شماره خبر : 28096
منتشر شده در مورخ : ۱۹ آذر ۱۴۰۲
ساعت : 21:23
راوی گفت: متخلفین محیط زیست، به مصوبه‌های کمیته اضطرار بها نمی دهند

راوی گفت: متخلفین محیط زیست، به مصوبه‌های کمیته اضطرار بها نمی دهند


اداره های حفاظت محیط زیست شهرستان های کارون و باوی، علیه دو شرکت کشت و صنعت نیشکر به دلیل آتش سوزی شبانه مزارع نیشکر و ایجاد آلودگی هوا شکایت کرده اند. در این مورد، معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفته : با وجود مصوبه های کمیته اضطرار آلودگی هوای استان، برخی از شرکت های کشت و صنعت، مبادرت به آتش زدن مزارع در این شرایط و ایجاد آلودگی هوا کرده اند که پس از این اقدام با صحت آن در گشت و کنترل های شبانه اداره های حفاظت محیط زیست شهرستان های کارون و باوی از این کشت و صنعت ها شکایت کرده اند.
اگر قرار باشد، مصوبه های کمیته اضطرار اجرا نشوند و برخی شرکت ها و صنایع به آن ها بها ندهند، فایده این مصوبه ها و این کمیته چیست؟ برنامه ریزی تعطیلات مدارس از طرف این کمیته هم که دیدیم چقدر نامنظم است و به خصوص اطلاع رسانی دیر هنگام آن، مورد انتقاد خانواده هاست. حالا باید دید شکایت ها علیه متخلفین محیط زیست، راه به جائی می برد؟ 
تا زمینه کاهش قیمت تمام شده فراهم نشود، مرغ ارزان نمی شود
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفته : < چیزی به عنوان گرانی ناشی از کمبود مرغ در بازار نداریم و افزایش قیمت مرغ به دلیل افزایش هزینه تولید است.>  ‌
از کرامات شیخ ما چه عجب  ‌شیره را خورد و گفت شیرین است!
این را که نیاز نیست شما بگوئید چون تمام ویترین های مرغ فروشی ها پر از مرغ است و مشتری کم است. تکیه کلام مسئولان جهاد کشاورزی هم همیشه این بوده که قیمت تمام شده تولید بالاست و به همین دلیل مرغ گران به دست مردم می رسد. معلوم است وقتی تولید کننده نهاده را گران بخرد، جوجه یک روزه قیمتش بالاست و دارو گران است و دستمزد کارگر بالا رفته، تولید کننده نمی تواند با ضرر مرغش را عرضه کند. با این حساب اصلاً وزارت جهاد کشاورزی این وسط چه نقشی دارد؟ مبارزه با گرانفروشی هم معنی ندارد چون مرغ بیشتر از حدود هر کیلو صد هزار تومان که خریدار ندارد. هنر یک وزارتخانه باید این باشد که تسهیلات و امکانات مناسب در اختیار تولید کننده بگذارد که زبانش برای کنترل قیمت دراز باشد که فعلاً فقط زبانش دراز است!
چرا شهرداری اجازه ساخت بدون پروانه می دهد که بعد به دنبال مطالباتش بدود؟ 
شهردار اهواز با بیان این که < در اهواز ساختمان های زیادی بدون پروانه ساختمانی احداث شده و در ازای آن وجهی به شهرداری پرداخت نشده، در حالی که دولت ها تکلیف دارند آن‌ها را پرداخت کنند، گفته در گذشته این طرح وجود نداشت اما دولت آقای رئیسی تقبل کرده هر چه بدهی وجود دارد، پرداخت کند و در این خصوص بیشترین طلبکاری در میان کلانشهرها، متعلق به اهواز است.>
خب، بهتر از این چه می خواهید، اگر این قول رئیس جمهور مستند است، بفرمائید طلبتان را که می گوئید از همه کلانشهرها بیشتر است، بگیرید و به زخم کارها بزنید. ضمناً چرا علیه ساختمان های بدون پروانه، طرح دعوا نمی کنید. اصلاً ساختمانی که پروانه ساخت ندارد، چطور سند دار می شود و به آن ها خدمات می دهند؟ 
کنار پروژه ناتمام مترو عکس گرفتن چه افتخاری دارد؟ 
تا حالا معمول این بوده که مسئولان به هر استانی که می رفتند، در کنار یک کار با ارزش، یک پروژه تمام شده موفق یا یک اثر تاریخی عکس یادگاری می گرفتند، اما چه شده که مدتی است هر مسئولی یا مقام کشوری که به اهواز می آید، به تاسیسات ناتمام و فرسوده قطار شهری سر می زند و آنجا عکس یادگاری می گیرد، مگر آنجا مثل پل هلالی سمبل شهر است یا نمونه اجرای یک پروژه بزرگ است که اجرائی شده و باعث افتخار دولتمردان است؟ 
آلودگی ها موجب بروز بیماری در خانواده ها شده است
برای یکی از مدیران غیر بومی استان این سئوال پیش آمده که چرا در هر خانواده خوزستانی، یکی دو نفر بیمار دارند و بیشتر مرخصی هایی را که می گیرند آن طور که عنوان می کنند، برای درمان اعضای خانواده است¿  شاید اگر این مدیر از میزان آلودگی شهر، که ناشی از صنایع آلاینده و سوء تغذیه است، خبر داشت، متوجه می شد که بیماری ها از کجا ناشی می شوند. البته کم توجهی به مسائل بهداشتی هم در افزایش بیماری های مردم نقش دارد. غیر از بیماری های جسمی، مسائل ناشی از افسردگی به دلیل مشکلات فقر و تنگدستی هم موجب می شود که خانواده ها به جای استفاده از مرخصی ها برای رفتن به تفریح، سر از بیمارستان های استان و خارج از استان درآورند، آن هم با قرض و وام گرفتن.
مدیر نمونه استان را به جای دیگری ببرید تا آنها هم از او بهره ببرند
در جریان سفر وزیر کشور به اهواز، پس از سخنرانی آقای وحیدی که ضمن آن از یک مدیر عامل استانی قدردانی کرد و او را از بهترین مدیران کشور با عملکرد بالا دانست، یکی از حاضران پشت میکروفن رفته و گفته : ما به اندازه کافی از این مدیر بهره برده ایم و محبت کنید او را به جای دیگری ببرید تا آنها هم از این مدیر نمونه استفاده کنند، مگر فقط خوزستان مشکل دارد و حیف است بقیه از چنین نیرویی بی نصیب بمانند.

برچسب ها : صنایع آلاینده سوء تغذیه وزیر كشور