نیست که سر از یک یا چند وزارتخانه یا افرادی که با برخی حمایت ها فساد می کنند در نیاورد. البته فساد واردات چای یک نمونه بود و تا وقتی کسی یا کسانی روی دست مفسدین چای بلند نشوند، در اذهان باقی خواهد ماند. حالا صحبت از یک مینی فساد دیگر است که راوی آن نماینده رشت بوده جبار کوچکی نژاد مدعی شده 2 میلیون تن برنج با ارز 28500 تومانی و 4200 تومانی وارد کشور شده، آن هم در حالی که تولید به سمت 3 میلیون تن برنج رفته که حالا باید دید چه کسی یا کدام دستگاه مجوز این واردات را داده است و چرا حرفی از پی گیری آن به میان نمی آید¿ به گفته این نماینده مجلس، چنین اقدامی باعث شده که برنج روی دست برنج کاران شمال کشور بماند بطوری که آن ها نمی توانند شهریه و هزینه تحصیلی فرزندان خود را تامین کنند.ضمناً اگر چنین وارداتی مازاد بر نیاز باشد و مثلاً یک سال بماند، فاسد می شود و کشاورز مجبور است برنج ها را به دریا بریزد. به اعتقاد این نماینده مجلس یکی از راه های مقابله با چنین فسادی تحقیق و تفحص از ارز 4200 تومانی است که دو بار من ( کوچکی نژاد) موضوع را به قالیباف تذکر دادم و سه بار هم کتباً نامه نوشته ام.
راستی چرا طرح چنین مسائلی خریدار ندارد؟ 
محیط زیست استان بعد از آن همه خط و نشان کشیدن برای صنایع آلوده کننده هوا، نتایج پی گیری را اعلام کند
معاونان اداره کل محیط زیست خوزستان به نوبت هر روز از وضعیت آلودگی و صنایع آلوده کننده هوا حرف می زنند و برای آنها خط و نشان می کشند، اما نشانه ای از برخورد با آن ها دیده نمی شود. از جمله معاون محیط زیست انسانی این اداره کل با اشاره به ارزیابی فصلی صنایع و واحدهای خدماتی در استان گفته : 1899 واحد آلاینده آب، خاک و هوا در لیست صنایع آلوده کننده، معرفی شده اند.>قلی نژاد این را هم گفته که < اگر صنایع و منابع آلوده کننده هوا در مهلت مقرر نسبت به رفع آلودگی خود اقدام نکنند، براساس قوانین و مقررات از طریق قضائی پیگیری می شوند.>در ادامه این پی گیری ها بهتر است آقایان معاونین یا روابط عمومی محیط زیست استان نتیجه برخورد با صنایع و منابع آلوده کننده هوا به دستگاه قضائی تا حالا را اطلاع رسانی کنند تا مردم از این اقدامات خبر دار شوند.
فرق است بین نمک پاشیدن روی زخم های سیستم نظام تا برای بهبود سیستم
رحیم پورازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در یک سخنرانی گفته : < بعضی ها می گویند از زخم های موجود در سیستم چیزی نگوئید، وی بعد سوال کرده چرا نگوئیم؟ یکی دنبال زخم می گردد که دشمن نظام است و می خواهد نمک بپاشد. یکی می خواهد جای زخم را پیدا کند تا بهبود و اصلاحش کند. اینها یکی  نیست. کی پدرش در می آید¿خود تو. بله آقا مصلحت باید باشد، اما مصلحت اندیشی غیر از محافظه کاری است. در مصلحت نظام، منظور منافع مسئولان نظام نیست بلکه یعنی مصلحت مردم. نه واقع گرائی و توجیه گری، نه خیال بافی.چرا اینقدر مطالبات را زیاد می کنیم. هی علی، علی، ما که علی نیستیم. این تفکر خطرناک است.بعد از این همه سال با این انقلاب ، با این شهدا، با این همه ادعا و مشعل داری، با این ظرفیت عظیم، آخرش توقع مردم را اینجور پائین می آوری، بعد می گویند این تضعیف است، اینها تقویت نظام است، نه تضعیف نظام، بله تضعیف موقعیت من و تو هست.>
گر در خانه اگر کَس است، یک حرف، بس است. همین.




 

برچسب ها : پروژه تقاطع غیر همسطح میدان جمهوری صنایع آلوده كننده هوا شورای عالی انقلاب فرهنگی